3848094103

3848094103



-    jednoczlon (s) o układzie osi B0-2

-    dwuczłon (s-s lub s-d) o układzie osi B0-2+2-B0; Bo-Bo+2-2 oraz Bo-2-B0

-    trójczlon (s-d-s) o układzie osi B0-2+2-2+2-B0; Bo-Bo+2-2+ Bo-Bo lub B0-2-2-B0

gdzie:

s - człon napędowy d - człon doczepny A0- wózek jednoosiowy z napędem indywidualnym

B„- wózek dwuosiowy, w którym każda oś posiada napęd indywidualny

1    - wózek jednoosiowy toczny

2    - wózek dwuosiowy toczny

Ponadto w pojazdach dwu- i trójczlonowych rozważono również zastosowanie wózków ty pu Jacobsa.

2.2. Konfiguracje układów napędowych

Do badań i analiz wybrano następujące konfiguracje najczęściej spotykanych napędów (silnik trakcyjny -przekładnia) w pojazdach wózkowych:

• silnik trakcyjny zawieszony „za nos” (konstrukcja klasyczna) przenoszący napęd na zestaw za pośrednictwem jedno- lub wielostopniowej nieodsprężynowanej przekładni osiowej

•    silnik trakcyjny zawieszony elastycznie na ramie wózka przenoszący napęd za pośrednictwem przekładni odsprężynowanej zawieszonej na ramie w ózka

•    silnik trakcyjny zawieszony elastycznie pod ostoją realizujący przeniesienie napędu za pośrednictwem walu przegubowego i przekładni zabudowanej na osi zestawu kołowego.

Pozostałe główne zespoły układu napędowego zabudowane są:

•    dla układu podpodłogowego:

-    silnik spalinowy i prądnica na specjalnej ramie mocowanej do podwozia za pośrednictwem elementów elastycznych

-    przekształtnik, opornice hamowania oraz przetwornice na dachu pojazdu

•    dla układu wewnątrzpojazdowego:

-    silnik spalinowy i prądnica na ramie zespołu prądotwórczego mocowanego elastycznie do ostoi

-    pozostałe urządzenia i maszyny w przestrzeni przedziału maszynowego.

2.3. Modele mechaniczne i ideowe układów napędowych

Wózki jednoosiowe

W dalszych analizach przyjęte zostały modele napędów przedstaw ione na rys. 1 -5- 4.



Rys. 1. Model i schemat ideowy silnika nieodsprężynowanego (zawieszenie systemem tramwajowym „za nos”)

1- zestaw kołowy: 2 - rama wózka: 3 - elektryczny silnik trakcyjny: 4 - wirnik silnika trakcyjnego: 5 - obudowa silnika trakcyjnego; 6 - przekładnia zębata: 7 - obudowa przekładni; 8 - łożyska zawieszenia silnika: 9 - cięgło zawieszenia silnika: 10 - sprężyste elementy gumowo-metalowe: 11 - wspornik zawieszenia silnika.

POJAZDY SZYNOWE NR 4/2006



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Geodezja i Kartografia Odbiorniki multi-channel i multi-plexing [edytuj] Dla jednoczesnego odbioru
skanuj0190 (4) 9.Osie i wały9.1.    Wiadomości ogólne Charakterystyka osi i wałów. Os
Obraz0 (165) — Składowe 2 i 3, poruszające się po okręgu, są w obecności pola B0 przyspieszane lub
0000077(3) Ruchy t o r s y j n e są to mimowolne, powolne ruchy, skręcające dokoła osi podłużnej cia
81 (98) dowolnego punktu). Nastąpi tu zaznaczanie odcinka na osi od zera lub zaznaczanie odcinka od
58179 IMG?69 9.Osie i wały9.1.    Wiadomości ogólne Charakterystyka osi i wałów. Osia
ZJAWISKA NATURY 6 7 LAT (12) O burzy mówimy wtedy, kiedy jednocześnie dochodzi do opadów deszczu lub
P1030383 Przepustowość turystyczna „liczba osób, które mogą jednocześnie poruszać się po szlaku
12545 skanuj0227 (4) przeczne i wzdłużne, zdolne do przenoszenia obciążeń prostopadłych do osi obrot
81847 img549 wyżej 100 V, powinna wynosić co najmniej 5 m. Ucząc od jej krawędzi do osi korony obwał

więcej podobnych podstron