5815001690

5815001690



GLOBAL COSMED S.A.

Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 roku Wewnętrzne:

•    skuteczność prac badawczo-rozwojowych nad nowymi produktami,

•    realizacja strategii założonej przez Spółkę,

•    uzależnienie od głównego odbiorcy,

•    zapisy umów z kontrahentami,

Zewnętrzne:

•    nasilenie konkurencji,

•    panujące tendencje na rynku kosmetyków,

•    tendencje związane z rynkiem finansowym,

•    tendencje wzrostu cen na kluczowe komponenty produkowanych wyrobów,

Wyżej wymienione czynniki, między innymi, stanowią o ryzyku i zagrożeniach dla działalności Spółki, według opisu jak niżej.

7. Czynniki ryzyka i zagrożeń, które mogą wpłynąć na rozwój i wyniki Spółki

•    Ryzyko związane z nasileniem konkurencji

Na rynku kosmetycznym zaobserwować można silną konkurencję zarówno wśród przedsiębiorstw krajowych, jak i zagranicznych. Szczególnie dużą konkurencję dla Global Cosmed S.A. stanowią spółki zależne od podmiotów zagranicznych, które dysponując większymi środkami finansowymi są w stanie efektywniej zdobywać klientów na polskim rynku kosmetycznym, dzięki wysokim nakładom na promocję i oferowanie produktów wysokiej jakości po cenach akceptowanych przez polskich konsumentów.

•    Ryzyko związane z panującymi tendencjami na rynku kosmetyków

Polski rynek kosmetyczny staje się coraz bardziej wymagający. Konsumenci oczekują od producentów starannego przygotowania wprowadzanych serii kosmetyków, które obecnie muszą zaspokajać ściśle sprecyzowane potrzeby odbiorców. Zabieg wprowadzenia na rynek produktu, bądź serii kosmetycznej musi być wspomagany poprzez skuteczną kampanię marketingową.

Na polskim rynku kosmetycznym jest coraz mniej produktów uniwersalnych, firmy kosmetyczne oprócz specjalistycznych produktów starają się zaoferować potencjalnemu klientowi określony styl życia. Sam „czas życia” wprowadzanej serii kosmetycznej w niektórych przypadkach nie przekracza roku, stąd też firmy kosmetyczne muszą szybko reagować na sygnały otrzymywane od konsumentów. Pojawia się wówczas konieczność zastąpienia przez spółkę niepopularnej serii kosmetyków nowymi produktami co pociąga za sobą kolejne zabiegi marketingowe i akcje promujące.

Takie działania mogą być mało skuteczne w porównaniu z działaniami marketingowymi konkurencji, co prowadzić może w efekcie do utraty klientów przez firmę, a przez to osiągnięcie niższych przychodów i wyników

• Ryzyko związane z pracami badawczo-rozwojowymi nad nowymi produktami

Silna konkurencja na rynku sprawia, iż przedsiębiorstwa muszą ulepszać stosowane receptury, które stanowią podstawę jakościowo dobrych kosmetyków oraz mają duży wpływ na ich cenę.

16



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 r
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014
GLOBAL COSMED S.A. Sprawozdanie Zarządu z Działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 rok
SPRAWOZDANIE FINANSOWE KOPEX S.A. ZA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2012r. Odpisów amortyzacyjnyc

więcej podobnych podstron