5213062389

5213062389



Tabela nr 25

Znajomość przez nauczycieli przedszkoli cech zabaw badawczych

Wykształ

cenie

Liczba

nauczy

cieli

ogółem

Rodzaje odpowiedzi

Wymienia charakterystyczne cechy zabaw badawczych

Wymienia błędne cechy zabaw badawczych

Nie wymienia w ogóle cech zabaw badawczych

Licz

ba

.

%

Licz

ba

%

Licz

ba

%

wyższe

7

7

100

półwyższe

48

33

68,8

15

31 ,2

średnie

45

1

2,2

27

60,0

17

37,8

Ogółem

100

41

41,0

42

42,0

17

17,0

staż

pracy

0-10

53

2

3,8

34

64,1

17

32,1

11-20

38

31

81,6

7

18,4

21 - 30

9

8

88,9

1

11,1

Ogółem

100

41

41,0

42

42,0

17

17,0

Wyniki tabeli nr 25 przedstawiają się mniej zadowalająco niż poprzedniej. Tylko 41 (41%) nauczycieli poprawnie wymienia cechy zabawy badawczej i uwzględnia m.in. następujące: chęć poznawania przez dzieci różnych zjawisk, cechy przedmiotów, zaspokajanie potrzeby poznawczej, dociekania, przeżycie pewnych emocji, eksperymentowanie itp. Liczbę 41 stanowi 100% nauczycieli z wyższym wykształceniem, 68,8% z półwyższym i 2,2% ze średnim oraz 88,9% z dużym stażem pracy, 81,6% ze średnim i 3,8% z małym.

42 (42%) nauczycieli próbowało odpowiedzieć na te pytanie, lecz odpowiedziało błędnie. Wymienili na przykład nas-

151



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Tabela nr 4 Staż pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola i Staż pracy w zawodzie w latach Liczba
Problem rozumienia przez nauczycieli przedszkoli istoty zabaw badawczych weryfikują następne odpowie
A oto szczegółowa charakterystyka tego zagadnienia: Tabela nr 24 Znajomość rodzajów zabaw przez
Wykres 1 Zależność opinii nauczycieli od ich wykształcenia A tabela nr 25 B tabela nr 26 C tabe
Wykres 2 Zależność opinii nauczycieli od ich stażu pracy A - tabela nr 25 B - tabela nr 26 C -
F. Kierunek pracy • H przyjęty przez nauczyciela przedszkola. •• • • •• • ••
Wykład nr 4PLANOWANIE PRACY PRZEZ NAUCZYCIELA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Tomasz Frołowicz Akademia
img217 wiemy, że pozytywny stosunek nauczycielki przedszkola do zabaw konstrukcyjnych zależy w dużym
Tabela nr 27 Motywy podejmowania przez dzieci zabaw badawczych w odpowiedziach nauczycieli
Prawdopodobieństwo wystąpienia tego scenariusza wynosi 25%. Tabela nr 9. Scenariusz pesymistyczny
Typy zabaw badawczych z omawianej grupy przedstawiają się następująco: Tabela nr Typy zabaw badawczy
© Podsumowaniem lekcji będzie prezentacja przedstawiona przez nauczyciela. Nauczyciel wskaże uczniom
Tabela nr 3 Obciążenie uczniów na oddziały i nauczycieli. Uczniowie na 1 oddział Uczniowie na 1

więcej podobnych podstron