414223635

414223635



Nauczyciel przedstawia rodzeństwo Kacpra i Mai, którzy odwiedzili zaczarowaną krainę zdrowia. Można odwołać się do kolorowanki ( dostępna na www.badzmvzdrowi.pl), w której występują te same postacie. Para bohaterów musi dokonywać trudnych wyborów, odkrywając razem z dziećmi zasady zdrowego odżywiania. Często dzieci będą proszone, aby pomogły Mai i Kacprowi w podjęciu właściwej decyzji.

Zadanie 1.

Nauczyciel opowiada:

Maja i Kacper idq drogą.

Znajdują na niej różne worki które spadły z ciężarówki jadącej na targ.

Dzieci zastanawiają co się w nich znajduje i jak nazywać te znaleziska.

Pomóż Mai i Kacprowi rozpoznać je i nazwać.

Przygotowane wcześniej warzywa o charakterystycznych kształtach (np. marchewka, cebula, por, kapusta) i owoce (np. jabłko, winogrona, cytryna, banan) pojedynczo umieszcza się w nieprzezroczystych torebkach.

Zadanie dzieci polega na rozpoznaniu ich po kształcie. Dla ułatwienia można zaproponować dziecku włożenie ręki do torebki.

Nauczyciel pomaga prawidłowo nazwać warzywa i owoce oraz odróżnić je od siebie, (poradnik edukatora lub www.badzmyzdrowi.pl). Tłumaczy, że:

o należy zjadać warzywa i owoce, gdyż w nich mieszkają witaminy potrzebne zdrowiu,

o najlepiej zjadać je surowe ze skórką (gotowane lub obrane tracą dużo witamin),

o warzywa i owoce koniecznie trzeba myć przed spożyciem, o warzywa można jeść bez ograniczeń,

o owoce zawierają więcej cukru (dlatego są słodsze od warzyw).

Środki dydaktyczne: poradnik dla edukatorów, dowolne 4 rodzaje owoców i 4 rodzaje warzyw o charakterystycznych kształtach, nieprzezroczyste torebki.

Przewidywany czas: ok. 15 min.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img217 wiemy, że pozytywny stosunek nauczycielki przedszkola do zabaw konstrukcyjnych zależy w dużym
Cenimy czas nauczycielaKsiążka Nauczyciela z Płytą NauczycielaKrokw przedsiębiorczośćMateriały
Agenda ■    O nauczycielu ■    Przedsięwzięcia z planu
y)cny^&do-s Nauczyciel przedstawia program ramowy projektu z podziałem na tygodnie: Tydzień 1:
Tabela nr 25 Znajomość przez nauczycieli przedszkoli cech zabaw
Problem rozumienia przez nauczycieli przedszkoli istoty zabaw badawczych weryfikują następne odpowie
ANEKS 2 Kwestionariusz przeznaczony do użytku wewnętrznego ANKIETA DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI DOTYC
F. Kierunek pracy • H przyjęty przez nauczyciela przedszkola. •• • • •• • ••
3.6.3. Ankieta skierowana do nauczycieli przedszkoli dotycząca opinii na temat zabaw badawczych dzie
Tabela nr 4 Staż pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola i Staż pracy w zawodzie w latach Liczba
Dokument (30) Literatura 1.    G. Demel „Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola
5 (1774) BIBLIOTEKA PEDAGOGICZNA NAUCZYCIELA PRZEDSZKOLA Książka opracowana z inicjatywy Centralnego
00 wstęp2 Dlatego zachęcam rodziców, logopedów i nauczycielki przedszkoli do intensywnej stymulacji
Z.(jrowo jSn, wi^Cfij w^n! Nauczyciel przedstawia planszę z przekrojem ziarna i wyjaśnia, które częś
(Rafi a wmm IwommoTERintY Din nnuczrciEii Zapraszamy nauczycieli przedszkoli oraz nauczania początko
semestry, a mogły w nim uczestniczyć czynne nauczycielki przedszkoli. Kwalifikacje nauczycielki prze
36 VTLS W BIBLIOTEKACH POLSKICH później przedstawiciele bibliotek fińskich i hiszpańskich, którzy
3 Jako nauczycielka przedszkola, rozumiem istotę i potrzebę uaktywniania twórczości językowej swoich

więcej podobnych podstron