660358533

660358533



B.W19. definiuje i interpretuje zjawisko nierówności klasowej, etnicznej, płci i dyskryminacji;

B.W20. zna strukturę i dynamikę rodziny, społeczne konsekwencje choroby, bezdzietności i ciąży niepożądanej oraz problemy nieletnich i samotnych matek;

B.W21. objaśnia podstawowe pojęcia i zagadnienia z zakresu pedagogiki jako nauki stosowanej i procesu wychowania w aspekcie zjawiska społecznego (chorowania, zdrowienia, hospitalizacji i umierania);

B.W22. zna problematykę procesu kształcenia w ujęciu edukacji zdrowotnej;

B.W23. zna metodykę edukacji zdrowotnej dzieci, młodzieży i dorosłych;

B.W24. zna miejsce prawa w życiu społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem praw człowieka i prawa pracy;

B.W25. zna w podstawowym zakresie przepisy prawne dotyczące ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce i w Unii Europejskiej oraz wybrane trendy w polityce ochrony zdrowia w Polsce i w państwach członkowskich Unii Europejskiej;

B.W26. definiuje podstawy prawne wykonywania zawodu położnej:

a)    prawa i obowiązki położnej wynikające z ustawy o zawodzie pielęgniarki i położnej,

b)    strukturę organizacyjną i zasady funkcjonowania samorządu zawodowego pielęgniarek i położnych,

c)    zadania samorządu w zakresie przyznawania prawa wykonywania zawodu i wydawania pozwolenia na prowadzenie indywidualnej lub grupowej praktyki położniczej;

B.W27. różnicuje odpowiedzialność karną, cywilną i pracowniczą związaną z wykonywaniem zawodu położnej;

B.W28. omawia Kartę Praw Pacjenta, Kartę Praw Człowieka, Kartę Praw Dziecka oraz Kartę Praw Rodzącej;

B.W29. przedstawia genezę, założenia i zadania zdrowia publicznego w ramach systemowej koncepcji ochrony zdrowia;

B.W30. wskazuje kulturowe, społeczne i ekonomiczne uwarunkowania zdrowia publicznego; B.W31. różnicuje podstawowe pojęcia dotyczące zdrowia i choroby;

B.W32. klasyfikuje czynniki warunkujące zdrowie w ujęciu jednostkowym i globalnym; B.W33. omawia zasady racjonalnego żywienia w świetle najnowszych badań naukowych; B.W34. charakteryzuje istotę profilaktyki i prewencji chorób;

10



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zestaw 4 (2) Zestaw *3 3 Jzk w laboratorium oznacza się rodzaj gruntu. -. Podaj definicję i interpre
zestaw 4 (3) Zestaw *3 3 Jzk w laboratorium oznacza się rodzaj gruntu. -. Podaj definicję i interpre
w zakresie UMIEJĘTNOŚCI U01 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska z zakresu
page0034 24 S. DICKSTEIN. definicye pojęć i zjawisk ekonomicznych, tablice architektoniczne ekonomii
KU01 KU02 KU06 KU11 1. Dostrzega, dokonuje obserwacji i interpretacji zjawisk finansowych w
Kobiece głosy z parlamentu 57 niach wyraża się nierówne traktowanie obu płci. Dalej, służba zdrowia,
umiejętności: wykrywanie, analiza i interpretacja zjawisk turystycznych w otaczającej rzeczywistości
Uwaga 6.16 Jeżeli zamiast nierówności słabych występujących w definicji spełnione są nierówności
Umiejętności S1AJJ01 Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne,
56346 skanowanie0018 (5) 302 OBHAHD GZNETTB niem zainteresowania modalną interpretacją zjawisk) gatu
rozwoju fizycznego. Znajomość tych wariantów rozwojowych jest konieczna do interpretacji zjawisk
47 (169) 2.5. Zanotowani* funkcji do modelowani* zjawisk oraz interpretowanie zjawisk na podstawia w
Zdjęcie0683 Zestaw 1 . Podać definicje i interpretacje fizyczne prędkości fazowej i grupowej. L Zapi
zestaw 4 Zestaw *3 3 Jzk w laboratorium oznacza się rodzaj gruntu. -. Podaj definicję i interpretacj
DSC06373 (3) Wskaźniki definicyjne mają miejsce wtedy, gdy wynikają z definicji badanego zjawiska cz

więcej podobnych podstron