8002823761

8002823761



Ćwiczenie 7

Popraw ekspozycje zdjęcia, na którym nie zostały wykorzystane możliwości prawidłowego oświetlenia fotografowanego obiektu.

Wskazówki do realizacji:

W trakcie wykonywania ćwiczenia uczniowie powinni ukształtować umiejętności operowania światłem i cieniem podczas wykonywania zdjęć oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi programowych w celu dokonania zmian oświetlenia sfotografowanego obiektu. Ćwiczenie powinno być wykonane zgodnie z następującym algorytmem: uczeń powinien dokonać edycji zdjęcia w programie umożliwiającym pracę w warstwach oraz dokonać modyfikacji zdjęcia poprzez wykorzystanie warstw w celu uwypuklenia miejsc oświetlonych i cieni. Nauczyciel powinien dostarczyć uczniowi zdjęcie analogowe lub obraz rastrowy przedstawiający obiekt, dla którego należy zmodyfikować oświetlenie.

Podczas wykonywania ćwiczenia każdy uczeń powinien mieć indywidualny dostęp do komputera, w którym zostało zainstalowane oprogramowanie do obróbki grafiki rastrowej (np. Corel PhotoPanit, Photoshop, Paint Shop Pro, Gimp lub inne).

W pracowni uczniowie powinni mieć dostęp do skanera, zwłaszcza ci, którzy otrzymali od nauczyciela grafikę w postaci „papierowej”.

Zalecane metody nauczania-uczenia się

w trakcie wykonywania zadania przewiduje się ćwiczenia laboratoryjne.

Środki dydaktyczne:

zdjęcie o złej ekspozycji, przeznaczone do modyfikacji,

stanowisko komputerowe wyposażone w program do grafiki rastrowej, umożliwiający

pracę w warstwach,

literatura zgodna z punktem 7 poradnika.

Ćwiczenie 8

Popraw kolorystykę zdjęcia, w którym w wyniku źle dobranego oświetlenia został zachwiany balans bieli.

Wskazówki do realizacji:

W trakcie wykonywania ćwiczenia uczniowie powinni ukształtować umiejętności modyfikowania nasycenia kolorami obrazu rastrowego za pomocą odpowiednich narzędzi programowych. Ćwiczenie powinno być wykonane zgodnie z następującym algorytmem: uczeń powinien dokonać edycji zdjęcia w programie, a następnie dokonać modyfikacji zdjęcia, np. za pomocą funkcji Krzywe w programie Photoshop.

Nauczyciel powinien dostarczyć uczniowi obrazy o zachwianym balansie bieli w postaci analogowej lub cyfrowej. W pierwszym przypadku uczeń powinien skorzystać ze skanera w celu pozyskania obrazu cyfrowego modyfikowanego obiektu.

Podczas wykonywania ćwiczenia każdy uczeń powinien mieć indywidualny dostęp do komputera, w którym zostało zainstalowane oprogramowanie do obróbki grafiki rastrowej (np. Corel PhotoPanit, Photoshop, Paint Shop Pro, Gimp lub inne). W pracowni uczniowie powinni mieć dostęp do skanera, zwłaszcza ci, którzy otrzymali od nauczyciela grafikę w postaci „papierowej”.

Zalecane metody nauczania-uczenia się

w trakcie wykonywania zadania przewiduje się ćwiczenia laboratoryjne.

„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"

12



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zwrócenie się o pomoc do psychologa, natomiast na ogół nie są wykorzystywane możliwości skonsultowan
3.    Jeżeli praktyka asystencka na I roku nie została zaliczona student nie otrzymuj
DLA MAMY Wybierzcie ładne rodzinne zdjęcie, na którym jesteście razem z mamą. Z kolorowego kartonu w
RosniemyRazem004 Omal nie zostałem księciem! Ale na szczęście nie zostałem. A wszystko przez tę różd
socjaldemokratów. Potem był marsz na Rzym z Mussolinim na czele. Nie został on jednak rozpędzony, bo
PRAWO MIĘDZYNARODOWE PUBLICZNE na żółto poprawne (wg mnie)na zielono nie jestem pewna odpowiedzi1.
TEORETYCZNE PODSTAWY RYNKU PRACY (a)    wolny (zewnętrzny) rynek pracy - na którym ni
50494 Obraz2 (21) Trening przed egzaminem • FizykaZadanie 6. Wskaż poprawne dokończenie zdania. Na
image 82 Przypisy 1/. Za ziemię nieuprawną uważano widocznie każdy grunt, na którym nie uprawiało si
Katalog kursów GEOGRAFIA - rok akademicki 2009/2010 na które nie zostali zakwalifikowani z braku mie

więcej podobnych podstron