3893820942

3893820942



3. Zmiana wyznaczonego terminu rozpoczęcia lub zakończenia praktyk spowodowana chorobą lub innymi okolicznościami, których nie można było przewidzieć przed jego wyznaczeniem, może nastąpić po uzyskaniu zgody placówki, w której praktyki miały być lub są odbywane.

III. Cele praktyk

Podstawowym założeniem praktyki pedagogicznej jest umożliwienie studentom kontaktu z rzeczywistością dydaktyczno-wychowawczą w placówce oraz zapewnienie warunków do zdobycia doświadczenia pedagogicznego w zakresie:

-    przygotowania przyszłych pedagogów specjalnych do pracy opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, terapeutycznej i rehabilitacyjnej;

-    krytycznej oceny wiedzy, umiejętności i postaw nabytych w trakcie studiów, poprzez twórczą konfrontację z empiryczną rzeczywistością - ugruntowanie wiedzy i posiadanych sprawności lub ich weryfikacja;

-    nabycia umiejętności trafnego łączenia wiedzy naukowej z praktyką wychowania, kształcenia, opieki, diagnostyki, terapii pedagogicznej, edukacji i rehabilitacji osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych;

-    pogłębiania znajomości metod i form nauczania, wychowania i wsparcia oraz ich praktycznego wykorzystania w ramach profilu kształcenia zawodowego;

-    wyrobienia podstawowych nawyków i kompetencji zawodowych - wchodzenie praktykanta w role wychowawcy, opiekuna, nauczyciela, pedagoga specjalnego;

-    koncentrowania się na czynnym i twórczym uczestnictwie w toku wielorakich i różnorodnych form zajęć pedagogicznych (na ich planowaniu, przygotowaniu i prowadzeniu) - zgodnym z wytycznymi danej placówki i zweryfikowanym przez teoretyczne przygotowanie zawodowe oraz potrzeby wynikające z problematyki własnej pracy dyplomowej;

-    kształtowania wiedzy w obrębie pedeutologii i deontologii pedagogicznej: rozpoznawania i rozwijania pozytywnych przekonań studentów dotyczących własnych kompetencji zawodowych i osobowościowych w pracy pedagogicznej, umacniania przekonania o trafności wyboru zawodu;

-    wykorzystania praktyk pedagogicznych jako formuły umożliwiającej przeprowadzenie badań i analiz związanych z tematami prac dyplomowych: praktyczne poznanie zasad i sposobów prowadzenia badań pedagogicznych, gromadzenie materiałów empirycznych uzyskanych w toku prowadzenia własnych prac badawczych;

-    rozpoznania ogólnych zasad organizacji i kierowania pracą dydaktyczno-wychowawczą i terapeutyczną;

-    poznania celów, funkcji, struktury, zasad działania i istoty organizacji placówki i jej środowiska;



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0018 1. W dniu .....ŹP02.0...............rozpoczęto (podjęto w nowo wyznaczonym terminie) czy
Wydział Chemii Termin rozpoczęcia studiów Koniec października lub początek listopada 2011
Studenci pobierają z Międzywydziałowego Centrum Praktyk Zawodowych w wyznaczonym terminie dokumentac
3.5.    W terminie 30 dni po zakończeniu praktyki student ma obowiązek złożyć u
» Studia 4-semestralne lub 3-semestralne Studia w trybie stacjonarnym Termin rozpoczęcia: 1
-3 -3 Studia 4- lub 3-semestralne Studia w trybie stacjonarnym Termin rozpoczęcia nauki: 1
wyznaczenie terminu kolokwium habilitacyjnego dra Bogusława Sliwczyńskiego, zmiana w składzie zespoł
Obraz1 2 danie wojewody w wyznaczonym terminie aktualnych dokumentów lub informacji dotyczących pro
85790 skanuj0027 (89) GOPR lub TOPR co najmniej na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy”. 2. „Z
2. w wyznaczonym terminie nie usunął stanu faktycznego lub prawnego niezgodnego z warunkami okr

więcej podobnych podstron