7355290675

7355290675



2014-03-04


Zasady wczesnej interwencji

4.    Zasada szerokości i elastyczności programu

Programy, które zawierają bardziej wszechstronne oddziaływania i zróżnicowane sposoby wspomagania rozwoju dziecka, są efektywniejsze niż programy o węższym zakresie.

5.    Zasada indywidualnych różnic w korzyściach z programu

Niektóre dzieci osiągają więcej korzyści z uczestnictwa we wczesnej interwencji w porównaniu z innymi. Indywidualne różnice są związane miedzy innymi z początkowym stanem zdrowia.

6.    Zasada ekologicznego wpływu i środowiskowego utrzymania rozwoju

Początkowe wyniki wczesnej interwencji będą gorsze, jeżeli nie zapewni się dziecku odpowiedniego wsparcia środowiskowego w celu utrzymania pozytywnych zmian w jego rozwoju.

Ramey, C. T., Ramey, S. L. (1998). Early lntervention and Early Experience. American Psychologist, 53 (2), 109-120. Za: Skórczyńska, M. (2006). Współczesne tendencje we wczesnej interwencji u dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych. Perspektywa edukacyjna. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls".


Pilotażowy program rządowy na lata 2005-2007


„Wczesna, wielospecjalistyczna, kompleksowa, skoordynowana i ciągła pomoc dziecku zagrożonemu niepełnosprawnością lub niepełnosprawnemu oraz jego rodzinie"

(www.men.gov.pl)


7



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2014-03-04Zasady wczesnej interwencji 1.    Zasada rozwojowego czasu Interwencje, któ
2014-03-04Przesłanki wczesnej interwencji Dokument zwraca uwagę na przesłanki przemawiające za jak
2014-03-04Idea wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka „Współczesna medycyna ma za sobą
2014-03-04Przesłanki wczesnej interwencji Za jak najwcześniejszym diagnozowaniem zagrożeń i zaburzeń
2014-03-04Rodzice Wczesna pomoc potrzebna jest nie tylko dziecku. Rodzice, którym rodzi się dziecko
2014-03-04Przewidywane efekty realizacji programu Dzieci objęte WWKSC w formie wczesnej interwencji
2014-03-04Współczesne podejście do wczesnej interwencji Współcześnie zarówno w teorii wczesnej
2014-03-04Miejsce realizacji świadczeń Wczesna, wielospecjalistyczna, kompleksowa, skoordynowana i
2014-03-04§1. Rozporządzenie określa warunki organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci,
2014-03-25Niepełnosprawność intelektualna - rys historyczny WCZESNE KONCEPCJE Niepełnosprawność
2014 03 28 41 54 Szeroki zespół QRS - blok odnogi pęczka Hisa Odstęp od początku QRS do szczytu R &
20 Gazeta AMG nr 3/2011Filia Lasek w SobieszewieOtwarcie nowego Domu Wczesnej Interwencji dla dzieci
2014-03-04Kurs: Psychologia kliniczna osób niepełnosprawnychWspomaganie rozwoju dziecka zagrożonego
2014-03-04Dzieci objęte programem Programem WWKSC obejmuje się dzieci w wieku od 0 do ukończenia 7 r
2014-03-04Cele w odniesieniu do dziecka zapobieganie występowaniu i/lub pogłębianiu się
2014-03-04Podstawowe zadania programu ustalenie wielospecjalistycznej diagnozy: lekarskiej,
2014-03-04Inne ważne zadania rozwijanie społecznej świadomości i umiejętności podejmowania działań

więcej podobnych podstron