6075430279

6075430279



Tytuł projektu: Moja szkoła - moja klasa.

Nauczyciel: Monika Januszewska - Leonowicz Uczestnicy projektu: uczniowie klasy VI a.

Streszczenie projektu w punktach:

Organizacja pracy zespołu uczniowskiego:

1.    Temat i cele projektu - jaki były i jak zostały ustalone (kto proponował, kto dyskutował, jak podjęliśmy decyzję)

Realizację projektu należy odpowiednio wcześniej zaplanować, gdyż działania z nim związane są najczęściej długotrwałe i pracochłonne. Dlatego też już na początku stycznia wspólnie z uczniami klasy VI a zaczęliśmy zastanawiać się nad tematem i sposobem realizacji projektu. Przy wyborze tematu bardzo ważnym walorem było wybranie tematu interesującego i bliskiego dla uczniów, a zarazem umożliwiającego zdobywanie wiedzy i umiejętności. Nie bez znaczenia była dostępność materiałów i źródeł, które umożliwiłyby uczniom samodzielną pracę. Przy wyborze tematu moja rola polegała na określeniu zagadnień. W oparciu o te zagadnienia uczniowie sformułowali kilka tematów szczegółowych. Zaproponowane tematy zostały poddane pod dyskusję i w końcowym efekcie uczniowie wybrali interesujący ich temat.

2.    Podział na zespoły - na jakie i jak to się odbyło (decyzja nauczyciela, losowanie, swobodny wybór itp.)?

Dobór zespołów w metodzie projektu jest bardzo ważnym elementem wpływającym na jego końcowy rezultat. Przy realizacji naszego projektu dałam uczniom pełną swobodę przy wyborze zespołów projektowych. Mogłam na to pozwolić, gdyż klasa, w której realizowałam projekt jest świetnie zgranym i koleżeńskim zespołem klasowym. Jedynym warunkiem przy doborze grup była ich równoliczność tj. 4 zespoły po 6 uczniów.

3.    Podział zadań wewnątrz zespołów - jak był i jak się dokonał?

W momencie dokonania się podziałów na zespoły uczniowie w swoich grupach wyznaczyli w drodze losowania liderów grup. Następnie rozdzielono zadania wśród członków grupy. Ustalili zadania, które będą wykonywać wspólnie np.: przygotowanie prezentacji multimedialnej i zadania, które będą realizować w mniejszych grupach lub indywidualnie: wywiad, zebranie i opracowanie materiałów, przygotowanie tekstów, wykonanie zdjęć itp. Uczniowie również ustalili szczegółowy plan działania.

4.    Harmonogram projektu i harmonogramy (karty prac) poszczególnych zespołów - jaki był i kto o tym decydował

Nauczyciel przedstawił uczniom szczegółowy harmonogram realizacji projektu. Poszczególne punkty harmonogramu zostały wspólnie przedyskutowane. Po dyskusji i naniesieniu drobnych zmian, harmonogram został przyjęty. Harmonogram projektu uwzględniał etapy jego realizacji rozłożone na poszczególne tygodnie:

a)    I etap realizacji projektu: przygotowanie ramowych scenariuszy przez zespoły projektowe,

b)    II etap realizacji projektu: zatwierdzenie scenariusza projektu przez nauczyciela,

c)    III etap realizacji projektu: wyszukiwanie i gromadzenie materiałów do prezentacji: teksty, zdjęcia, rysunki (równocześnie uczniowie tworzą bibliografię - spis materiałów wykorzystanych w prezentacji),

1



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Załącznik nr 1 Opis projektu Temat projektu: Moja klasa, moja szkoła, moja miejscowość Cel
MOJA OCENA KSIĄŻKI TYTUŁ KSIĄŻKI: AUTOR MOJE IMIĘ KLASA: DATA:
Aneta Watemborska Nauka i technologia dla żywności szkoła podstawowa Tytuł projektu Witaminy na
022 3 Podkreśl w podanych zdaniach wskazane wyrazy. Przepisz te zdania.4. i 5. Moja klasa jest dalek
Moja klasa IV c A    _ To jest blog kl. IV c Szkoły Podstawowej nr 7 w Wołominie
zestaw 2 rozw 1 1. Tytuł: Projekt realizacji prac związany z wykonaniem serii zabiegów na ciało u 55
zestaw 4 rozw 1 Zadanie praktyczne1.    Tytuł: Projekt realizacji prac związanych z w
KQMEL Tytuł projektu: ..Wibroakustyczna metoda diagnostyczna silników trakcyjnych i generatorów z
WYKAZ REALIZOWANYCH INDYWIDUALNYCH PROJEKTÓW BADAWCZYCH Rodzaj projektu, Tytuł projektu Kierownik
Podstawowe informacje o projekcie (1/2) ♦    Tytuł projektu: Strategia rozwoju energe
Nauka i technologia dla żywności liceum Tytuł projektu Jeść zdrowo, smacznie i z
Gazeta AMG nr 6/2013Wyniki 7 konkursu NCN - nabór IX-XII 2012 Lp. Tytuł projektu Kierownik
SZKOŁA PODSTAWOWA - KLASA IV
SZKOŁA PODSTAWOWA - KLASA I
Lp. Priorytet Konkurs Akronim i tytuł projektu zaakcepto wane T/N/
Lp. Priorytet Konkurs Akronim i tytuł projektu zaakceptowane T/N/
zależy w dużym stopniu poziom motywacji do pracy. Sądzi się, że szkoła z całkiem średnimi nauczyciel

więcej podobnych podstron