5224572524

5224572524



•ŁS*


Kreatywny HumMusta.

Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie

ASERTYWNOŚĆ JAKO FILOZOFIA POROZUMIEWANIA SIĘ

Zachowania asertywne sq przeciwieństwem zachowań biernych/uległych, manipulacyjnych czy nadmiernie agresywnych.

Typ

zachowania

DLACZEGO SIĘ TAK ZACHOWUJEMY?

CO RYZYKUJEMY?

ULEGŁE

❖    strach przed brakiem aprobaty ze strony innych,

❖    strach przed reakcją innych,

❖    trzeba być grzecznym,

❖    unikanie konfliktów,

❖    manipulacja.

❖    Utratę poczucia własnej wartości,

❖    Poczucie krzywy, złość, frustrację,

❖    Zachęcanie innych o dominacji,

❖    Wybuch agresji spowodowany kumulacja uczuć

AGRESYWNE

❖    strach przed nieotrzymaniem tego, co się chce,

❖    brak wiary w samego siebie,

❖    wcześniej takie zachowanie było skuteczne,

❖    wyładowuję złość,

❖    manipulacja.

❖    Konflikty w relacjach z innymi,

❖    Utratę szacunku do samego siebie,

❖    Utratę szacunku dla innych,

❖    Stres,

❖    Potencjalną przemoc,

❖    Rezultaty przeciwne do zamierzonych

❖    Brak szacunku innych, strach przed nami

ASERTYWNE

❖    Zadowolenie z siebie i innych, •> Pozytywne założenie - JA OK.

TY OK.

❖    Szacunek dla siebie i innych,

❖    Pomaga w osiąganiu celów,

❖    Rośnie wiara w siebie,

❖    Nie ranimy innych,

❖    Daje poczucie kontroli nad życiem.

❖    Brak sympatii z uwagi na wyrażanie swoich odczuć,

❖    Etykietkę człowieka idącego przez życie w zgodzie z własnym kodeksem postępowania,

❖    Zmiany w naszych relacjach z innymi

20


© Sylwia Lewandowska-Akhvlediani 2010

S

KAPITAŁ LUDZKI

EUROPEJSKI

NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI

FUNDUSZ SPOŁECZNY


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie SŁUCHANIE I PSEUDOStUCHANIE W
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie BARIERY KOMUNIKACYJNE To leżące
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE Aktywne
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE -
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieAKTYWNE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE-PYTANIA OTWARTE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie WYRAŻANIE SIEBIE - KOMUNI KĄTY
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie ASERTYWNOŚĆ JAKO FILOZOFIA
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie SŁOWO WSTĘPNE Drogi
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie MOJE CELE NA TRENING Jesteś na
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie MOJE OCZEKIWANIA NA TRENING Jeśli
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieANALIZA WŁASNYCH ZASOBÓW © Sylwia
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie WPROWADZENIE DO KOMUNIKACJI
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA-DWA
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AUTODIAGNOZA UMIEJĘTNOŚCI -
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie2. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTU 2.1. JA
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie również ustalone wcześniej
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie tak zdarzyć, że występując na
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieSpis treści 1.

więcej podobnych podstron