7355290666

7355290666



2014-03-04


Przewidywane efekty realizacji programu

Dzieci objęte WWKSC w formie wczesnej interwencji oraz wczesnego, psychopedagogicznego wspomagania rozwoju wcześniej zdobywają sprawność w zakresie samoobsługi czy przynajmniej osiągają dojrzałość układu pokarmowego i wydalniczego, stają się bardziej sprawne ruchowo, dojrzalsze poznawczo i emocjonalnie, uzyskują gotowość do separacji od rodziców i do nauki poza domem, w szkole lub placówce. Lepszy, bardziej harmonijny rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia powoduje, iż późniejsza nauka w szkole i kontakty rówieśnicze mogą przebiegać na wyższym poziomie i dawać lepsze efekty, a potrzeba kosztownego i mało efektywnego nauczania indywidualnego w domu zostanie ograniczona. Dzieci, które są trwale niepełnosprawne, dzięki wczesnej interwencji, mogą uzyskać niezbędne podstawy do rozwoju cech osobowości szczególnie istotnych w zrównoważonym, niezależnym funkcjonowaniu jako osoby dorosłej.


Podstawy prawne


ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU

z dnia 4 kwietnia 2005 roku

w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci

(Dz. U. Nr 68, poz. 587)


Na podstawie art. 71 b ust. 7 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141) zarządza się, co następuje:


17



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2014-03-04Przesłanki wczesnej interwencji Dokument zwraca uwagę na przesłanki przemawiające za jak
2014-03-04Przesłanki wczesnej interwencji Za jak najwcześniejszym diagnozowaniem zagrożeń i zaburzeń
IInformacja o realizacji programu i zadań w 2010 rokuNazwa: CK „DWOREK BIAŁOPRĄDNICKI” ORAZ KLUBY KU
1. Założenia programu Dzieci w obecnych czasach od wczesnych lat mają styczność z komputerem i bardz
DSC00174(2) -----wyv«y.n ^urażeniem dziecięcym musi być oowszechne. wczesne, kompleksowe oraz ciągłe
2014-03-04Dzieci objęte programem Programem WWKSC obejmuje się dzieci w wieku od 0 do ukończenia 7 r
2014-03-04Podstawowe zadania programu ustalenie wielospecjalistycznej diagnozy: lekarskiej,
2014-03-04Miejsce realizacji świadczeń Wczesna, wielospecjalistyczna, kompleksowa, skoordynowana i
2014-03-04§1. Rozporządzenie określa warunki organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci,
2014-03-04Definicje Przez pracę w zespole rozumie się wspólne ustalanie diagnoz, programów, udział w
Dziecięca Kraina Kreatywności Sprawozdanie z realizacji programu DKKGminne Przedszkole w
PROGRAM SZKOLENIA Z ZAKRESU OCENY EFEKTYWNOŚCI POROZUMIEWANIA SIĘ DZIECI NIEMOWIĄCYCH Z UŻYCIEM NARZ
2014-03-25Ocena psychologiczna dzieci Dzieci zmieniają się w miarę jak rosną, a te zmiany odzwiercie

więcej podobnych podstron