604495279

604495279



4.2.3. Ćwiczenia

Ćwiczenie 1

Wskaż różnice między chemiczną a technologiczną koncepcją procesu. Określ czynniki wpływające na wybór chemicznej koncepcji procesu.

Sposób wykonania ćwiczenia

Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:

1)    zdefiniować pojęcie chemicznej koncepcji procesu,

2)    zdefiniować pojęcie technologicznej koncepcji procesu,

3)    określić czynniki wpływające na wybór chemicznej koncepcji procesu.

Wyposażenie stanowiska pracy:

-    materiał nauczania (4.2.1).

Ćwiczenie 2

Zaprojektuj ideowy schemat podstawowych procesów, odpowiadających chemicznej koncepcji otrzymywania superfosfatu według sumarycznej reakcji

3Ca3(P04)2 + 6H2S04    3Ca(H2P04)2 + 6CaS04.

Zmielone fosforyty miesza się w mieszalniku z rozcieńczonym kwasem siarkowym(VI). Powstały produkt wprowadza się do komory zatężającej, a następnie transportuje się do magazynu, gdzie następuje dojrzewanie.

Sposób wykonania ćwiczenia

Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:

1)    wskazać surowce,

2)    wskazać produkty: główny i uboczny,

3)    określić podstawowe procesy i operacje,

4)    narysować schemat ideowy.

Wyposażenie stanowiska pracy:

-    stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu,

-    inne dostępne źródła informacji.

Ćwiczenie 3

Porównaj chemiczne koncepcje wytwarzania chlorku winylu z uwzględnieniem potrzeb surowcowych, energetycznych oraz uwarunkowań ekologicznych.

Sposób wykonania ćwiczenia

Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:

1)    scharakteryzować surowce stosowane do wytwarzania chlorku winylu,

2)    określić energochłonność poszczególnych koncepcji chemicznych,

3)    ocenić wykorzystanie produktów ubocznych,

4)    ocenić wpływ surowców i produktów na stan środowiska naturalnego.

„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"

16



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
4.2. Chemiczna i technologiczna koncepcja procesów4.2.1. Materiał nauczania Projektując proces
25 [1600x1200] ■ Ćwiczenia 1. Podaj różnicę między komórką diploidalną 2. Wyjaśnij, dlaczego chromos
Karta?ukacyjna45 Wskaż 8 różnic między rysunkami.
Karta?ukacyjna56 Wskaż 8 różnic między rysunkami poniżej.
Karta?ukacyjna45 Wskaż 8 różnic między rysunkami.
różnice (23) Wskaż 8 różnic między rysunkami poniżej.
filozofia egzamin5 PLATON I ODKRYCIE TECIO CO PONADZMYStOWg 284 Z Różnica między platońską i współc
Karta?ukacyjna56 Wskaż 8 różnic między rysunkami poniżej.
Podstawowe pojęcia Technologiczna koncepcja procesu - wybór i uszeregowanie operacji i procesów
skanuj0048 3 GRUPOWE PODEJMOWANIE DECYZJI (WYDARZENIA ŻYCIOWE) Celem ćwiczenia jest poznanie różnic
002 Przykładowe kolokwium Szczecin, 30.01.2015 r. Kolokwium z ćwiczeń audytoryjnych z chemii fizycz
Technologia obróbki cieplno - chemiczne j 1.    Omówić różnicę między utwardzaniem
I (3) 4 9 Wykaż różnicę między ćwiczeniami kształtującymi siłę u pływaków: typu izokinetycznego,
Ćwiczenia rachunkowe z termodynamiki technicznej i chemicznej da kierunku Technologia chemiczna, Wyd
Ćwiczenia rachunkowe z termodynamiki technicznej i chemicznej dla kierunku Technologia chemiczną Wyc
Prawo cwiczenia1 1. Prawo, społeczeństwo, państwo 1.    Do różnic między normą prawn

więcej podobnych podstron