6931258656

6931258656



VIII


Spis treści

12.3.2.    Rozwój uczestnictwa w pracy zawodowej 318

12.3.3.    Aktywność społeczna w rodzinie 319

12.4.    Rozwój osobowości 320

12.4.1.    Modele stabilności 320

12.4.2.    Modele wzrostu 322

12.5.    Podsumowanie. Charakterystyka zmian rozwojowych w okresie średniej dorosłości 323

13.    PÓŹNA DOROSŁOŚĆ_326

Maria Straś-Romanowska

13.1.    Wkraczanie w okres późnej dorosłości 326

13.2.    Biologiczny wymiar starzenia się 327

13.2.1.    Mechanizmy starzenia się 328

13.3.    Społeczny wymiar starzenia się 330

13.3.1.    Style funkcjonowania ludzi starszych 331

13.3.2.    Role społeczne w późnej dorosłości 331

13.4.    Starzenie się w wymiarze życia psychicznego 333

13.4.1.    Zmiany dotyczące funkcji poznawczych 333

13.4.2.    Starzenie się w wymiarze osobowości 337

13.4.3.    Mądrość człowieka starego 342

13.5.    Jakość życia w późnej dorosłości 344

13.6.    Kres życia - umieranie 345

13.7.    Podsumowanie. Charakterystyka zmian

rozw ojowych w okresie późnej dorosłości 347

III. STOSOWANA PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA: WYBRANE ZAGADNIENIA_351

redakcja Adam Niemczyński i Maria Czerwińska-Jasiewicz

Wiedza o rozwoju człowieka w sferze edukacji 352

14.    PRAWIDŁOWOŚCI ROZWOJU SFERY

METAPOZNAWCZEJ W TEORII I PRAKTYCE NAUCZANIA_353

Maria Ledzińska i Ewa Czerniawska

14.1.    Zmiany w świecie, zmiany w nauczaniu 353

14.2.    Psychologia poznawcza jako kontekst analiz 354

14.3.    Uczenie się w ujęciu poznawczym 355

14.4.    Metapoznanie 356

14.4.1.    Istota, struktura, rozwój 356

14.4.2.    Zw iązki metapoznania ze sferą poznawczą 357

14.4.3.    Kontrola jako istotne ogniwo metapoznania 358

14.5.    Metapoznanie w praktyce nauczania 359

14.5.1.    Zasady nauczania z perspektywy poznawczej 359

14.5.2.    Etapy nauczania 361

14.6.    Podsumowanie 363

15.    PRAKTYCZNE IMPLIKACJE WIEDZY O ROZWOJU

SPOŁECZNO-MORALNYM_364

Adam Niemczyński

15.1. Użyteczność wiedzy o rozwoju społeczno--moralnyin 364

15.2.    Wiedza wynikająca z badań nad rozwojem spoleczno-moralnym 365

15.2.1.    Naty wizm i charakter moralny 365

15.2.2.    Empiryzm i moralny hedonizm 367

15.3.    Psychologia poznawczo-rozwojowa i jej intencjonalizm moralny 368

15.4.    Strategia stosowania wiedzy o rozwoju spoleczno--moralnym 373

15.5.    Podsumowanie 376

16.    ZARZĄDZANIE EDUKACJĄ WSPIERAJĄCĄ

ROZWÓJ INDYWIDUALNY UCZNIÓW_379

| Jan Luczyńskl~\

16.1.    Obszary edukacyjnego wspierania rozwoju 379

16.1.1.    Nabywanie wiedzy 380

16.1.2.    Orientacja w świecie wartości 381

16.1.3.    Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 383

16.1.4.    Rozwijanie umiejętności funkcjonowania w świecie społecznym 387

16.1.5.    Rozwijanie zdolności sainopoznania

i kierowania własnym rozwojem 388

16.2.    Zarządzanie edukacyjne 390

16.3.    Podsumowanie 391

Wiedza o rozwoju człowieka w sferze opieki

psychologicznej    393

17.    PRAKTYCZNA WIEDZA O ROZWOJU ŻYCIA

RODZINNEGO_395

Ludwika Wojciechowska

17.1.    Rodzina: definicje i właściwości 395

17.2.    Teorie rozwoju rodziny 396

17.3.    Przemiany w życiu rodziny na tle rozwoju jej członków 402

17.4.    Natura zmian w rodzinie w ciągu życia 405

17.5.    Podsumowanie 405

18.    WSPIERANIE MŁODZIEŻY W ZAKRESIE SAMOPOZNANIA, PLANOWANIA WŁASNEGO ŻYCIA ORAZ PODEJMOWANIA DECYZJI DOTYCZĄCYCH WŁASNEJ PRZYSZŁOŚCI 407

Maria Czerwińska-Jasiewicz

18.1. Samopoznanie i samookreślenie jako główne zadania rozwojowe okresu dorastania 407

18.1.1.    Samopoznanie w procesie kształtowania się tożsamości młodzieży 407

18.1.2.    „Wrastanie” w społeczeństwo dorosłych

a określanie siebie i swojej przyszłości przez młodzież 408

18.1.3.    Rozwój orientacji przyszłościowej młodzieży a samopoznanie 408

18.1.4.    Tworzenie koncepcji dotyczącej własnego życia oraz jego projektu 410



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
VIII Spis treści Str. Nb. § 5. Stosunek pracy
VIII Spis treści 41. Test z rozporządzenia Ministra Finansów z 16.12.2008 r. w sprawie obowiązkowego
Spis treści 9 12.2.2. Model radykalnej pracy socjalnej - analiza na podstawie badań nad procese
VIII Spis treści IV. Prawotwórcze orzecznictwo
Spis treści 4.    TEORIE ROZWOJU PSYCHICZNEGO_71 Hanna Liberska 4.1.
VIII Spis treści Str. Nb. II.    Katalog kompetencji przyznanych Unii Europejskiej
VIII Spis treści 3. Konstytucja i umowy międzynarodowe    32 4 Judykatura i
SPIS TREŚCI 1.    Profil osobowy pracownika 2.    Profil zawodowy
Zabawy rozwijające mowę dziecka (25) Spis treści Wstęp.........3 O rozwoju mowy dziecka ....  &
Winczorek spis tresci2 VIII Spis treści 64 66 67 68 75 78 81 84 86 91 
6 (1068) VIII Spis treści Tętnica podeszwowa boczna................    449 Luk podesz

więcej podobnych podstron