7957909438

7957909438



Rozdział 2


& Pedagogika - aneks internetowy

Kryteria

porównania

Badania jakościowe

Badania ilościowe

Narzędzia

badawcze

Rzadko używa się standaryzowanych (ujednoliconych) narzędzi badawczych; badacze sami rozpoznają rzeczywistość na podstawie spostrzeżeń, myśli, uczuć i intuicji.

Wykorzystywane są narzędzia, za pomocą których można wyselekcjonować z wiedzy czy zachowania badanego interesujące badacza fakty wyraźnie odróżnialne od innych faktów.

Organizacja badań

Badania nie są wcześniej szczegółowo planowane; czynności badacza tworzą się w trakcie pobytu w terenie czy podczas analizy materiału.

Badania są wcześniej szczegółowo planowane, nic nie dzieje się przypadkowo; każda procedura jest kilkakrotnie weryfikowana; badacz zawsze wie, od czego zaczyna, co zrobi w trakcie badania i na czym skończy.

Ograniczenia

Brak możliwości uogólnienia wniosków, odniesienia ich do całej populacji; zaangażowanie badacza w sytuacje badawcze może być obciążone błędem jego subiektywizmu.

Brak możliwości poznania subiektywnego świata edukacji; niemożliwe jest wykroczenie poza zdobyte dane; badacz skupia uwagę na poznaniu konstruktu, o którym zakłada się, że jego parametry istnieją w rzeczywistości.

Polecane lektury

[Okładka] E. (2004) Badania społeczne w praktyce. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. [http: //księgarnia, pwn.pl/3937_pozycja.html]

Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Warszawa, "Scholar".

[Okładka]Ferguson G. A., Takane Y. (2004) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

[http: //księgarnia, pwn.pl/4060_pozycja.html]

Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały (2001) D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.), Łódź, Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego.

Konarzewski K. (2002) Jak uprawiać badania oświatowe? Metodologia praktyczna, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

[Okładka] Kostera M. (2002) Antropologia organizacji. Podręcznik badań jakościowych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

[http: //księgarnia, pwn.pl/3708_pozycja.html]

Miles M. B., Huberman M. A. (2000) Analiza danych jakościowych, Białystok, Trans Humana".

Orientacje w metodologii badań pedagogicznych (1998) S. Palka (red.), Kraków, Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Pilch T., Bauman T. (2001) Zasady badań pedagogicznych Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa, "Żak".

Wragg E. C. (2001) Co i jak obserwować w klasie? Warszawa, "Zak".



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Rozdział 2 9* Pedagogika - aneks internetowyROZDZIAŁ 2 METODY ZBIERANIA DANYCH W BADANIACH PEDAGOGIC
Rozdział 1& Pedagogika - aneks internetowy Okoń W. (2001) Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa,
Rozdział 1& Pedagogika - aneks internetowy tak (+) nie (odpowiedź na stronie 25) 7.
Rozdział 1& Pedagogika - aneks internetowy (odpowiedź na stronie 32) Wybór najlepszej odpowiedzi
Rozdział 1& Pedagogika - aneks internetowy 6.    Do zdefiniowania pojęcia
Rozdział 1& Pedagogika - aneks internetowy •    wskaźników skuteczności
Rozdział 2 & Pedagogika - aneks internetowy wywiad analiza archiwów obserwacja zdarzeń
Rozdział 2& Pedagogika - aneks internetowy Zadanie 1 Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywyc
Rozdział 2& Pedagogika - aneks internetowy tak (+) nie (odpowiedź na stronie 44) 9.
Rozdział 1 & Pedagogika - aneks internetowyROZDZIAŁ 1 - EDUKACJA JAKO PRZEDMIOT PEDAGOGIKI I JEJ
Rozdział 1Pedagogika - aneks internetowyfilozofia wychowaniaOgólna struktura systemu pojęć
PICT5836 Potrzeba l>;ic!;iii jakościowych w pedagogice 1 mcino oczywiście byłoby uznać badania il
PICT6445 ROZDZIAŁ VITechniki zbierania materiałów 1. Techniki badawcze W badaniach pedagogicznych, p
Resize of interna0004 38.    Ocena ilościowa i jakościowa płytek krwi: a)   

więcej podobnych podstron