4403040958

4403040958



•    Kiedy jestem światłem dla innych?

My podobnie jak te robaczki świętojańskie mamy świecić dla innych, aby być wspólnotą.

Wariant I

Mówimy uczniom, że na pytanie: „Kiedy jestem światłem dla innych?” odpowiemy podczas gry dydaktycznej.

Dzielimy uczniów na grupy czteroosobowe. Każda grupa otrzymuje karty do gry (zob. załącznik 3-1 na końcu scenariusza i na płycie CD) i kostkę do gry, a każdy z uczniów po jednym pionku. Uczniowie w grupach rozdają karty. Następnie nauczyciel czyta tekst, a dzieci układają karty w odpowiedniej kolejności. Uczniowie rzucają kostką i przesuwają się wyznaczoną przez obrazki trasą o taką liczbę pól, ile oczek wyrzucili kostką. Ten uczeń, który stanie na polu „światło”, odpowiada na pytanie. Gdy ostatni gracz dotrze do mety; grupa kończy grę.

Ponownie pytamy uczniów:

•    Kiedy jestem światłem dla świata?

•    Jakie przykłady „bycia światłem dla świata” wymieniliście podczas gry dydaktycznej?

Wariant II

Prosimy, by uczniowie wykonali zadanie z karty pracy, polegające na wskazaniu prawidłowych zachowań dzieci (zob. załącznik 3-2 na końcu scenariusza oraz na płycie CD).

Puenta: Katecheta podsumowuje, że w codziennym życiu mamy mnóstwo możliwości wypełniania słów Pana Jezusa.

Wariant I

Nauczyciel zapala dużą świecę, od niej zapala małe świeczki (tyle świeczek, ile jest dzieci; ustawiamy je dookoła; uczniowie stoją w kręgu).

Wariant II

Katecheta pokazuje kolejny slajd, na którym pojawiają się zapalone świeczki (ruchome gify - tyle, ile jest dzieci).

26



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSC07895 (4) Dotychczas nie ustalono jeszcze W dla ołowiu, lecz podobnie jak dla innych pierwia
page0121 119 PIERW*! TOWARZYSZE. dla siebie i dla innych, zazdrosny, chodzący jak cień za Sokratesem
DLA PGNlG Czy podobnie jak Mary Lou Cook, powtarzasz sobie czasem: „Kreatywność to wymyślanie,
ksiazka 20013 Literatura dla dzieci i młodzieży - podobnio jak inno lllomtury obiegów popularnych, a
scandjvutmp7801 90 slebie się on narodził, ale dla swej rodziny, dla swego narodu, dla rodu ludzkie
Prosimy, by każde dziecko dokończyło zdanie: Jestem światłem dla świata, gdy...IV.
88 IX. Całka oznaczona Dla pierwszej sumy, podobnie jak w poprzednim twierdzeniu, mamy < e(b-a).
Image0034 BMP mu wały my, podobnie jak w p. 2.3, przy uwzględnieniu wzoru (3.4), te składowa normaln
choinka Śpiewająca choinka - M. Kownacka Kiedy już choinka dla dzieci stała wystrojona jak krakowian
41 (147) PRZEWIĄZ PAWĘŻOWY Przewiąz pawężowy stanowi solidne połączenie dla drabinek ogrodowych Podo
112 113 (5) 112 ćwiczenia i wyjaśnienia POMOSTY ZNACZKNIOWK Niektóre zadania wyglądają podobnie jak
1.2. Naziemne technologie pomiarowe Naziemne dane fotogrametryczne, podobnie jak te lotnicze, można
1.2. Naziemne technologie pomiarowe Naziemne dane fotogrametryczne, podobnie jak te lotnicze, można
Dla Hugona od św. Wiktora, podobnie jak dla innych „wiktorynów”, najważniejszy jest powrót do Boga.

więcej podobnych podstron