7355290656

7355290656



45.    Lasocha Angelika: Wprowadzenie do metody Ułatwionej Komunikacji : fragment pracy magisterskiej pt. "Stosowanie Metody Ułatwionej Komunikacji w pracy z osobami z autyzmem". Autica, 2006, z. 2, s. 7-52

Definicja. Kto może porozumiewać sie UK. Kto może zostać osoba wspomagająca. Na czym polega wspomaganie. Narzędzia komunikacyjne w UK. Miejsce UK wśród innych metod Alternatywnej i Augmentatywnej Komunikacji (AAC). Historia UK. Zwolennicy i sympatycy. Badania nad UK. Jak badać UK - metody, techniki. Trening UK. Znaczenie UK w życiu użytkowników i ich rodzin.

46.    Ławicka Joanna: Koncepcja diagnoz}' rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami. Szkoła Specjalna, 2007, nr 4, s. 296-305

Wg teorii L. Wygotskiego.

47.    Maciejewski Gabriel: Chore dzieci mówią "hau". Charakter}', 2006, nr 10, s. 68-70 Dogotcrapia, metoda wspomagającą leczenie dziecka z ADHD, autyzmem, porażeniem mózgowym -

informacje ogólne.

48.    Metoda Tomatisa w szkole. Przegląd Oświatowy', 2010, nr 2, s. [ 17]

Metodę stosuje sie w terapii osób, u których stwierdzono zaburzenia uwagi słuchowej. Stymulująco wpływa ona na osoby z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualna. Od 2005 r. uczniowie ze szkół specjalnych, integracyjnych i z oddziałami integracyjnymi są poddawani tej metodzie.

49.    Michalski Marcin: Autoagresja u osób z autyzmem : refleksje teoretyczno-praktyczne. Bliżej Przedszkola, 2006, nr 6, s. 73-74

Autoagresja to skuteczne narzędzie, za pomocą którego uczeń (dziecko) komunikuje sie z otoczeniem, wyraża swoje chęci czy niechęci. Przykłady interwencji odnośnie radzenia sobie z zachowaniami autoagresywnymi dzieci i dorosłych.

50.    Milewska Krystyna: Na imię mam Aspie. Charakter}', 2007, nr 11, s. 66-69 Zespól Aspergera i autyzm. Autyzm inteligentny.

51.    Mirosław Klaudia: Praca z dziećmi autystycznymi w St. Colman’s Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2007, nr 5, s. 55-56

Zajęcia z osobami chorymi na autyzm w szkole specjalnej w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

52.    Motriuk Rafał: Świat na własność. Tygodnik Powszechny, 2008, nr 5, s. 32-33 Autyzm.

53.    Musioł Magdalena: Uwagi dotyczące niektórych kierunków pracy z chłopcem, u którego występują nasilone zaburzenia zachowania. Rew alidacja. 2008, nr 2, s. 46-51

Praca z dzieckiem ze zdiagnozowanym autyzmem oraz upośledzeniem umysłowym znacznego stopnia.

54.    Ninard Beata: Zrozumieć inność i pomoc w przystosow aniu. Bliżej Przedszkola, 2007, nr 9, s. 26-28 Przybliżenie obrazu oraz specyfiki funkcjonow ania dziecka z zespołem Aspergera (globalne

zaburzenie rozwoju pokrewne autyzmowi). Próba popularyzacji wiedzy o rozpoznawaniu symptomów zaburzeń i potrzebie udzielania pomocy w ramach wczesnego w spierania rozwoju dziecka przez pedagogów przedszkolnych. Spojrzenie na teorie przez pry zmat praktyki.

55.    Nowina-Konopka Magdalena: Autyzm - dziwny św iat. Bliżej Przedszkola, 2009, nr 3, s. 38-[41] Jakie są dzieci z autyzmem, jak postrzegają św iat. Omów ienie trudności związanych z uczestnictwem

osób z autyzmem w życiu społecznym (m.in. jakościowe nieprawidłowości w porozumiew aniu sie, problemy sensory czne).



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wykłady z polskiej składni2 8 Wprowadzenie do składni — rzeczywistych komunikatów językowych. Dopie
wykłady z polskiej składni6 16 Wprowadzenie do składni4. Istota komunikatu językowego: predykacja K
Grupa — Metodyki Zarządzania ProjektamiSpis treści 1. WPROWADZENIE DO METODYK ZARZĄDZANIA
Metodyki Zarządzania Projektami1. Wprowadzenie do metodyk zarządzania projektami 1.1. Podstawowe poj
STR SPIS TREŚCI Rozdział 1 WPROWADZENIE DO METODYKI
Fiske J., 1999: Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999, Forgas J., Kipling W., Ladd
Wprowadzenie do studiów genderowychDZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA Nazwa przedmiotu: Wprowadz
Analiza środowiska organizacji Ten etap stanowi najczęściej wprowadzenie do metody SWOT/TOWS, k
23 (726) Ilustracja 4. Znaki Icobiet - ■WOMEIS 78 WPROWADZENIE DO BADAŃ NAD KOMUNIKOWANIEM
Semestr VII LABORATORIUM: Wprowadzenie do metody elementów skończonych (przemieszczenia i siły węzło
Wprowadzenie do MatLab (45) Dostępne metody przedstawienia to: -    wykresy płaskie z
Wprowadzenie do MatLab (45) Dostępne metody przedstawienia to: -    wykresy płaskie z
Zdjęcie023 Zasada działania metody ultradźwiękowej Wytworzona przez głowicę fala ultradźwiękowa wpro
Metody wyceny przedsiębiorstw 1. Wprowadzenie do metod wyceny przedsiębiorstw Wycena przedsiębiorstw

więcej podobnych podstron