7957909491

7957909491



Zielarka/zielarz **

1.    Prowadziła/ił zbiór roślin (zna kalendarz ich zbierania i wie, jakie części roślin należy zbierać). Zbiera, suszy i przechowuje rośliny tak, aby nie straciły swoich właściwości.

2.    Przygotowała/ał do apteczki drużyny zestaw ziół oraz krótki opis sposobu ich stosowania.

3.    Przygotowała/ał informację o wybranych 15 roślinach chronionych występujących w Polsce i przedstawiła/it ją na zbiórce zastępu, drużyny lub w klasie.

4.    Przyrządziła/ił ziołowy środek przydatny w leczeniu, kosmetyce, w gospodarstwie domowym.

5.    Rozpoznała/ał grzyby jadalne i trujące.

Przyjaciel zwierząt *

1.    Dowiedziała/ał się, jakie zwierzęta zamieszkują najbliższe lasy i które z nich oczekują zimą pomocy człowieka. Wzięła/wziął udział w zimowym dokarmianiu.

2.    Rozpoznała/ał tropy dzika, sarny, zająca.

3.    Była/był na wycieczce w lesie, w polu lub na łące. Rozpoznała/ał głosy pięciu żyjących tam zwierząt. Nagrała/ał głosy zwierząt i odtworzyła/ył je na zbiórce drużyny.

4.    Obserwowała/ał przez miesiąc życie zwierząt domowych, zapisywała/ał najciekawsze spostrzeżenia, opowiedziała/ał o nich na zbiórce zastępu.

Znawczyni zwierząt/znawca zwierząt **

1.    Rozpoznała/ał 15 gatunków zwierząt na zdjęciach i rysunkach.

2.    Przygotowała/ał informację o zwierzętach chronionych w Polsce oraz o niebezpiecznych zamieszkujących w Polsce i przedstawiła/ił ją na zbiórce zastępu lub drużyny.

3.    Pomogła/pomógł w przetrwaniu zimy potrzebującym zwierzętom (ptakom, zwierzętom w lesie, bezdomnym psom).

4.    Wie, jakie niebezpieczne zwierzęta żyją w Polsce. Opowiedziała/ał koleżankom/kole-gom, jak należy postępować w przypadku spotkania z nimi.

Robinson **

1.    Przeprowadził/a w pobliżu obozu w samotności kilkugodzinną obserwację życia lasu

0    wschodzie słońca.

2.    W dowolnej formie udokumentował/a swoje spostrzeżenia (zauważone zwierzęta, ich tropy, zjawiska przyrody, znalezione rośliny chronione, jadalne itp.), zaprezentował/a je na zbiórce zastępu.

3.    Przygotował/a dla zastępu posiłek, korzystając z zebranych owoców lasu.

4.    Wraz z kolegą/koleżanką biwakował/a w pobliżu obozu przez 24 godziny.

Obserwator/obserwatorka *

1.    Wyznaczył/a strony świata za pomocą busoli, słońca, gwiazd i drzew.

2.    Poruszał/a się bezszelestnie po pomieszczeniu zamkniętym i w terenie, czołgając się

1    maskując swoją obecność.

3.    Rozpoznał/a w lesie ślady ludzi, zwierząt i pojazdów.

4.    Uczestniczył/a w biegu terenowym poruszając się według znaków patrolowych.

5.    Zapamiętał/a przebytą drogę w terenie leśnym i w mieście, wrócił/a nią samodzielnie bez błądzenia.

Terenoznawca **

1.    Ocenił/a prawidłowo odległość od wyznaczonego punktu wykorzystując zasady określania odległości w terenie.

2.    Dokonał/a pomiaru niedostępnych obiektów w terenie: wysokości drzewa, szerokości rzeki.

3.    Trafił/a do wyznaczonego miejsca w nieznanym terenie na podstawie szkicu lub mapy.

15



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Kalendarz zbioru surowców roślin zielarskich z naturalnych stanowisk 531 ciąg dalszy kalendarza Na
544 2 Kalendarz zbioru surowców roślin zielarskich z naturalnych stanowisk 535 ciąg dalszy kalendarz
skanowanie0062 (5) Jakość surowca zielarskiego do produkcji leku roślinnego buostancje biologicznie
033 4 24 Organizacja zielarstwa Prowadzenie sprzedaży surowców i artykułów zielarskich upoważnia prz
411 Wysokość plonów ważniejszych suroioców zielarskich uprawnych d. c. tab. 23 L. P- Roślina
sr8 kowych i wykonanie z nich ławeczki nie było zbyt łatwe. Na zbiór roślin wyznaczony był tylko je
rosliny0 zną zielone. Kwiaty. Drobne, żóttawobiałe wzdłuż pędów; w VI—VIII. Owoce. Czerwonoróżowe,
Zgodnie z treścią art. 146 Konstytucji RP Rada Ministrów prowadzi politykę wewnętrzną i zasranie zna
DSCF0379 V. wiska, jak również zezwolenie na zbiór roślin i grzybów objętych ochroną częściową, jeże
BLOC PROWAd8v!IL_ TURCZA KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH
Często mówimy: zbiór książek, zbiór znaczków, zbiór liczb, zbiór roślin, uczniów,... Elementami
Hodowla Ro?lin i Nasiennictwo Test 5 białkowa roślina 4 4. Zaproponuj gatunki j ich udziały do two

więcej podobnych podstron