7921506582

7921506582



Treści modułu kształcenia:

1.    Granica ciągu i granica funkcji. Podstawowe definicje. Obliczanie granic ciągów, własności. Zupełność. Granica i ciągłość funkcji, własności funkcji ciągłych, ciągłość jednostajna.

2.    Pochodna funkcji. Podstawowe określenia. Obliczanie pochodnych. Wzór Taylora. Obliczanie przybliżonych wartości wyrażeń. Zastosowanie pochodnych; badanie funkcji, poszukiwanie wartości najmniejszej i największej.

3.    Rachunek całkowy. Całka nieoznaczona; podstawowe metody całkowania. Całka oznaczona. Zastosowanie geometryczne i fizyczne całek.

4. Elementarne równania różniczkowe. Równania pierwszego i drugiego rzędu. Rozwiązywanie prostych równań, przewidywanie rozwiązań.

5.Szeregi. Szeregi liczbowe; kryteria zbieżności. Szeregi potęgowe; promień i przedział zbieżności. Zastosowanie szeregów. Szeregi Taylora. Informacja o szeregach Fouriera.

6. Funkcje wielu zmiennych. Granica i ciągłość. Pochodna i różniczka funkcji wielu zmiennych. Ekstrema i ich zastosowania. Całki wielokrotne; podstawowe metody całkowania, zastosowania całek.

Literatura podstawowa:

4.    M. Gewert, Z.Skoczylas, Analiza matematyczna 1, 2, GiS, Wrocław, 2010

5.    R. Kołodziej, Podstawy analizy matematycznej, PW, Warszawa, 2002

6.    W. Krysicki, L.Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach 1,2, PWN, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa:

3.    F. Leja, Rachunek różniczkowy i całkowy ze wstępem do równań różniczkowych, PWN, Warszawa, 1977

4.    R. Leitner, W.Matuszewski, Z.Rojek, Zadania z matematyki wyższej, WNT, Warszawa, 2000_

Planowane formy/działania/metody dydaktyczne:

Wykład tradycyjny wspomagany technikami multimedialnymi, ćwiczenia rachunkowe wspomagane technikami

multimedialnymi._

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta:

Efekty sprawdzane będą na dwóch kolokwiach oraz na egzaminie pisemnym w sesji egzaminacyjnej.

Forma i warunki zaliczenia:

Warunek uzyskania zaliczenia przedmiotu: co najwyżej dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach i spełnienie każdego z trzech niżej opisanych warunków

4.    uzyskanie co najmniej 10 punktów z każdego kolokwium

5.    uzyskanie co najmniej 20 punktów z egzaminu pisemnego

6.    uzyskanie łącznie co najmniej 51 punktów ze wszystkich form zaliczenia

I Przedział punktacji

0-50

51-60

61-70

71-80

I 81-90

91-100 I

I Ocena

2,0

3,0

3,5

4,0

I 4,5

5,0 |

Sposób uzyskania punktów:

3.    Kolokwia: 50 pkt

4.    Egzamin pisemny: 50 pkt

Poprawy:

Jednorazowa poprawa kolokwium w trakcie zajęć w semestrze. Dwie poprawy w sesji egzaminacyjnej, odpowiednio przed drugim i trzecim terminem egzaminu pisemnego.

Bilans punktów ECTS:

Aktywność

Obciążenie

studenta

Udział w wykładach

15

Udział w ćwiczeniach

30

Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń

15

Udział w konsultacjach z przedmiotu

10

Samodzielne przygotowanie się do kolokwiów

15

Przygotowanie się do egzaminu i obecność na egzaminie

15

Sumaryczne obciążenie pracą studenta

100

Punkty ECTS za przedmiot

4 ECTS




Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2. GRANICE FUNKCJI2.1 PODSTAWOWE OKREŚLENIADef. 2.1.1 (Heinego granicy właściwej funkcji w punkcie)
280 (10) 11.1.1. Granica funkcji (II) (1) Definicja >viaści>vej granicy funkcji w punkcie x_:
Treści modułu kształcenia w podziale na semestry: język 02Ólny semestr 1. gramatyka •
Treści modułu kształcenia: 1.    Matematyczny model procesu decyzyjnego i etapy jego
6. Treści modułu kształcenia Pogłębienie i kształtowanie umiejętności i kompetencji społecznych w
96 II. Funkcje jednej zmiennej§ 2. Granica funkcji 52. Definicja granicy funkcji. Rozważmy zbiór lic
Treści modułu kształcenia 1.    Nowe rozwiązania technologiczne w
96 II. Funkcje jednej zmiennej§ 2. Granica funkcji 52. Definicja granicy funkcji. Rozważmy zbiór lic
96 II. Funkcje jednej zmiennej§ 2. Granica funkcji 52. Definicja granicy funkcji. Rozważmy zbiór lic
4. CELE, TREŚCI I EFEKTY KSZTAŁCENIA_ 4.1. Cele przedmiotu C01- rozwijanie podstawowych kompetencji
egzaminza3 1. Na podstawie definicji granicy ciągu punktów z rozszerzonej prostej wykazać, że 2 n3 —
20 Wanda Matwiejczuk nostki biblioteczne1. Nowe nabytki kształtują się w ciągu roku w granicach 4000
015 8 *5.1. Granica funkcji w punkcieIntuicyjne pojęcie granicy Granica funkcji jest jednym z podsta
CCF20091117014 GRANICE FUNKCJI. POCHODNE Ćwiczenie D. Na podstawie wykresów funkcji f,gih określ g

więcej podobnych podstron