5654708831

5654708831



^/laPs

Rys. 12. Charakterystyki biegu jałowego [lj

B.    Stan zwarcia - stan pracy, w którym do uzwojenia stojana doprowadzone jest napięcie, obwód wirnika jest zamknięty, a wirnik jest nieruchomy. Taki stan pracy występuje przy każdym załączeniu napięcia do silnika.

Moc pobierana przez silnik w stanie zwarcia Pz = APCal +APCu2 jest w całości zamieniana na ciepło.

Napięcie zwarcia uz% jest to wyrażona w procentach napięcia znamionowego wartość napięcia Uz, jakie należy doprowadzić do uzwojenia zasilanego (najczęściej stojana), aby przy nieruchomym wirniku i zwartym drugim uzwojeniu w uzwojeniach silnika popłynął prąd znamionowy.

=-Łio o%

u„

Dla typowych maszyn indukcyjnych uz%= (10-t-25)%{/n

Prąd zwarcia 7Z maszyny indukcyjnej zasilanej napięciem znamionowym może osiągać wartości w granicach    Iz = (4-f 10)/N.

Wartość prądu zwarcia zależy od napięcia zwarcia: I2 = ———/jV

Uz%

Próbę zwarcia pomiarowego przeprowadza się w celu wyznaczenia napięcia zwarcia oraz obciążeniowych strat mocy.

C.    Stan obciążenia silnika indukcyjnego - stan pracy, w którym silnik zasilany z sieci obciążony jest momentem oporowym maszyny roboczej. Silnik samoczynnie dostosowuje się do zmian obciążenia i każdy wzrost momentu hamującego powoduje wzrost prądu obciążenia silnika (pobieranego ze źródła).

Właściwości oraz zachowanie się silnika podczas zmiany obciążenia możemy przedstawić w postaci charakterystyk ruchowych (rys. 13). Zespół silnik - maszyna robocza powinien pracować stabilnie w całym zakresie zmian obciążenia, tzn., że po zaniknięciu krótkotrwałego zakłócenia powinien wrócić do poprzedniego punktu pracy a przy trwałej zmianie obciążenia powinien ustalić się nowy, stabilny punkt pracy.

W stanie ustalonym moment hamujący Mh równoważony jest przez moment elektromagnetyczny M

M=Mb

W stanie nieustalonym, gdy prędkość wirnika ulega zmianie powstaje moment dynamiczny Ma wywołujący zmianę prędkości

Md=M-Mh

Jeżeli moment napędowy silnika jest większy od momentu hamującego M>M\X, to układ przyśpiesza. W przypadku odwrotnym czyli gdy M < Mh, układ zwalnia.

„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”

16



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
M. Ronkowski, G. Kostro, M. Michna: Maszyny synchroniczne 6 Rys. 2.1. Charakterystyka biegu jałowego
T Rys. 4. Prądnica obcowzbudna: a) schemat połączeń, b) charakterystyka biegu jałowego [1, s. 354]
Ą > <h > -Pi Rys. 12. Charakterystyki mechaniczne silnika bocznikowego prądu stałego przy r
21301 Zenerka ctgd-R W5mA ■ Rys. 1.12 Charakterystyka diody Zenera W celu ilościowego scharakte
scan0008 (3) S52 - - / Rys. 12.8. Charakterystyki wzmacniacza magnetycznego a - charakterystyka bez
27 (38) Rys. 18. Regulacja biegu jałowego (1)    śruba regulacji położenia przepustui
instrukcja 9#5 1.3.2. Pomiary charakterystyk biegu jałowego Charakterystyka biegu jałowego jest to z
instrukcja 9#9 Przykłady pytań kontrolnych 1. Wyjaśnić przebieg charakterystyki biegu jałowego prądn
Laboratorium Elektroniki cz II 6 130 Rys. 5.12. Charakterystyka ogranicznika prądowego z redukcją
54 55 54 5 GRAFIKA Aproksymacja charakterystyki biegu Jałowego silnika 54 5 GRAFIKA _ - -o o-o-o -pu
Obraz 4 (4) 206 Rys. 12.8. Widmo akustyczne silnika spalinowego Rys. 12.9. Charakterystyka częstotli
2 ĆWICZENIE (MI) MASZYNY INDUKCYJNE/ASYNCHRONICZNE TRÓJFAZOWE BADANIE CHARAKTERYSTYK: BIEGU JAŁOWEGO
obwodowego. 11.    Podać charakterystyki biegu jałowego badanego silnika indukcyjnego
15 Wstęp Rys. 12. Charakteiystyki przebiegu siły w funkcji skrócenia belek cienkościennych z wykonan
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII Rys. 3.12. Charakterystyczne poziomy wód dla Szczecina z okres

więcej podobnych podstron