7648594366

7648594366



Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputeroMych dla 2006-11-29

Umieszczony na pojeździe odbiornik sygnału GPS pozwala na określenie współrzędnych geograficznych, które następnie są transmitowane do centrum nadzoru, gdzie następuje ich wizualizacja. Ze względu na największy zasięg, jako medium transmisyjne dla tych danych wykorzystywane są sieci telefonii komórkowej GSM i pakietowa transmisja GPRS. Dzięki temu użytkownik systemu posiada aktualną informacje (praktycznie w czasie rzeczywistym) o dokładnej pozycji każdego z pojazdów we flocie, a wraz z nią szeregu innych ważnych informacji - o prędkości pojazdu, pozostałym paliwie, temperaturze np. chłodni, itp. Oczywiście te dodatkowe informacje wymagają zamontowania na pojeździe dodatkowych czujników i przekazanie gromadzonych przez nie informacji do modułu nadawczego.

Rozwiązanie Monitoring GPS oparte jest na strukturze klient-serwer. Oznacza to, że dane transmitowane z pojazdów przekazywane są do serwera komunikacyjnego, a użytkownik w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca może z nich skorzystać używając dedykowanej aplikacji mapowej.

Wdrożenie systemu monitoringu pojazdów opartego na technologii GPS prowadzi do znacznych oszczędności w zarządzaniu flotą, umożliwiając np. kontrolę rzeczywistego zużycia paliwa, stopnia realizacji zadań narzuconych pracownikowi, rzeczywisty podział kosztów użytkowania auta do celów służbowych i prywatnych. Jest także skutecznym narzędziem ochrony pracowników, pojazdów firmowych i ich ładunku.

Podstawowe funkcje aplikacji:

lokalizowanie i podgląd w czasie rzeczywistym wszystkich pojazdów firmowych, razem z informacją o prędkości, kierunku jazdy oraz postojach każdego z nich, a także innych ważnych danych, takich jak np. otwarcie ładowni czy wlewu paliwa; kontrola rzeczywistego zużycia paliwa; ochrona pracownika, pojazdu i ładunku; wprowadzenie elektronicznego systemu logistyki: o    automatycznego systemu raportowania i kontroli,

o    automatycznej identyfikacji użytkownika pojazdu,

o automatycznej identyfikacji naczep, przyczep oraz urządzeń specjalistycznych współpracujących z pojazdem; kontrola stopnia realizacji narzuconych pracownikom zadań; raportowanie efektywności pracy personelu

Laboratorium Teleniatyki transportu

Zakład Telekomunikacji w Transporcie Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputeroMych dla 2006-11-29 najszybszej, najta
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputeroMych dla 2006-11-29 ekspansji firmy lu
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputerowych dla 2006-11-29 zdalne uruchamiani
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputerowych dla 2006-11-29 5.   &nb
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputerowych dla 2006-11-29 6.6   &n
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputerowych dla 2006-11-29 7.
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputeroMych dla 2006-11-29 1.   &nb
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputerowych dla 2006-11-29 punktów pośrednich
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputerowych dla 2006-11-29 można zredukować w
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputeroMych dla 2006-11-29 nie
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputerowych dla 2006-11-29 Rys. 3.3 Widok okn
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputerowych dla 2006-11-29 warstwa dróg i uli
Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputeroMych dla 2006-11-29 zarządzania relacj
2006-11-29 Ćw. nr 5 - Emapa Transport - Wykorzystanie aplikacji komputerowych dla ; Pojazd-DW 03* I
tu klikasz na ZAPISZ ZMIANY NR 5 folderów zawierających treści przeznaczone tylko dla takich osob ę?
090 pcx 90 Bezprzewodowe sieci komputerowe dla sieci TETRA podzielone jest na kanały o szerokości 25

więcej podobnych podstron