6570141385

6570141385



ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH

1992/29/WE z marca 1992 r. dotyczącej minimalnych wymagań w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w celu poprawy opieki medycznej na statkach oraz Dyrektywy 2009/16 z 23 kwietnia 2009 r. w sprawie kontroli przeprowadzanej przez państwo portu.

2. WYMAGANY STAN PRAWNY

2.1. Potrzeba wprowadzenia projektowanej ustawy

2.1.1.    Zgodność z prawem międzynarodowym

Konwencja MLC ma na celu wprowadzenie minimalnych, międzynarodowo ujednoliconych, standardów pracy i życia marynarzy na statkach morskich. Standardy te służą polepszeniu i ochronie warunków pracy i życia marynarzy oraz zapewnieniu przestrzegania praw człowieka i obywatela (prawo do swobodnego zrzeszania się, zakaz pracy dzieci, zakaz dyskryminacji ze względu na rasę, religię, pochodzenie, płeć itp.) oraz praw pracowniczych. Konwencja MLC została ratyfikowana przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 27 grudnia 2011 r. Konwencja wejdzie w życie w sierpniu 2013 r. Dla zapewnienia jej skuteczności w polskim porządku prawnym konieczne są zmiany w obowiązującym prawie.

Z chwilą wejścia w życie na świecie Konwencji MLC, Polska jako „państwo bandery” staje się odpowiedzialna za wykonywanie jej postanowień, jako „państwo pochodzenia marynarza” zobowiązana będzie do inspekcji i monitorowania usług pośrednictwa pracy, a jako „państwo portu” - do przeprowadzania inspekcji warunków pracy i życia marynarzy na statkach innych bander zawijających do polskich portów.

2.1.2.    Zapewnienie wykonania prawa Unii Europejskiej

Projektowana ustawa musi zapewnić wykonanie prawa unijnego w zakresie warunków pracy i życia marynarzy na statkach morskich, wynikających z Dyrektywy 2009/13/WE. Podstawowymi celami tego prawa są: wzrost zatrudnienia marynarzy pochodzących z państw UE oraz poprawa konkurencyjności przedsiębiorstw armatorskich. Obydwa cele powinny być realizowane przez lepsze wykorzystanie możliwości, jakie dają państwu „Wytyczne Wspólnoty w sprawie pomocy publicznej dla transportu morskiego” (Komunikat Komisji Europejskiej C(2004)43 z 2004 r.).

2



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH w każdym okresie siedmiodniowym. Obowiązkowe będzie
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH 3.2.5.    Warunki pracy i życia na s
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH czeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH porządzeniem 883/2004/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r.
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH przewidzianego za daną pracę, nie niższego jednak o
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH pracy i życia na statku do swojego bezpośredniego
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH nia popełnione przy nieprawidłowo świadczonym
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH W związku z powyższym w nowej ustawie proponuje się
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH zostaną szczegółowo omówione i uzgodnione z resorta
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH okrętów wojennych i pomocniczych jednostek Marynark
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH AKTUALNY STAN SPOŁECZNO-GOSPODARCZY I PRAWNY 1.1.
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH 4.3. Konsultacje społeczne Zgodnie z art. 5 ustawy
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH 2.2. Cel wprowadzenia projektowanej ustawy Nowa ust
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH 3.2. Rozwiązania merytoryczne projektowanej ustawy
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH młodocianego, będącego uczniem szkoły morskiej, ale
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH nictwa pracy dla marynarzy będą świadczone przede w
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH 3.2.4. Warunki zatrudnienia W obrębie szeroko rozum
ZAŁOŻENIA DO USTAWY O PRACY NA STATKACH MORSKICH jest wprowadzenie odmiennych rozwiązań w tym zakres
025 3 Po opublikowaniu mapa zostaje kierowana do sprzedaży i wchodzi do użycia na statkach morskich.

więcej podobnych podstron