4962385674

4962385674



Wzór przemysłowy - forma zdobienia, której celem jest określenie zewnętrznych cech przedmiotów wytwarzanych przemysłowo, które to cechy określają strukturalne i funkcjonalne relacje, jakie dany wzór przemysłowy czynią całością spójną, i to zarówno z punktu widzenia producenta, jak i użytkownika.

Znak handlowy - jest niepowtarzalną nazwą, frazą, symbolem, logo, projektem, obrazem lub motywem użytym przez przedsiębiorstwo, aby ono oraz jego produkty mogły być identyfikowane przez konsumentów i aby wyróżniały się wśród innych.

Znak towarowy - na znaki towarowe są udzielane prawa ochronne, jest to gwarancja jakości, sprzedają tożsamość, jest to ogromne źródło dochodów.

Znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które można przedstawić głównie w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia w obrocie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa.

Harmonizacja przepisów handlowych:

Dyrektywa 89/104/EWG - I dyrektywa Rady z dnia 21 grudnia 1988 r. mająca na celu zbliżenie ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do znaków towarowych.

Dyrektywa 98/71/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 13 października 1998 r. w sprawie prawnej ochrony wzorów.

ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego.

ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 6/2002 z dnia 12 grudnia 2001 r. w sprawie wzorów wspólnotowych.

'J'

Tworzą system „dualistyczny" (znaki towarowe i wzory przemysłowe)

Urząd Harmonizacji - OHIM - jest urzędem struktur Unii Europejskiej założonym w 1995 roku, odpowiedzialnym za rejestrację wspólnotowych znaków towarowych (Community Trade Marks) i wspólnotowych wzorów przemysłowych (Community Designs) na rynku europejskim obejmując ochroną rejestrowane i już zarejestrowane znaki towarowe oraz wzory przemysłowe.

Siedziba główna urzędu znajduje się w Alicante w Hiszpanii. Jest to urząd nowoczesny, ma europejskie znaki towarowe.

Oznaczenia geograficzne:

Rozporządzenie Rady (EWG) Nr 2081/92 z 14 lipca 1992 r. w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych oraz nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych.

Ochrona nazw pochodzenia dotyczy produktów blisko związanych z obszarem, którego nazwę noszą. Produkt musi spełnić następujące dwa warunki:

•    jakość lub cechy charakterystyczne produktu muszą pozostawać w związku ze szczególnym środowiskiem geograficznym, które zawiera właściwe dla niego naturalne i ludzkie czynniki, takie jak klimat, jakość ziemi, oraz lokalne know - how;

•    produkcja i przetwarzanie surowca, do momentu uzyskania produktu finalnego, musi mieć miejsce na określonym obszarze geograficznym, którego nazwę nosi dany produkt.

Np. szynka parmeńska, szampan, serek feta, oscypek.

Prawo autorskie.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PUBLIC RELATIONS forma komunikacji kierownictwa organizacji, której celem jest oddziaływanie na odcz
1 (135) 4 nym, dydaktycznie przemyślanym. Zaczyna się bajką adresowaną d o najmłodszych, której cele
DSCK0008 _J W ychowanie fizyczne to forma uczestnictwa w kulturze fizycznej młodych pokoleń, której&
skanuj0039 (110) Ostatnie ogniwo to skuteczna opieka po resuscytacji, której celem jest optymalizacj
IMGC68 Chemia analityczno o analiza chemiczno Chemia analityczna - dyscyplina naukowa, której celem
66 WITOLD KOZAKIEWICZ nix w czerwcu 2015 r. podpisał umowę z firmą Zepheira1, której celem jest dost
Skan 07 IMS-w - r/ 1.    Ergonomia jest to nauka: c) której celem jest kształtowanie
Wprowadzenie AGH - dyscyplina naukowa, której celem jest opracowanie metod jakościowego i ilościoweg
kondycji ekonomicznej firmy, której celem jest bieżące reagowanie na niepokojące zjawiska. Opraćowan
Działalność pomocnicza • działalność, której celem jest świadczenie usług na rzecz innych
Kapitał; wartość której celem jest przynoszenie wartości dodatkowej Transfer kapitału; wywóz wartośc
Metoda SMED- jest to metoda, której celem jest redukcja czasu przezbrojenia maszyny. Zastosowanie me

więcej podobnych podstron