6295505283

6295505283



WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI

UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO

Parametry są to często wielkości wyrażające ilościowo zasoby jakimi dysponujemy.

Funkcja celu (funkcja kryterium) jest to zapisane przy pomocy zależności matematycznych, z wykorzystaniem zmiennych decyzyjnych kryterium naszego działania. Wartość funkcji celu jest miernikiem efektywności proponowanego rozwiązania. W modelach normatywnych funkcja celu może być maksymalizowana lub minimalizowana. Funkcja celu może być liniowa lub nieliniowa, jed-nokryterialna lub wielokryterialna.

Warunki ograniczające, również tylko ogólnie można by powiedzieć, że są to ograniczenia na zasoby jakimi dysponujemy, bądź też wymagania jakie musza być przez model spełnione. Warunki ograniczające (WO) składają się z dwóch rodzajów. Są to warunki ograniczające zasadnicze (WOZ) i warunki dodatkowe (WD). Warunki dodatkowe wymuszają w rozwiązaniu typ wartości dla zmiennych decyzyjnych. W modelach normatywnych wyróżniamy trzy typy warunków dodatkowych:

•    warunki nieujemności {WN) zmiennych decyzyjnych powodują, że zmienne decyzyjne przyjmują w rozwiązaniu wartości ze zbioru liczb R+,

•    warunki całkowitoliczbowości (IVC) zmiennych decyzyjnych powodują, że zmienne decyzyjne należące do tej grupy mogą przyjmować tylko wartości ze zbioru liczb całkowitych dodatnich C*,

•    warunki binarności (WB) zmiennych decyzyjnych powodują, że zmienne decyzyjne mogą przyjmować tylko jedną z dwóch wartości 0 lub 1.

6. Postacie modeli zadań programowania liniowego

Istnieje kilka postaci zapisu zadań typu PL. Przedstawiona zostanie postać ogólna, standardowa, kanoniczna i zapis macierzowy zadań PL.

Ogólne zagadnienie programowania liniowego polega na znalezieniu takiego wektora (xi,x2,...,xy,...,xw), który minimalizuje (lub maksymalizuje) liniową funkcję celu FC = CiXi+c2x2+.. .+CjXj+.. .+c„x„ » min (lub max) przy ograniczeniach liniowych:

7



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGOBadania
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO bn wektor kolumno
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO Model jest modele
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO programów posiada
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO ma rozwiązanie
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO Rlh
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO Największy prąd,
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO 1.
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO przy wyznaczaniu
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO proponowanego
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGORys. 3.1. Metodyka
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO Przyjmuje się, że
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO Dzięki
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO woz WD anxl+ ą2x2
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO - HUMANISTYCZNEGO na przeciwne. Uzy
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO -
WYDZIAŁ TRANSPORTU I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTETU TECHNOLOGICZNO -
WYDZIAŁ TELEKOMUNIKACJI I ELEKTROTECHNIKI UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNO-PRZYRODNICZY im. Jana i Jędrzej
UTH RADO M Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu Wydział

więcej podobnych podstron