5460978260

5460978260



SCENARIUSZ ZAJĘĆ ANTYNIKOTYNOWYCH W KLASIE II. Hasto dnia: Dorośli, nie trujcie nas.

Cele - uczeń w wyniku zajęć:

•    ma świadomość szkodliwości palenia tytoniu,

•    poznaje negatywne skutki palenia tytoniu dla środowiska i organizmu człowieka dorosłego i dziecka,

•    zna korzyści zdrowotne i finansowe płynące z uwolnienia się z nałogu,

•    wykształca w sobie postawę antynikotynową,

•    rozwiązuje zadania matematyczne o treści antynikotynowej,

•    w formie plastycznej ukazuje szkodliwość palenia.

Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa.

Metody pracy: mapa mentalna, rozmowa kierowana, doświadczenie, zabawy

dydaktyczne i integracyjne, pogadanka, praca z tekstem z lukami, działalność praktyczna.

Środki dydaktyczne: arkusze szarego papieru, mazaki, różne przedmioty o

przyjemnych zapachach (mydła, perfumy, dezodoranty), popielniczka z niedopałkami papierosów, czysty szalik i przesiąknięty dymem papierosowym, kartki z treścią zadań tekstowych i z tekstem z lukami, bloki rysunkowe i farby plakatowe.

Czas pracy: 1 dzień zajęć.

Przebieg zajęć:

1 .Zintegrowanie grupy. Zabawa „Witam tych wszystkich, którzy...,,

Uczniowie stoją obok ławek. Jedna osoba stoi pośrodku i rozpoczyna zdanie: Witam tych, którzy lubią ....np. długo spać, rysować, jeść słodycze itp.

Dzieci, które podobnie jak osoba stojąca pośrodku lubi daną czynność, macha rączką. Następuje zmiana prowadzącego, którego wybiera poprzednik.

2. Tworzenie mapy mentalnej wokół tematu „Dym,,

Uczniowie podzieleni na 4 grupy (według zasady: wymieniamy kolejne pory roku) wykonują prace na wspólny dla wszystkich grup temat: na arkuszu szarego papieru rysują mazakami wszystko, co kojarzy im się ze słowem „dym,,

Po zakończonej pracy każda grupa przedstawia swoje skojarzenia, wszyscy analizują rodzaje dymów, ich pochodzenie i omawiają ich szkodliwość. Próbują wyodrębnić dym, który według nich najbardziej szkodzi bezpośrednio ludziom (dym z papierosa).

3. Rozmowa o tym, skąd bierze się dym w papierosie.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Gellner Dorota „Balony 32.    Rubacha, Iwona : Scenariusze zajęć pozalekcyjnych w kl
7.    Maj wokół nas: (scenariusz zajęć dla klasy II) / Krystyna Kol owca //
Stella Płaczek — Scenariusz zajęć integracyjnych w klasie I... 217 •    wyjaśnia
219 Stella Płaczek — Scenariusz zajęć integracyjnych w klasie I... B) praca z uproszczoną mapą
Stella Płaczek — Scenariusz zajęć integracyjnych w klasie i... 221 Stella Płaczek — Scenariusz zajęć
SCENARIUSZ ZAJĘĆ 7 SPOTKANIE VII: Trudny wybór: plaster czy bandaż? - zasady opatrywania ran. Uczeń:
SCENARIUSZ ZAJĘĆ 3 SPOTKANIE III: Szkoła Podstawowa - Żeby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamał
Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów gimnazjum Czas trwania: 2 godz. lekcyjne Cele:
II. PROGRAMY NAUCZANIA PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCHPODSTAWY BUDOWNICTWA Szczegółowe cele kształcenia W wyn
II. PROGRAMY NAUCZANIA PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCHPODSTAWY POLIGRAFII Szczegółowe cele kształcenia W wyni
II. PROGRAMY NAUCZANIA PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCHPODSTAWY TECHNIKI Szczegółowe cele kształcenia W wyniku

więcej podobnych podstron