7368841651

7368841651



w urzędach, mają zostać przeniesione do jednej z tych czterech organizacji lub - w ostateczności -zredukowane. Pozostałe projekty w ramach pierwszego priorytetu zakładają m.in. utworzenie bądź raczej wydzielenie obszaru, w którym ulokowana byłaby służba cywilna, redukcję centrów informacyjnych z sześćdziesięciu czterech do maksymalnie pięciu, a także redukcję działów odpowiedzialnych za realizację zamówień publicznych. Wsparcie zarządzania operacyjnego. Drugi priorytet, realizowany poprzez implementację czterech projektów, jest efektem rosnącego zapotrzebowania na stopniową koncentrację wsparcia zarządzania operacyjnego w odniesieniu do haskich ministerstw. W odróżnieniu od projektów realizowanych na rzecz priorytetu pierwszego, zgodnie z porozumieniem koalicyjnym w realizację projektów przewidzianych w ramach drugiego priorytetu zaangażowane są wszystkie ministerstwa. Projekty te zakładają m.in. zapewnienie jednego dostawcy usług informatycznych dla wszystkich pracowników (jest ich w sumie 27 000) zatmdnionych w haskich ministerstwach, jednego dostawcy usług pomocniczych, np. w zakresie ochrony budynku, sprzątania, kateringu, czy jednego dostawcy usług wspierających urzędy przy reprezentowaniu Holandii na forum międzynarodowym (jak chociażby usługi w zakresie zapewnienia zakwaterowania pracowników za granicą).

Pogrupowanie wdrażanych zadań i eliminacja powtarzających się procesów. Trzeci priorytet koncentruje się na pogrupowaniu zadań pod względem podobieństw procesów i grup docelowych, wdrażanych przez administrację centralną, w tzw. klastry. Ma to doprowadzić do identyfikacji, a następnie wyeliminowania zjawiska kopiowania procesów, a tym samym do znacznego ograniczenia kosztów. W ramach ostatniego priorytetu przewidziano realizację sześciu projektów. Ostatni projekt w ramach przedmiotowego programu nie stanowi elementu realizacji jednego z przytoczonych priorytetów, a odpowiedź na rosnącą potrzebę bardziej efektywnej organizacji administracji centralnej, w oparciu o analizę istniejącego zakresu obowiązków poszczególnych instytucji i istniejących aktów prawnych. Tym samym w ramach szesnastego, ostatniego projektu przedstawiona zostanie propozycja w zakresie mniej pracochłonnego procesu wdrażania ustanawianych polityk. Propozycja, konsultowana przez wszystkie ministerstwa, ma być przedmiotem dyskusji na forum Rady Ministrów.

Jest wiele powodów, dla których zdecydowano się na te radykalne reformy. Przede wszystkim negatywny wpływ kryzysu ekonomicznego na sytuację finansową kraju. Stąd konieczność podjęcia działań ograniczających wydatki administracji publicznej. W efekcie wdrożenia Compact Government Programme (w tym omawianego tu Compact central govemment, który ma przynieść oszczędności w wysokości 6,14 miliarda euro do 2015 r. i dodatkowo blisko 6,6 miliarda euro oszczędności w ramach cięć strukturalnych, wydatki związane z funkcjonowaniem całej administracji, w tym regionów, gmin i waterschappen, mają zostać znacząco ograniczone. Oszczędności netto, które mają zostać osiągnięte w wyniku realizacji programu, będą zasilać (przez kolejne lata) budżety tych urzędów, które doświadczyły cięć. Te zostały przyjęte wraz z podpisaniem porozumienia koalicyjnego. Na wdrożenie poszczególnych projektów programu nie uruchomiono żadnych dodatkowych środków finansowych. Tym samym projekty mają zostać zrealizowane w ramach aktualnie dostępnych urzędowych budżetów. W przypadku ewentualnych problemów ze sfinansowaniem poszczególnych zadań w ramach projektu, urzędy mogą występować

0    pożyczkę z budżetu państwa.

Nie bez znaczenia dla opracowania i rozpoczęcia wdrażania programu Compact central government jest wielkość siły roboczej, która w kolejnych latach, zgodnie z prognozami, będzie maleć. Stąd obecne działania rządu, zmierzające do redukcji zapotrzebowania na zasoby ludzkie, niezbędne do realizacji zadań państwa w przyszłości.

Niemniej nadrzędnym priorytetem realizowanego przedsięwzięcia jest zapewnienie wysokiej jakości świadczonych przez administrację usług. Zatem wdrożenie programu ma przynieść poprawę funkcjonowania całej administracji, stworzyć administrację stymulującą rozwój społeczeństwa dynamicznego, administrację wspierającą odpowiedzialne i niezależne rozwiązywanie problemów. Takie są plany. Na rzeczywiste efekty tak zaplanowanej reformy i ocenę jej skutków należy jeszcze poczekać, przynajmniej do początku 2015 r. Niemniej reformy w czasach kryzysu, takie jak ta, ale i o znacznie mniejszych rozmiarach, pociągają za sobą często bolesne dla pracowników redukcje zatrudnienia niepozostające bez wpływu na tych, których zwolnienia ominęły. Strach przed utratą zatrudnienia może mieć istotny wpływ na spadek motywacji pracowników, jak chociażby przekładać się na spadek wartości moralnych, w skrajnych przypadkach implikujący szkody dla organizacji

1    państwa. Kluczowe jest właściwe zarządzanie organizacją przechodzącą gruntowne zmiany kadrowe7. Tym samym reformy stanowiące odpowiedź na skutki kryzysu ekonomicznego to wyzwanie nie tylko dla szeregowych pracowników, ale również dla osób zajmujących kierownicze stanowiska w organizacji.

W ramach przewodnictwa Cypru Podczas trwającego od 1 lipca 2012 r. przewodnictwa Cypru, nasi partnerzy z Trio proponują dyskusję idącą niejako o krok dalej. W trakcie planowanego w Limassol (Cypr) na październik spotkania połączonych grup roboczych, w ramach bloku tematycznego W obliczu kryzysu rozważana będzie właśnie rola osób zajmujących kierownicze stanowiska w urzędach administracji rządowej we wdrażaniu reform, w tym reform takich, jak opisany



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
25 (81) Substancje zakwalifikowane do jednej z tych Mas mogą być sprzedawane i nabywane tyko wtedy,
Scan0034 OY BLM nie zawsze podejmowała słuszne decyzje — na przykład wybór koni, które mają zostać o
Następnie losuje się zespoły, jakie mają zostać włączone do badania. Losowanie zespołowe może
24228 Obraz (508) do jednej z tych dwóch klas? Jaki typ aktu mowy mogą spełniać wypowiedzi uznane za
W celu zaprojektowania danego obwodu magnetycznego stosuje się uproszczenie przenikałności do jednej
Pracodawca jest obowiązany: •    przenieść do innej pracy kobietę w ciąży lub
ZARZĄDZANIE to działanie zmierzające do spowodowania funkcjonowania rzeczy, organizacji lub osób
196 PRZEMYŚL CHEMICZNY 23 (1939) które mają postać naczyń włoskowatych; z miejsc tych są nie do
Kronika 411 prelegentki, polega na tym, iż z jednej strony mamy do czynienia z odrzuceniem tych form
Do przeglądania danych służy polecenie monitor. Aby określić, dla którego obiektu dane mają zostać
Zdj?cie0079 Zadanie analiza PEST Proszę przyporządkować każdy z poniższych czynników do jednej z czt

więcej podobnych podstron