3893820545

3893820545



□    Rodzinne uwarunkowania rozwoju człowieka, zaburzenia i patologie życia rodzinnego,

□    Uzależnienia (mechanizmy, etapy, profilaktyka), sekty.

18.

Wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej, obowiązującej do zaliczenia danego przedmiotu

PODSTAWY EDUKACJI/PSYCHOLOGIA W ROKU AKADEMICKIM 2010/2011

1.    Zajęcia wprowadzające

2.    Uczenie się

Kosslyn S.M.,Rosenberg R.S. (2006) Psychologia. Mózg. Człowiek. Świat, Kraków, Wydawnictwo Znak, r.6

3.    Pamięć

Kosslyn S.M., Rosenberg R.S. (2006) Psychologia. Mózg. Człowiek. Świat, Kraków, Wydawnictwo Znak, r.7.

4.    Emocje i inteligencja emocjonalna

Kosslyn S.M. Rosenberg R.S. (2006) Psychologia. Mózg. Człowiek. Świat, Kraków, Wydawnictwo Znak, r.10 s.438-454.

Goleman D.(1997). Inteligencja emocjonalna. Media Rodzina of Poznań, r.3, s.65-84.

5.    Motywacja i motywowanie uczniów do nauki

Petty G.(2005). Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców. Gdańsk, GWP. r.3,5.

6.    Stres i wypalenie zawodowe

Kosslyn S.M., Rosenberg R.S. (2006) Psychologia. Mózg. Człowiek. Świat, Kraków, Wydawnictwo Znak, r.13. Tucholska S.(2004). Ryzyko wypalenia w zawodzie nauczyciela. W: Psychologia w Szkole, 2004, 2; s.95-108.

7.    Twórczość, stymulowanie twórczości i rozwiązywanie problemów

Robinson K. (2010). Oblicza umysłu. Wyd. Element; r.4, s.146-178.

Szmidt, K.J. (1997) Porządek i przygoda. Lekcje twórczości. Przewodnik metodyczny dla nauczycieli. Warszawa, WSiP - r. I (str. 8- 21), r. V (str. 39-51)

8.    Inteligencja; Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych- uczniowie wybitnie uzdolnieni Kosslyn S.M.,Rosenberg R.S. (2006) Psychologia. Mózg. Człowiek. Świat, Kraków, Wydawnictwo Znak, r.9.

Limont W.(2005). Uczeń zdolny, jak go rozpoznać i jak z nim pracować. Gdańsk, GWP, r. 6.1-6.2;11.

9.    Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych-uczniowie z pogranicza upośledzenia

Grygier U., Sikorska 1.(2008). Mój uczeń pracuje inaczej,



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj006 Rozdział I dotyczy uwarunkowań rozwoju człowieka dorosłego jako podstawy wszelkiej aktywno
3.    Paradoksy rozwoju człowieka w drugiej połowie życia a psychoprofilaktyka staroś
70790 LastScan54 niera i klasyka badań nad rozwojem człowieka w drugiej połowie życia. Jego teoria i
2Psychologia rozwoju człowieka Charakterystyka okresów życia człowieka
Spis treści Wstęp..................7 1.    Uwarunkowania rozwoju człowieka
10 _1. Uwarunkowania rozwoju. jące z wieku. Opisał on takie okresy życia człowieka jak: „życie płodu
Psychologia rozwoju człowieka w cyklu życia - od okresu prenatalnego do wczesnej
PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA W BIEGU ŻYCIA Janusz TrempałaSKRYPT Opracowanie: Katarzyna Brąglewicz,
72091 img019 (37) Jałość wpływów i oddziaływań kształtujących rozwój człowieka oraz przygotowujących
2. Psychologia rozwoju dziecka Treści kształcenia Uwarunkowania rozwoju osobniczego człowieka. Sfery

więcej podobnych podstron