5662539354

5662539354



Świecie. Przykładem mogą być rozwiązania pochodzące ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Meksyku, Brazylii, Australii, Nowej Zelandii i Chin. Na tym tle Europa pozostaje w tyle. Na rynku UE dominują silniki Eff2 (silniki standardowe wg nomenklatury przyjętej na podstawie dobrowolnego porozumienia producentów zrzeszonych w Europejskim Komitecie Producentów Maszyn Elektrycznych i Urządzeń Elektronicznych CEMEP z 1999 roku wprowadzające europejską klasyfikację sprawności silników Eff3, Eff2, Effl). Porozumienie CEMEP/EU zredukowało sprzedaż silników o klasie efektywności EFF3 (silniki o niskiej sprawności) o 50%. Tak więc należy uznać, że założony w porozumieniu cel został w pełni osiągnięty, gdyż w okresie od 1998 do 2005 roku nastąpił spadek sprzedanych silników tej klasy z 68% do 4%. Natomiast do tej pory udział w rynku silników klasy EFF1 (silniki o podwyższonej sprawności) jest niewielki w stosunku do silników o niższej klasie efektywności energetycznej i nie przekracza on 10%;

-    silniki energooszczędne są powszechnie dostępne, znajdują się w ofercie wszystkich znaczących producentów tych urządzeń na rynku europejskim;

-    poziom wymogów w zakresie efektywności energetycznej silników był określany na podstawie analizy najniższych kosztów w cyklu życia urządzenia (LCC). Analiza LCC pokazała, że stosowanie silników o podwyższonej sprawności i silników o jeszcze wyższym standardzie efektywności energetycznej tzw. Premium, jest w pełni uzasadnione. Przeprowadzona analiza wykazała, że istnieje wiele możliwości znacznego zmniejszenia wpływu na środowisko oraz zmniejszenia kosztów ponoszonych głównie na etapie eksploatacji urządzenia poprzez wymianę silników klasy efektywności EFF2 (silniki standardowe o przeciętnej sprawności). Oszczędności można uzyskać także dzięki zastosowaniu napędów o zmiennej prędkości przy zastosowaniu silników w pompach, wentylatorach i sprężarkach.

Typowym przykładem analizy wpływu na środowisko Life Cycle Cost jest porównanie pomiędzy systemem, w którym stosuje się podejście konwencjonalne z zastosowaniem silnika standardowego o przeciętnej sprawności sprzężonego z zaworem dławiącym dla kontroli przepływu w systemach pompowych, a stosowanym napędem o zmiennej prędkości współpracującym z silnikiem w wyższej klasie efektywności.

Raport zaowocował stworzeniem obligatoryjnych norm dotyczących minimalnej efektywności energetycznej silników elektrycznych , które sprzedawane będą na terenie Unii. W lipcu bieżącego roku Komisja Europejska przyjęła Rozporządzenie Nr 640/2009 w sprawie wdrażania Dyrektywy 2005/32/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej wymogów ekoprojektu dla silników elektrycznych. Oznacza to, że na terenie Unii Europejskiej wprowadzone zostały usankcjonowane prawnie wymogi dotyczące efektywności energetycznej sprzedawanych na rynku unijnym silników indukcyjnych 2, 4 i 6-biegunowych.

13



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Podręcznik Zaręby0 Badano ekoturystów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych i Kanady oraz ekotur -tó
PC060235 162 O człowieku przez wielu ludzi na raz, mogą być obrzędy, jako że ci ludzie mogą stanowić
img007 (44) •    Chronione mogą być: •    - nazwa pochodzenia; wyjątko
Struktury o budowie fraktalnej są powszechnie spotykane w przyrodzie. Przykładem mogą być kryst
usług, a dopiero po pewnym czasie mogą być albo spłacone ze środków budżetowych, albo powiększać trw
CCI20101218020 21 Walce mogą być wykonane całkowicie ze stali narzędziowej lub na walce wykonane ze
Gazy w złożach soli mogą występować w stanie wolnym w szczelinach i pustkach, mogą być słabo związan
61356 Mnogie wyro¶la kostne Mnogie wyrosła kostne. Mogą być tak duże, że zasłaniają błonę bębenkową.

więcej podobnych podstron