683539689

683539689



ogromnych ambicji, doświadczenia życiowego i zawodowego. Moi słuchacze z sukcesem realizują program zajęć szkolnych, korzystając z informacji i metod poznanych na zajęciach z ochrony środowiska.

6.1.2. Organizacja pracowni nauczania żywienia

Przygotowanie pracowni do realizaq'i tematu żywienie jest istotnym czynnikiem pracy dydaktycznej. Pracownia powinna być funkq'onalna i prawidłowo urządzona, tak aby stworzyć uczniom możliwość prawidłowego wykonania ćwiczenia. Jednocześnie w pracowni muszą być zapewnione odpowiednie warunki sanitarne i bezpieczeństwo pracy. Ze względu na obszerną i różnorodną tematykę w programie nauczania żywienia wymagany jest odpowiedni dobór materiałów, w zależności od realizowanego tematu. Pracownia funkqonalna to taka, w której wszelkie sprzęty, meble i środki dydaktyczne są logicznie rozmieszczone i przydatne. W nowoczesnej kuchni rodzinnej istnieją indywidualne stanowiska pracy, a mianowicie: miejsce przechowywania żywności, miejsce wstępnej obróbki produktów, miejsce przygotowania potraw, stanowisko obróbki termicznej, miejsce porządkowania, aneks jadalny. Podobnie organizuje się pracownię, zwracając uwagę na ład i czystość w pomieszczeniu oraz na estetykę wnętrza.

Właściwe przygotowanie merytoryczne nauczyciela, metodyka i organizacja pracy wpływają na efekt nauczania, ponadto kształtują u uczniów nawyki żywieniowe i przekonanie o właściwym sposobie odżywiania. Przyzwyczajenia i wiedzę przenoszą oni do domów rodzinnych, a tym samym przyczyniają się do poprawy stanu zdrowotnego społeczeństwa. To bardzo istotne, zwłaszcza że rodzice uczniów statystycznie rzadko uzupełniają wiedzę zdobytą w szkole (na studiach). Badania [Jastrzębska--Kołodyńska 1997, s. 5-6] wykazują, że niektóre sondaże prowadzone wśród rodziców w ogóle nie podlegają analizie ze względu na bardzo słabą wiedzę lub brak odpowiedzi. Tak więc rola ucznia w propagowaniu haseł proekologicznych w rodzinie jest nieoceniona.

Z kolei Z. Chełmińska [1999, s. 17] podkreśla, że nauczenie młodych ludzi praktycznego wykorzystania zasad żywienia w planowaniu i sporządzaniu posiłków jest bardzo ważnym elementem edukacji. Dobrze opracowany problem żywieniowy będzie na długo zapamiętany przez słuchaczy.

90



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
tej zdolności10. Procesy poznawcze człowieka dorosłego w wyniku doświadczenia życiowego i zawodowego
wiedzy” i nie potrafi skutecznie przekazać swojej ogromnej wiedzy i doświadczenia36. Podczas pracy
48849 Obraz (50) Doświadczenie życiowe jako kontekst interpretacyjny metafory Opisując reguły wpływa
13357 IMG91 przemawiające za tym, że posiadanie piętna jest potencjalnie stresującym doświadczeniem
2. Doświadczenie, dorobek zawodowy •    W zakresie diagnozy i terapii dzieci z różnym
mu doświadczenia; etyce potrzebna jest nie teoria, ale praktyka, doświadczenie; etvke zawodowa można
• Atrybuty człowieka twórczego: Doświadczenie życiowe - nabyta wiedza (raczej zdroworozsądkowa, niż
68676 skanuj0018 6 21 f, Pwęnoatyta nvęt/łytwoOow$ t opinio nu doświadczeniu życiowym). I*im Idy w u
Kształtują się w procesie myślenia na podstawie własnej wiedzy, wiary, doświadczeń życiowych i opini
114 115 (2) Role procesowe dziecka ,,, tak jak dorośli, doświadczenia życiowego, mniej rozumieją, go
bobolanum str człowiek zdobywa przez doświadczenie życiowe68. To właśnie w wiedzy uszczęśliwiającej
CCF20081226009 743Zdolności dziedzicznych cech organizmu, a w jakim są wytworem doświadczenia życio
58715 NLP$ „Ścieżki” w mózgu Powinieneś pamiętać, że każde doświadczenie życiowe jest przechowywane
19 3 "doświadczeniem życiowym", które częściej może odwodzi nas od prawdziwych wartości

więcej podobnych podstron