4189284151

4189284151



Prof. dr hab. inz. Zdzisław Chłopek

Instytut Pojazdów, Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych, Politechnika Warszawska ul. Narbutta 84, 02-524 Warszawa E-mail: zchlopek@simr.pw.edu.pl

Mgr inż. Jacek Biedrzycki

Zakład Ochrony Środowiska i Wykorzystania Energii Naturalnej, Przemysłowy Instytut Motoryzacji ul. Jagiellońska 55, 03-301 Warszawa E-mail: j.biedrzycki@pimot.eu

Mgr inż. Jakub Lasocki

Instytut Pojazdów, Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych, Politechnika Warszawska ul. Narbutta 84, 02-524 Warszawa E-mail: j.lasocki@simr.pw.edu.pl

Mgr inż. Piotr Wójcik

Zakład Ochrony Środowiska i Wykorzystania Energii Naturalnej, Przemysłowy Instytut Motoryzacji ul. Jagiellońska 55, 03-301 Warszawa E-mail: p.wojcik@pimot.eu

Ocena wpływu stanów dynamicznych silnika spalinowego na jego właściwości użytkowe

Słowa kluczowe: silniki spalinowe, emisja zanieczyszczeń, testy jezdne, stany dynamiczne

Streszczenie: Silniki spalinowe jako układy opisywane modelami nieliniowy mi nie mają właściwości niezależnych od stanów', w jakich się znajdują. W pracy przedstawiono wyniki badań silnika samochodowego w stanach dynamicznych zdeterminowanych znakiem przyspieszenia pojazdu w testach jezdnych symulujących rzeczywistą eksploatację samochodów osobowych. Badano uśrednione w tych stanach: natężenie emisji zanieczyszczeń i natężenie przepływu paliwa. Stwierdzono znaczną wrażliwość badanych procesów zarówno na stany dynamiczne, jak i na rodzaje testów jezdnych.

1. Wprowadzenie

W ogólności rzeczywiste obiekty opisane nieliniowymi modelami uznanymi za dostatecznie zgodne z przedmiotem modelowania [9] nie mają właściwości, które byłyby niezależne od stanów tych obiektów [8]. Do takich obiektów należą silniki spalinowe. Istnieje - w związku z tym - konieczność ograniczania ogólności zadań badania silników spalinowych. Szczególnie dla silników spalinowych znajdujących się w stanach dynamicznych [10] istnieje konieczność nakładania na badany układ pewnych więzów jako przyjętych procedur badawczych, np. pewnej klasy procesów stanowiących warunki pracy, lub przyjętego sposobu przetwarzania wyników badań, m.in. uśredniania w zakresie wartości procesów.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Szanowny Pan Prof dr bab. inż. Stanisław RADKO WSKI Dziekan Wydziału Samochodów i Maszyn
WP 1503024 łri^feriafjakościj prof. dr hab. inź. Zbigniew Kłos Instytut Maszyn. Roboczych i. P
WP 1503024 łri^feriafjakościj prof. dr hab. inź. Zbigniew Kłos Instytut Maszyn. Roboczych i. P
WP 1503025 jakości prof. dr hab. inż. Zbigniew Kłos -Instytut Maszyn Roboezyelr i Pojazdów
P1000651 (2) Prof. dr hab. inż. Zdzisław KołaczkowskiZestaw tematów egzaminacyjnych z Biomechaniki I
Geneza, cele i zadania projektu - wprowadzenie prof. dr hab. inż. Zdzisław Szalbierz drinż. Edyta
KatedraSystemów Decyzyjnych Kierownik:    prof. dr hab. inż. Zdzisław Kowalczuk, prof
Prof. dr hab. inż. Jan Palarski Instytut Eksploatacji Złóż Pytania (w formie opisowej i testu wielok
Obróbka Plastyczna Metali t. XVII nr 2 (2006) Prof. dr hab. inż. Leopold BERKOWSKI Instytut Obróbki
Semestr VII 1/ CHEMIA ŻYWNOŚCI Program wykładów 2 godz. / tyg. Prowadzący: prof. dr hab. inż. Zdzisł

więcej podobnych podstron