7334802939

7334802939



10 Spis treści

Rozdział 20. Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej - analiza porównawcza (Franęoise F. Laot, Ewa Marynowicz-Hetka, tłum. Grażyna Karbowska)    368

20.1.    Wprowadzenie    368

20.2.    Elementy kontekstu społecznego w obu krajach    372

20.3.    Leon Bourgeois i Helena Radlińska - promotorzy idei    376

20.4.    Edukacja społeczna i pedagogika społeczna - elementy koncepcji

i odniesienia    378

20.5.    Podsumowanie    384

Rozdział 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice

Czeskiej na progu nowego tysiąclecia (Zlatica Bakosova,

tłum. Maria Politowicz)    387

21.1.    Historyczne źródła pedagogiki społecznej w Republice Słowackiej

i Republice Czeskiej    387

21.2.    Współczesne kierunki pedagogiki społecznej na Słowacji - przedstawiciele 392

21.3.    Teoretycy współczesnej pedagogiki społecznej w Czechach    397

Rozdział 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach (Divna Lakinska, Suzana Miovska-Spaseva, tłum. Maria Donevska)    400

22.1.    Wstęp    400

22.2.    Tendencje rozwojowe    400

22.3.    Specyficzne wymiary pedagogiki społecznej w Republice Macedonii    402

22.4.    Kształcenie dorosłych jako czynnik rozwojowy środowisk wychowawczych

(implikacje praktyczne)    405

22.4.1.    Obszar działania    405

22.4.2.    Rynek pracy dla ludzi wykształconych podstawą kształcenia dorosłych

w krajach bałkańskich    407

22.5.    Kształcenie osób starszych - tradycja, tendencje i perspektywy    408

22.5.1.    Historia i zasady funkcjonowania uniwersytetów trzeciego wieku 409

22.5.2.    Uniwersytety trzeciego wieku na Bałkanach    411

Część IV

DEBATA NA TEMAT PÓL DZIAŁANIA PEDAGOGA SPOŁECZNEGO

Rozdział 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmiany społecznej (Andrzej Radziewicz-Winnicki)    415

23.1.    Społeczność lokalna i zmiana społeczna    415

23.2.    Geneza teorii modernizacji w naukach społecznych    419

23.3.    Definicja i ogólna charakterystyka modernizacji    424

23.4.    Społeczeństwo tradycyjne a społeczeństwo nowoczesne. Osobowość

tradycyjna a osobowość nowoczesna    425

23.5.    Refleksje pedagoga z perspektywy kreowania nowego ładu

społeczno-edukacyjnego    429



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
10 Spis treści Rozdział Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych (Helena
10    Spis treści ROZDZIAŁ XVI. Prawo konfliktów zbrojnych
Spis treści 9 Rozdział 10 Fizjoterapia chorych w wieku młodzieńczym (14-20 lat).....147 10.1.
6 Spis treści Rozdział 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym - problemy i
Spis treści 7 Rozdział 5 Edukacja........................56 Część druga Rozdział
8 Spis treści Rozdział Koncepcje interakcyjne i systemowe oraz ich znaczenie dla psychologii klinicz
Spis treści Rozdział 10. Postępowania szczególne na podstawie art. 103-105 Traktatu
Spis treści 3 10 Spis treści CZĘŚĆ III Rozdział 1 Strategiczne kierunki działania administracji publ
8 Spis treści rozdział 10. Uwarunkowania nowoczesnego projektowania wyrobów ......................
ABBYY FineReader 10 Home Edition Podręcznik użytkowanika Dodatek Spis treści rozdziału •
10 Spis treści Tadeusz Zych Rozdział 45 Gospodarcza rola arystokracji polskiej w XIX i XX wieku na
XXVI
6_Spis treści Rozdział 10 Umowy dotyczące
s005 (2) Spis treści 5 Spis treści 5 Rozdział 10. Instalowanie wskaźnikowych Tworzenie pliku urządze
6 Spis treści Rozdział 3. Kategoria działania społecznego w pedagogice społecznej -sens i znaczenie
Limit wydruku: OStrona 8/228£1 © © © & Spis treści Rozdział 10 Działalność Milicji
CCI00002 SPIS TREŚCI ..9 14 20 40 45 47 WSTĘP V Rozdział I USTRÓJ POLITYCZNY WIELKIEJ BRYTANII El

więcej podobnych podstron