4307685939

4307685939



Na jednym z ostatnich spotkań z Ratownikiem każde dziecko samodzielnie (pod nadzorem Ratownika i nauczycielki) przejdzie po pasach - będzie to sprawdzian nabytych umiejętności (częściowa ewaluacja programu).

Po każdej wizycie Ratownika w przedszkolu, nauczycielki otrzymają instruktaż: jak utrwalać to, co dzieci już wiedzą i na co zwrócić uwagę w dalszej edukacji, albowiem potrzebne będą systematyczne, codzienne działania utrwalające przyswojone zasady, kształtujące właściwe nawyki.

W trakcie zabaw utrwalających przyswojone zasady należy akcentować wszystkie elementy mające wpływ na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego:

-    Kierujący pojazdami powinni jeździć bezpiecznie, zwracać uwagę na pieszych, zachowywać bezpieczną odległość od siebie, zatrzymywać się w miejscach wyznaczonych,

-    Piesi powinni poruszać się w sposób uporządkowany, przestrzegać zasady upewniania się w każdym przypadku pokonywania jezdni, zachowywać szczególną ostrożność w miejscach niebezpiecznych (przejazdy kolejowe, torowiska, tunele, skrzyżowania, zakręty itp.),

-    Pasażerowie nie powinni przeszkadzać kierującemu, ani też stwarzać sytuacji zagrażających innym użytkownikom dróg (np. wyrzucając przedmioty z okien samochodu, pociągu itp.)

Dla sprawnej realizacji programu w przedszkolu zostaną zgromadzone różnorodne pomoce dydaktyczne: zestawy znaków drogowych, plansze tablice tematyczne, makiety, gry dydaktyczne, filmy, książki dla dzieci i nauczycieli.

Istotnym elementem właściwej realizacji programu jest przygotowanie nauczycieli przez Ratownika, poprzez rozmowy indywidualne, dostosowane do możliwości dzieci z poszczególnych grup oraz systematyczne zapoznawanie z nowościami książkowymi na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Bardzo istotnym elementem wychowania komunikacyjnego jest współpraca przedszkola z rodzicami. Informacje uświadamiające rodzicom wagę problemu będą przekazywane przez nauczycielki na zajęciach otwartych.

Zarówno rodzice jak i nauczyciele powinni mieć świadomość znaczenia konsekwentnego, poprawnego zachowania, stanowiącego wzorzec do naśladowania przez dzieci. Każde niewłaściwe zachowanie w roli pieszego, pasażera czy



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
CCF20090523055 tif ROZDZIAŁ CZWARTYOPIS, ARGUMENTACJA I WYOBRAŹNIA Panie i panowie, na naszym ostat
Poznajemy kształty - kołoKoło tu, koło tam Jest na świecie figur wiele, o tym każde dziecko wie,&nbs
Krzyki plasują się na jednym z ostatnich miejsc jeśli chodzi o wskaźnik specjalizacji badany pod kąt
79 ROLA RADY EUROPY W DZIEDZINIE MEDIÓW MASOWYCH Również na jednym z ostatnich posiedzeń Zgromadzeni
ZAPISY NA SEMINARIA DYPLOMOWE 1.    Pracę dyplomową student wykonuje samodzielnie pod
Po zakończeniu praktyk na III roku, student powinien umieć samodzielnie/pod nadzorem/jako obserwator
naukowej oraz samodzielna (pod nadzorem) praca w laboratoriach oraz bibliotece. Pierwszy dzień pobyt
Każde dziecko to potrafi Część 4 (68) OMEEtRISWy -pudełko na buty -    flamastry, noż

więcej podobnych podstron