5139624500

5139624500



133


Prądnice synchroniczne do modernizacji lokomotyw spalinowych

2. PRĄDNICA GŁOWNA

Przy projektowaniu nowej prądnicy założono, że po modernizacji powinny być w pełni wykorzystywane możliwości istniejących silników trakcyjnych. Tak więc jako dane wejściowe do projektu wzięto przede wszystkim pod uwagę możliwości silników trakcyjnych, a nie dane znamionowe zastępowanej prądnicy. Poza tym dane wejściowe uwzględniały moc i prędkość obrotową silnika spalinowego. W wyniku wzajemnych ustaleń z Klientem ustalono, że prądnica powinna posiadać następujące podstawowe parametry:

Moc znamionowa

1200

kV A

Prędkość obrotowa

1800

obr/min

Klasa izolacji

H

Przewietrzanie

własne

netry po stronie prądu stałego:

Maksymalne napięcie

670

V

Maksymalny prąd ciągły

2350

A

Prąd zwarcia

4000

A

Prądnica główna jest sześciobiegunową, trójfazową prądnicą synchroniczną zawierającą wirnik cylindryczny. Podczas projektowania prądnicy uwzględniono jej współpracę z mostkiem prostowniczym. Z tego względu w wirniku umieszczona jest klatka tłumiąca. Ma ona na celu zmniejszenie reaktancji podprzejściowych, szczególnie ważnych przy współpracy z prostownikiem. W przypadku zbyt dużych reaktancji, już przy względnie małych prądach, prostownik może wchodzić w drugi obszar pracy (komutacja złożona), co powoduje obniżenie napięcia wyjściowego. Zbyt duże reaktancje mogą również stwarzać trudności z osiągnięciem wymaganego prądu zwarcia.

W uzwojeniach twomika umieszczone są termorezystory PT 100. Pomiar temperatury przez termorezystory jest wykorzystywany przez regulator. Dzięki temu można dowolnie obciążać prądnicę bez obawy o przekroczenie dopuszczalnych temperatur. W przypadku wzrostu temperatury uzwojenia twomika powyżej dopuszczalnej granicy regulator obniża moc wyjściową prądnicy poprzez obniżenie prądu wzbudzenia.

W prądnicy przewidziano przewietrzanie własne. Wentylator zasysa powietrze poprzez prostownik i poprzez otwory w tarczy łożyskowej. Przepływ części powietrza przez prostownik jest spowodowany koniecznością chłodzenia diod prostowniczych (rys. 2).

3. PROSTOWNIK PT 1-2400/600

Trójfazowe napięcie o częstotliwości znamionowej 90 Hz wytwarzane przez prądnicę jest prostowane w sześciopulsowym prostowniku diodowym. W prostowniku oprócz diod prostowniczych i radiatorów wbudowano także urządzenia pomiarowe. Składają się na nie prze-



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
135 Prądnice synchroniczne do modernizacji lokomotyw spalinowych 5. REGULATOR URW-95 Regulator jest
137 Prądnice synchroniczne do modernizacji lokomotyw spalinowych potwierdziły, że prądnica spełnia
CCF20100217017 aOznaczanie lokomotyw Do końca lat 50. niebyło jednolitego systemu oznaczania lokomo
132 D. Szczęsny istniejących lokomotyw spalinowych. Modernizacja ta ogranicza się w większości
£)jyńhnuwii Niemcy były prekursorem szybkich połączeń obsługiwanych przez lokomotywy spalinowe. Do
14802 OPIS (2) Lokomotywa spalinowa serii SM31 Lokomotywa typu 411D została opracowana w 1973 roku z
INFORMACJE DODATKOWE do BN-69/3500-07 seń lokomotyw elektrycznych zeń lokomotyw spalinowych wg
Image112 Rys. 4.49. Ilustracja definicji czasów propagacji sygnałów od wejść synchronizujących do wy
Doskonalenie podstaw programowych kłuciem do modernizacji kształcenia zawodowego — W PROGRAM
Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego13. PROGRAMY NAUCZAN
Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego i naprawie; 5) mont
Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego Doskonalenie podsta
Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowegoTabela 3. Plan naucz
ScannedImage 19 133 CZTERECH WESZŁO DO EART) ES... Resz Lakisz powiedział: Jakie jest znaczenie wers
37144 PHOTO590 Ul 00 Rys. 2.4a. Wymagane analizatory do pomiarów toksyczności spalin Rys. 2.4b. Szcz

więcej podobnych podstron