396945126

396945126



SPRAWNOŚĆ MANUALNA I GRAFOMOTORYCZNA - sprawność rąk w zakresie wykonywania takich czynności, jak: pisanie, rysowanie, wycinanie nożyczkami, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików.

ROZWÓJ GRAFOMOTORYKI

Okresem przygotowawczym do rysowania i pisania jest okres tzw. bazgrot. Około drugiego roku życia dziecko stawia kropki stukając ołówkiem, robi nieregularne ruchy koliste. Później pojawiają się linie poziome, a następnie pionowe. Dziecko zachęcone przez dorosłych, zmierza do narysowania konkretnego przedmiotu, lecz jego możliwości techniczne są jeszcze niewielkie.

Dopiero trzylatek rysuje koło, to znaczy coś w rodzaju zamkniętej linii. Następnie rysuje skrzyżowane linie poziome i pionowe.

Czterolatek rysuje coś w rodzaju prostokąta i kwadratu. Nie planuje rysunku, dopiero po fakcie mówi, co narysował. Natomiast to, co pragnie narysować najczęściej jest mało podobne do przedmiotu.

Sześciolatek umie rysować już na określony temat, stara się odwzorować litery drukowane i pisane. Nauka pisania szlaczków poprzedzana jest ćwiczeniami w pisaniu motywów szlaczków, które zawierają w sobie wszelkie możliwe elementy liter: koła, pętle, łuki, kreski. Przy tym ćwiczą one płynność ruchów ramienia i dłoni: w prawo, w lewo, w dół, w górę.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img267 —    doskonalenie w zakresie dokładniejszego wykonywania wyuczonych czynności,
Obraz5 gany zaś są obowiązane do udzielania pracownikowi socjalnemu pomocy w zakresie wykonywania t
Poprawienie sprawnośDci manualnej jest możliwe tylko poprzez wykonywanie różnorodnych zajęć
Zajęcia manualne wskazane są również wtedy, gdy dziecko ma dostateczna sprawnoDść rąk. Odgrywaj
Sprawność ręki a rozwój mowy Pomiędzy rozwojem mowy dziecka a sprawnością rąk jest ścisła
DSC02816 Charakterystyka sprawność i)*i](Q) Optymalny zakres pracy j pompy (w okolicy i maksyma
3tom320 io. technika Świetlna 642 Wyróżnia się też cząstkowe sprawności oprawy, w zakresie półprzest
Zajęcia poprawiające sprawnośDć rąk powinny być prowadzone systematycznie, równolegle
Sprawność ręki a rozwój mowy Pomiędzy rozwojem mowy dziecka a sprawności* rąk jest ścisła zależność.
%Sprawność ręki a rozwój mowy Pomiędzy rozwojem mowy dziecka a sprawnością rąk jest ścisła
img014 (86) Określają one możliwości organizmu w zakresie wykonywania dokładnych i precyzyjnych ruch
skrypt173 1803. PROGRAM ĆWICZENIA 3.1. ZADANIA DO WYKONANIA Zakres wykonywanych w ćwiczeniu zadań ob
NARZĘDZIE OCENYSPRAWNOŚĆ MANUALNA, GRAFOMOTORYKA I KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA Rodzaj
6.6.    Zadania pielęgniarki w zakresie wykonywania badań i pobierania materiału do b

więcej podobnych podstron