7481430581

7481430581



Praktyka pisania pracy

w rozdziałach merytorycznych pracy oraz udzielenie odpowiedzi na postawione we wstępie problemy.

Było już wspomniane, że we wstępie należy zasygnalizować najważniejsze wyniki, więc u dyplomanta może powstać wątpliwość, jaką treść ma zawierać zakończenie. Znacznie upraszczając sprawę można powiedzieć, że we wstępie wnioski mogą zawierać jedno, co najwyżej dwa zdania. Natomiast w zakończeniu informacja o problemie badawczym, czyli to, co jest istotą wstępu winno zmieścić się w przysłowiowych dwóch zdaniach, natomiast pozostała część powinna obejmować syntezę wniosków. Wprawdzie wnioski zostały szeroko przedstawione, skomentowane i zilustrowane w ostatnim rozdziale pracy, jednak najczęściej są rozrzucone na kilkunastu lub kilkudziesięciu stronicach ostatniego rozdziału. Tymczasem w zakończeniu należy przytoczyć je w formie syntetycznej, raczej ich streszczenie sprowadzone do stwierdzeń, nie dyskusji. Nie oznacza to jednak, że w rozdziale tym dyplomant powinien wyliczyć (wypunktować) wniosek numer jeden, dwa, trzy itd. Nie jest to wprawdzie zabronione, jednak jest lepiej przyjmowane, gdy dyplomant potrafi te same stwierdzenia wpleść w tekst. Wówczas poszczególne wnioski można skomentować lub naświetlić co sprawia, że stają się one pełniejsze. W zakończeniu jest też sposobność do ustosunkowania się do zagadnień, które dyplomant z tej czy innej przyczyny pominął w swych badaniach. Żaden badacz nie może wykonać wszystkiego, a każda praca dyplomowa ma mieć swoje ramy wyznaczone zadaniem badawczym oraz terminem obrony. Na tym polega dojrzałość dyplomanta, że jest świadom swoich możliwości sprzętowych, czasowych, a nawet intelektualnych i nie porywa się na rozwiązywanie wszelkich niuansów tematu oraz wszelkich zagadnień z nim zbieżnych. Te aspekty powinny być wyjaśnione lub wymienione w zakończeniu, aby czytelnik (recenzent) miał jasność, że autor pracy działał świadomie i celowo, a pominięte zagadnienia zostały pominięte świadomie. W zakończeniu pracy jest też miejsce na wskazanie dalszych kierunków badań, które wynikają z wyników uzyskanych przez autora lub też nasunęły się w trakcie realizacji pracy, lecz jako zagadnienia poboczne nie zostały przez niego podjęte.

105



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PICT6385 wiąccgo podstawę do udzielenia odpowiedzi na postawione pytania badawcze. Kolejność owych c
WYKONANIE ĆWICZEŃ 1.    Rozwiązać zestaw zadań i udzielić odpowiedzi na postawione w
metodologia badawczymi jak i sposobami udzielania odpowiedzi na postawione pytania. O metodzie bada
Praktyka pisania pracy co zostało uzyskane, jest wystarczającym materiałem, a niekiedy przerasta to,
Praktyka pisania pracy wyników. Na przykład dla określenia własności manewrowych pewnej zbiorowości
Praktyka pisania pracy Niekiedy uzyskane wyniki wymagają szczególnego ich przedstawienia, bowiem
Praktyka pisania pracy które wynikają z różnych tradycji ośrodków naukowych, ale także z odmienności
Praktyka pisania pracy w edytorze tekstu Word i wydruku. Zaleca się stosowanie wyłącznie typowych kr
Praktyka pisania pracy dopiero przed wydrukowaniem, gdyż radykalnie przyspiesza to proces przetwarza
Praktyka pisania pracy („...dyski często padały w poprzedniej wersji systemu...”), a terminy obce le
•    bieżące wizytacje, dotyczące warunków pracy oraz udzielanie porad w
Praktyka pisania pracy poszczególne fiszki ułożyć w oznaczonym porządku według pewnej linii wiodącej
Praktyka pisania pracy których wcześniej nie znaliśmy. Wcale nie oznacza to, że ludzkość o tych fakt
Praktyka pisania pracy Każdy z powyższych elementów pełni ważną rolę i za wyjątkiem załączników nie
-    godziny pracy -    oraz okres oczekiwania na świadczenia medyczne
ZALECENIA STAWIANE STUDENTOM PRZY PISANIU PRACY DYPLOMOWEJ LICENCJACKIEJ /MAGISTERSKIEJ/NA WYDZIALE

więcej podobnych podstron