5032125104

5032125104



Wersja 10.02.2015 w rozdziale pierwszym. W przypadku projektu inżynierskiego stawia się dyplomantowi bardziej wąskie zadanie, na przykład ma on „zaprojektować zestaw urządzeń do zbadania czystości kanału portowego” albo „zaprojektować tor wodny do portu G” czy „wykonać plan rejsu okrętem klasy XYZ do portu F”. Są to bardzo wąskie zadania, które ponadto cechują się dość ograniczonym wachlarzem możliwych rozwiązań. Właściwie student ma niewielkie pole manewru, gdyż zadanie posiada konkretne ograniczenia, sposoby czy algorytmy rozwiązania, które dyplomant powinien znać ze studiów. Co najwyżej powinien on uzasadnić, dlaczego wybrał wariant x, a nie y spośród zestawu rozwiązań możliwych. Projekty inżynierskie nie różnią się radykalnie od prac inżynierskich, wymagają również opisu, jednak w efekcie prace te są znacznie cieńsze. Zwłaszcza objętość rozdziału pierwszego jest radykalnie mniejsza, skoro już w zadaniu student niemalże otrzymuje informacje, w jaki sposób ma zadanie rozwiązać. Nie musi tak głęboko badać swojego zagadnienia, szukać własnego podejścia do problemu. Z tego powodu i opis metody rozwiązania zadania jest bardziej zwięzły.

W projekcie inżynierskim najistotniejszy będzie fragment trzeci - zawierający opis właściwego rozwiązania. W większości przypadków będzie to zapewne zestaw obliczeń, rysunków, schematów czy zestawienia tabelaryczne. W szczególnych przypadkach okaże się, że projekt można zamknąć w dwóch rozdziałach, jednak w większości konieczna jest analiza zadania, opis metody oraz efekt projektowania. Często w tym rozdziale, ale może być to także rozdział czwarty, zawarta będzie dyskusja wyników, podobnie jak w typowej pracy dyplomowej. W przypadku klasycznego projektu będą tam zawarte uwagi dotyczące newralgicznych lub kłopotliwych do wykonania elementów lub węzłów wyrobu, ewentualnie uwagi o ograniczeniach użytkowych zaproponowanego rozwiązania. W przypadku planu rejsu mogą to być uwagi o szczególnych jego etapach, ograniczeniach pogodowych lub innych. Tak więc, mimo pozornych różnic, klasyczna praca dyplomowa i projekt inżynierski kierują się podobnymi zasadami, a ich struktura nie odbiega w istocie od typowych wystąpień pisemnych.

3. 6. Zakończenie

Zakończenie jest formalnym fragmentem opracowania i podlega, podobnie jak wstęp, sztywnym regułom, które mówią, że mogłoby funkcjonować niezależnie od pracy. Należy to rozumieć w ten sposób, iż osoba zainteresowana tematyką podaną w tytule po przeczytaniu zakończenia powinna wiedzieć, czy ta praca ją interesuje czy nie. Często zakończenia funkcjonują samodzielnie, jako swoiste reklamy książek, czasami są cytowane w materiałach popularyzujących dzido. Z tego powodu w pierwszym akapicie powinno się znaleźć wyjaśnienie, jaki był cel pracy. Następnie skrótowo (zwykle wystarcza jedno zdanie) należy opisać metodę zastosowaną dla osiągnięcia założonego celu. W dalszej kolejności powinny zostać przedstawione zasadnicze wyniki, zwykle będące wnioskami odnośnie rozpatrywanego zagadnienia. W istocie będą tu zreferowane wyniki opisane szczegółowo w rozdziale poprzednim. Nie ma jednakże uzasadnienia dla powtarzania wszystkich szczegółów. Powinny to być stwierdzenia ogólne, syntetyczne i najważniejsze, bez nadmiernych detali, które wszak

18



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Wersja 10.02.2015 Niniejsza broszura składa się z czterech rozdziałów, z których pierwszy zawiera ni
Wersja 10.02.2015 aby został włożony do teczki akt dyplomanta i trafił do archiwum. Wydaje się, 
Wersja 10.02.2015 mieściło się około 80 znaków w wierszu licząc ze spacjami i około 30 wierszy 
Wersja 10.02.2015 że niezalenie od licznych skrótów występujących w pracy równie liczne
Wersja 10.02.2015 Przykład wstępu Ludzi od wieków fascynowało morze i głębiny wielkich akwenów, życi
Wersja 10.02.2015 Z moich badan wynika, że wykonanie zadań podwodnych przez nurka wymaga wyposażenia
Wersja 10.02.2015 Po analizie zazwyczaj okazuje się, że wydzielanie podrozdziału jest zbędne, albo o
Wersja 10.02.2015 już znajdują się w tekście pracy. Osoba, która zostanie zachęcona lekturą
Wersja 10.02.2015 i oznaczeń - kolejność alfabetyczną. Jeśli chodzi o wykaz literatury, to
Wersja 10.02.2015 Każda praca o charakterze poznawczym składa się z czterech etapów, choć nie zawsze
Wersja 10.02.2015 0    charakterze intelektualnym (zaprojektowanie, sprawdzenie,
Bogdan Rączkowski - BHP w praktyce Rozdział 6 W pierwszym przypadku wynik przekroczył 4,8 razy najwy
86 Rozdział 8 W pierwszym przypadku pomyślne wykonanie fclose powoduje, że status=0, w przeciwnym ra
Wersja 10.02.20152. Rozmiar i format pracy2. 1. Objętość pracy W każdej grupie seminaryjnej pojawia
Wersja 10.02.20153. Układ pracy i jej zawartość 3. 1. Zasadnicze elementy pracy Każda praca dyplomow
Wersja 10.02.2015Wstęp Jedną z ważniejszych umiejętności, którą powinien posiadać absolwent uczelni
Wersja 10.02.20151. Proces tworzenia i współpraca z promotorem 1.1. Etapy pracy Zasadniczym celem

więcej podobnych podstron