6295504484

6295504484



Transport Samochodowy 1-2012

Mając na uwadze ochronę środowiska kierowcy są skłonni do rezygnacji z jazdy samochodem na rzecz komunikacji miejskiej. Na pytanie o to, jak często w okresie ostatnich 3 miesięcy zrezygnował (a) Pan/Pani z jazdy samochodem na rzecz komunikacji

miejskiej rozkład odpowiedzi był następujący:

•    1 raz    11,0%

•    kilka razy    30,0%

•    kilkanaście razy    36,0%

•    ani razu    17,0%

•    na codzień korzystam wyłącznie z komunikacji miejskiej    6,0%


Z powyższych danych wynika, iż łączna liczba tych, którzy na codzień korzystają wyłącznie z komunikacji miejskiej oraz tych, którzy w okresie ostatnich 3 miesięcy zrezygnowali zjazdy samochodem co najmniej kilka razy nie jest mała - to 72/100 osoby. Wydaje się więc, że sprawna i dostępna komunikacja miejska może być skuteczną alternatywa dla samochodów indywidualnych.

Kierowcy są skłonni również do rezygnacji z samochody udając się w dalszą podróż. Mając do wyboru podróż pociągiem z dobrym dojazdem (to znaczy bez przesiadek, dogodne godziny dojazdu) jedynie 27,0% badanych i tak zawsze wybiera samochód. 52,0% postępuje rożnie, czasem wybiera pociąg, czasem samochód, wreszcie co piąty badany kierowca (21,0%) preferuje jazdę pociągiem. Jest to niewątpliwie alternatywa mogąca ograniczyć indywidualny transport samochodowy. Warunkiem jest jednak sprawna kolej.

Podsumowaniem poziomu zachowań badanych kierowców jest ogólna suma punktów przyznawanych za zachowania ekologiczne. W analizie nie brano pod uwagę tych pytań, przy których większość badanych kierowców odpowiadała, iż ich nie dotyczą. W ten sposób do ostatecznej analizy wzięto 13 pytań, przyznając po jednym punkcie za zachowanie proekologiczne, sprzyjające ochronie naturalnego środowiska człowieka. Możliwa rozpiętość oceny punktowej zachowań wynosiła tym samym od 0 do 13 punktów. Rozkład procentowy liczby odpowiedzi świadczących o zachowaniach ekologicznych prezentuje Rys. 3.

Rys. 3. Zachowania ekologiczne kierujących pojazdami - rozkład procentowy liczby odpowiedzi świadczących o zachowaniach ekologicznych

Fig. 3. Pro-ecological behaviour of the vehicle drivers - percentage distribution of the number of answers testijying of the pro-ecological behaviours

Źródło: badania własne




Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
UNIKAT!!! W związku ze zbliżającym się sezonem grzewczym oraz mając na uwadze ochronę atmosfery, a w
Transport Samochodowy 1-2012 Tabela 1 Wiedza a zachowania ekologiczne badanych kierowców - rozkład
Ponadto, mając na uwadze potrzebę realizacji § 4 ust. 2 pkt 7 Załącznika do Uchwały nr 792 Senatu Uw
Transport Samochodowy 1-2012 Wstęp Ochrona środowiska naturalnego jest jednym z najważniejszych zada
Transport Samochodowy 1-2012 Już mniej prawidłowo badani oceniają wpływ transportu na zanieczyszczen
Transport Samochodowy 1-2012 Z danych wykresu jednoznacznie wynika, iż wiedza kierujących na temat
skanuj0026 (151) prowadzi to do mierzenia wydajności i czasochłonności a nie produktywności pracy. M
skanuj0052 108 Resocjalizacja przestępców seksualnych Mając na uwadze takie niebezpieczeństwo, trzeb
SNC03723 S y MiNi } w2B
IMGx90 Próbii określenia postawy Mając na uwadze dane filozofii realizmu umiarkowanego ora/ clone ps
skanowanie0020 2 chaiła Gorbaczowa i Jesse a Jacksona. Mając na uwadze niewerbalny styl doskonałych
Transport Samochodowy 1-2012 [6]    Jak być ekologicznym kierowcą i nie przepłacać.
Transport Samochodowy 1-2012 5.    Podczas przeglądów technicznych 6.
Transport Samochodowy 1-2012 4.    Robią to jedynie przy okazji przeglądu techniczneg
Transport Samochodowy 1-2012 warsztacie, przy okazji jego wymiany. Jedynie 7,0% akumulatorów przecho
151 Ochrona środowiska na celu ochronę środowiska24. Niezależnie jednak od uwarunkowań

więcej podobnych podstron