5224572529

5224572529



•ŁS*


Kreatywny HumMusta.

Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie

WPROWADZENIE DO KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ

W modelu efektywnego porozumiewania się między ludźmi występują dwie główne czynności: nadawanie i przyjmowanie informacji, czyli mówienie i słuchanie.

Możemy także wyodrębnić podstawowe elementy procesu komunikacji:

M


❖    nadawca,

❖    odbiorca,

❖    informacja (sygnał werbalny, niewerbalny, zachowanie),

❖    kanał (środek do przekazywania informacji)

❖    szumy komunikacyjne .

a także dalsze 7 składowych procesu komunikacji interpersonalnej:

1.    Zamiary, myśli, uczucia nadawcy oraz zachowanie,

2.    Kodowanie komunikatu przez nadawcę (przełożenie zamiarów, myśli, uczuć czy zachowań) na informacje dogodną do przesłania,

3.    Przesłanie informacji do odbiorcy,

4.    Kanał, którym przesłana jest informacja,

5.    Dekodowanie informacji przez odbiorcę i jego interpretacja,

6.    Wewnętrzna odpowiedź odbiorcy na informację,

7.    Ilość szumu w powyższych krokach (u nadawcy, odbiorcy oraz w kanale).

Skuteczna komunikacja między dwoma osobami zachodzi wtedy, kiedy odbiorca rozumie sytuację zgodnie z zamierzeniami nadawcy.

PAMIĘTAJ!

W komunikacji interpersonalnej każdy jest nadawcą i odbiorcą.

© Sylwia Lewandowska-Akhvlediani 2010

S

KAPITAŁ LUDZKI

EUROPEJSKI

NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI

FUNDUSZ SPOŁECZNY


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie WYRAŻANIE SIEBIE - KOMUNI KĄTY
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie SŁUCHANIE I PSEUDOStUCHANIE W
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie BARIERY KOMUNIKACYJNE To leżące
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE Aktywne
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE -
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieAKTYWNE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AKTYWNE SŁUCHANIE-PYTANIA OTWARTE
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie ASERTYWNOŚĆ JAKO FILOZOFIA
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie SŁOWO WSTĘPNE Drogi
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieASERTYWNOŚĆ JAKO FILOZOFIA
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie MOJE CELE NA TRENING Jesteś na
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie MOJE OCZEKIWANIA NA TRENING Jeśli
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieANALIZA WŁASNYCH ZASOBÓW © Sylwia
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA-DWA
•ŁS*Kreatywny HumMusta. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie AUTODIAGNOZA UMIEJĘTNOŚCI -
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie2. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTU 2.1. JA
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie również ustalone wcześniej
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie tak zdarzyć, że występując na
•ŁS*Kreatywny HiuhmusU, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w WarszawieSpis treści 1.

więcej podobnych podstron