672581280

672581280



J

Nr. 2


INŻYNIER KOLEJOWY


39


jednocześnie prowadzeniem sprężyn powrotnych. Średnica toczna zestawu jest 1200 mm, odległość od osi koła do środka czopa kulistego wynosi 2300 mm (rys. F).

i w tylnych ścianach z obu stron. Drzwiczki między budką, a parowozem są łamane, aby umożliwić otwieranie ich na małych łukach. Pod ruchomemi oknami bocznemi

im


i




Rys. F.


Hamulec.

Hamulec — powietrzny systemu Westinghouse'a. Hamowane są tylko koła osi wiązanych, przytem jednostronnie. Nacisk klocków wynosi około 65% wagi na-pędnej i stanowi 40% wagi całkowitej. Przy hamowaniu zapomocą dodatkowego zaworu maszynisty siła hamowania zwiększa się o 30%. Mechanizm hamulca wykazuje następujące cechy;

1)    jeden cylinder hamulcowy (16") zamiast najczęściej spotykanych dwóch cylindrów;

2)    brak ciężkiego wału hamulcowego;

3)    mniejsza ilość drągów cięgłowych;

4)    możność zastosowania lekkich belek trójkątnych, których się używa w tendrach i wagonach.

Układ ten w stosunku do niemieckiego posiada następujące zalety:

Zużywanie się klocków jest więcej równomierne, wskutek zdolności ustawiania się odpowiednich dźwigni trójkątnych tak, iż w wypadkach, gdy klocki jednego zestawu są więcej zużyte, nacisk na te klocki automatycznie zmniejsza się i różnica w zużyciu zaciera się. Przy regulacji ręcznej zapomocą skracania pierwszego drąga cią-głowego warunki przenoszenia sił nie zmieniają się, podczas gdy zwykle wytwarza się z biegiem czasu szkodliwy kąt pomiędzy pierwszym drągiem a pozostałemi, powodujący zużycie widełek drągów.

Pompa powietrzna znajduje się w specjalnej wnęce dymnicy; dwa zbiorniki główne o pojemności 400 litrów każdy przymocowane są do kotła z boku.

Budka i pomost.

Budka jest obszerna szerokości 3050 mm. Dach budki, przedłużony w tylnej części zakrywa także pomost tendra. W bocznych otworach budki są po 2 okna; w dachu znajdują się klapy wentylacyjne po 6 z każdej strony, tylne okna boczne są przesuwalne na rolkach. W przedniej ścianie budki z prawej strony okno jest obrotowe, z lewej strony w drzwiach stałe, jako też

wewnątrz budki są ustawione rury odprowadzące wodę, dostającą się przez nieszczelności okna przesuwnego. Ściek z dachu jest wyprowadzony przez rurę poręczową przy bocznych drzwiach budki.

Z przodu okna przesuwnego znajdują się szklane ochraniacze przeciwwiatrowe. Przednie okno po prawej stronie jest zaopatrzone w wycieracz ręczny, umocowany do otuliny kotła; przez ruch wahadłowy rączki, okno wyciera się wystającą gumą wycieracza.

Z boku parowozu przy oknach przesuwnych znajduje się lusterko, dające ustawiać się we wszystkich płaszczyznach; umożliwia ono maszyniście obserwowanie pociągu i sygnałów bez specjalnego wychylania się i odwracania. Po każdej stronie znajduje się siedzenie obrotowe z podnoszoną deską.

Pomost znajduje się na wysokości 1950 mm nad poziomem szyn, wspiera się na cylindrach i wspornikach między osiami dowiązanemi. Z przodu cylindra pomost schodzi na wysokość 1218 mm nad poziom szyn. Szerokość całkowita pomostu wynosi 3150 mm.

W przedniej części pomostu nad cylindrami parowe-mi ustawione są wiatrownice. W czasie jazdy wiatrowni-ce skierowują prąd powietrza wraz z dymem pionowo ku górze i w ten sposób maszynista ma otwarte pole widzenia.

Inne urządzenia.

Z innych urządzeń parowozu zaznaczyć należy przyrząd do przedmuchiwania płomieniówek i płomienie parą, piasecznicę powietrzną, szybkościomierz i inne.

Smarowanie.

Części parowozu są smarowane w dwojaki sposób; od pras smarowniczych Friedmanna i oliwiarkami kno-towemi.

Tuleje cylindrowe i suwakowe oraz dławiki tłokowe i suwakowe smarowane są smarem cylindrowym z prasy typu FS o 6 pojedynczych i 4 podwójnych otwo-



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Nr. 2INŻYNIER KOLEJOWY = 1-900.000 km Po raz pierwszy w maźnicach kolejowych zastosowano jednocześn
Nr. 2INŻYNIER KOLEJOWY 41 maźnicami wskutek braku fachowego personelu niejednokrotnie utrudniało ruc
Nr. 2INŻYNIER KOLEJOWY 47 Ogólna praca Gdańska w tonnach: RODZAJ ŁADUNKÓW 1 93 2 r. 19 3 1 r. w II
Nr. 2INŻYNIER KOLEJOWY 35Nowy parowóz pośpieszny serji Pu 29. Inż. T. Świeściakowski. Poniżej
Nr. 2INŻYNIER KOLEJOWY37 Maszyna parowa. Maszyna bliźniacza, o 2 cylindrach; na zastosowanie 3 lub 4
Jednocześnie kolek ten służy do zaczepienia sprężyny powrotnej pedału mechanizmu rozruchowego nasadz
Szpital Miejski nr 1- Sosnowiec ul. Zegadłowicza 3 4. Sposób prowadzenia instalacji sygnalizacji
CKPiDN w Mielcu - Zeszyty nauczycielskie - Nr 2/2005 roczną działalność w ramach prowadzonego autors
Ratujemy I Uczymy Ratować - WOSPKonspekt zajęć nr 1 dla uczniów kształcenia zintegrowanego Prowadząc
ksiazka(044) Demontaż Raźnika Zdjąć sprężynę powrotną 7 /ryo. 2-91/ dźwigni, ograniczającej otwarcie
fiza 8 Fizyka 1/1,2 (zestaw nr. 8) I. Dwie równe masy m i trzy identyczne sprężyny o stałej sprężyst
MECHANIK NR 12/2015 Rys. 3. Schemat prowadzonych badań ■ Obiekt badań Obiektem przyjętym do wykonani
96 ZESZYTY NAUKOWE AKADEMII MORSKIE) W GDYNI, nr 69, czerwiec 2011 Jednocześnie należy zaznaczyć, że
- 23 - . /prowadzanie danych Powrót z przorwania prowadzania k danycjp^ Powrót z

więcej podobnych podstron