7928718093

7928718093



Reklama określana jest najczęściej jako działalność polegająca na doprowadzeniu do klientów użytecznych informacji o konkretnych produktach, zarówno przy wykorzystaniu atrybutów tego samego produktu, jak i przy użyciu wszelkich masowych form i środków przekazywania wiadomości celem dostarczenia nabywcom racjonalnych przesłanek dla nieskrępowanego wyboru i skłonienia ich do zakupu produktu, który najlepiej zaspokoić może rozbudzoną lub posiadaną potrzebę. Reklama obejmuje płatne formy prezentacji produktu do anonimowych adresatów za pośrednictwem mediów, działania jej są najczęściej długookresowe.

Promocja sprzedaży polega na tym, aby zachęcić potencjalnego klienta do dokonania natychmiastowego zakupu produktu. W tym celu każde narzędzie promocji sprzedaży dodaje do produktu dodatkową rzecz lub korzyść, co dla odbiorcy stanowi dodatkową wartość. Promocja sprzedaży adresowana jest do nabywców ostatecznych (promocja konsumenta) oraz do sprzedawców i pośredników handlowych.

Narzędziami promocji sprzedaży są:

>    Promocja handlowa obejmuje zakupy premierowe, bezpłatne egzemplarze produktów, kupony dla odbiorców detalicznych, prezenty dla odbiorców detalicznych i hurtowych, konkurs na wystawę ekspozycyjną, premię z tytułu sprzedaży oraz rabaty przy powtórnym zakupie.

>    Promocja konsumencka obejmuje bezpłatne próbki towaru, obniżkę cen, kupony dla klientów, prezenty rzeczowe, konkursy, loterie, nagrody za lojalność, oferty refundowane, oraz pokazy czy degustacje produktów.

Public Relations to świadoma działalność społeczna, metodyczna, planowana (oparta na badaniach i analizach), etyczna, instytucjonalna, polegająca na dostarczaniu informacji, perswadowaniu skierowanym na zbliżenie postaw reprezentowanych przez otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne w celu tworzenia pozytywnego wizerunku, a nawet sympatii czy poparcia. Charakteryzuje się ciągłością i systematycznością. Działania w zakresie public relations powinny być powiązane z reklamą, promocją, i marketingiem bezpośrednim, a głównym ich celem powinno być tworzenie pozytywnego image firmy.

12



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ET0 160 Rozdział 10. Polityka turystyczna Polityka turystyczna jest to także działalność polegająca
prowadzenie we własnym imieniu i na własny rachunek działalności polegającej na wydawaniu do dyspozy
Slajd3 DEFINICJA KONKURENCJI Działanie polegające na dążeniu do pierwszeństwa w realizacji danego ce
IMAG0182 1) nawilżanie powietrza nawiewnego. Proces polega na doprowadzeniu do powietrza wody. Która
IMAG0181 1) nawilżanie powietrza nawiewnego. Proces polega na doprowadzeniu do powietrza wody. która
II. Identyfikacja spalania paliw gazowych głównie polega na doprowadzeniu do procesu spalania dla od
dezynfekcja wody ozon 12 Naświetlanie promieniami ultrafioletowymi UV •    Polega na
lastscan6 Instytucja kmlyhmn-dt-po/ytowii jest definiowana jako przedsiębiorstwo, którego działalnoś
Geotechnika! 12 KAPILARNOŚĆ Jednym z objawów działania sił molekularnych jest zjawisko włoskowatoś
SL275624 Peklowanie • jest to proces technologiczny polegający na działaniu solanki lub mieszanki
Obraz4 (3) Fizjologia narządu ruchu Najczęściej wykonywany ruch polega na skróceniu określonych mię
Zarządzanie - jest to działanie polegające na spowodowaniu funkcjonowania rzeczy, organizacji lub os
WSTĘP Marketingowe badania rynku to działalność polegająca na określaniu potrzeb, kształtowaniu

więcej podobnych podstron