8328608101

8328608101



PEDAGOGIKA OGÓLNA

Kod przedmiotu: 05.0-WP-PED-PedO Typ przedmiotu: obowiązkowy

..._____.    .___ Podstawowe wiadomości z zakresu wstępu do

Wymagania wstępne: pedagogiki

Język nauczania: polski

Odpowiedzialny za przedmiot: Drhab. Mirosław Kowalski;

Prowadzący:


Dr hab. Mirosław Kowalski; Dr Anita Famuła -Jurczak; Dr Robert Fudali

Forma

zajęć

Liczba godzin w semestrze

Liczba godzin w tygodniu

Semestr

Forma

zaliczenia

Punkty

ECTS

Studia stacjonarne

4

Wykład

15

1

Egzamin

Ćwiczenia

15

Zaliczenie z oceną

Studia niestacjonarne

Wykład

15

1

Egzamin

Ćwiczenia

15

Zaliczenie z oceną

ZAKRES TEMATYCZNY PRZEDMIOTU:

pedagogika ogólna a pozostałe subdyscypliny pedagogiczne (pogranicza dyscyplin naukowych);

pedagogika jako nauka antropologiczna i humanistyczna;

naukowy status pedagogiki ogólnej; pedagogika ogólna a przemiany cywilizacyjne;

wielości współczesnych pedagogii i zróżnicowania ich recepcji;

pedagogika ogólna a praktyka edukacyjna;

powstanie i ewolucja tożsamości pedagogiki; wieloaspektowość podstawowych pojęć pedagogicznych: studia nad językiem pedagogiki;

naukoznawcze i metodologiczne przesłanki ujmujące współczesne myślenie o pedagogice ogólnej. EFEKTY KSZTAŁCENIA:

zapoznanie studentów z rozwojem pedagogiki i praktyki edukacyjnej (w tym także oświatowej) oraz zmienności i złożoności relacji między teorią i praktyką edukacyjną;

zdobycie umiejętności związanych z: poprawnym posługiwaniem się kategoriami pojęciowymi współczesnej pedagogiki; budowaniem mapy pojęciowej dla wybranych orientacji pedagogicznych i pedagogii; poprawnym formułowaniem problemów praktycznych; tworzeniem dyrektyw i projektów praktycznego działania edukacyjnego; formułowaniem problemów badawczych osadzonych w kontekście filozoficznym, teoretycznym i historycznym.

WARUNKI ZALICZENIA:

Aktywny udział w zajęciach pozytywne zaliczenie kolokwium Wykłady - egzamin

LITERATURA PODSTAWOWA:

Adamski F. (red.),Człowiek - wychowanie - kultura, Kraków 1993.

Arends I.R., Uczymy się nauczać, Warszawa 1998.

Denek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Toruń 1999.

Gnitecki J., Zarys pedagogiki ogólnej, Poznań 1999._

Wydział Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Kierunek: pedagogika



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
FILOZOFICZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI Kod przedmiotu: 05.0-WP-PED-FPP Typ przedmiotu: obowiązkowy ...____
Kod przedmiotu: 05.5-WP-PED-AD Typ przedmiotu: Stały-obowiązkowy Wymagania wstępne: pedagogika
METODY STATYSTYCZNE W PEDAGOGICE Kod przedmiotu: 05.9-WP-PED-MS Typ przedmiotu: obowiązkowy Podstawo
PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA Kod przedmiotu: 05.7-WP-PED-PedP Typ przedmiotu: [ Tutaj wpisz typ przedmiotu
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA Kod przedmiotu: 05.8-WP-PED-PsW Typ przedmiotu: Obowiązkowy znajomość
Kod przedmiotu: 05.0-WP-PED-Dped Typ przedmiotu: obowiązkowy Podstawowe wiadomości z zakresu wstępu
ETYKA ZAWODOWA Kod przedmiotu: 05.9-WP-PED-EZ Typ przedmiotu: Obowiązkowy Studenci powinni wcześniej
PSYCHOLOGIA KLINICZNA Kod przedmiotu: 12.2-WP-PED-PsK Typ przedmiotu: obowiązkowy Wymagania wstępne-
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA Kod przedmiotu: 14.4-WP-PED-PsSp Typ przedmiotu: Obowiązkowy Opanowanie
PSYCHOLOGIA TWÓRCZOŚCI Kod przedmiotu: 14.4-WP-PED-PsT Typ przedmiotu: Obowiązkowy znajomość
DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA III -OLIGOFAZJA. AUTYZM, SURDOLOGOPEDIA Kod przedmiotu: 05.6-WP-LOG-
EMISJA I HIGIENA GŁOSU Kod przedmiotu: 05.0-WP-LOG-EHG Typ przedmiotu: obowiązkowy Język naucza
DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA I -DYSLALIA, PALATOLALIA. DYSFAGIA Kod przedmiotu: 05.6-WP-LOG-DTL1
ETYKI ---BRAKWSPÓŁCZESNE KONCEPCJE FILOZOF Kod przedmiotu: 08.1-WP-PED-WKF Typ przedmiotu:
WSPÓŁCZESNE PROBLEMY PSYCHOLOGII Kod przedmiotu: 14.4-WP-PED-WPP Typ przedmiotu: obowiązkowy Wymagan
WSPÓŁCZESNE PROBLEMY SOCJOLOG Kod przedmiotu: 14.2-WP-PED-WPS Typ przedmiotu: obowiązkowy Wymagania
Antropologia kulturowa Kod przedmiotu: 14.7-WP-PED-AK Typ przedmiotu: obowiązkowy ...
METODOLOGIA BADAŃ SPOŁECZNYCH Kod przedmiotu: 14.0-WP-PED-MBS Typ przedmiotu: obowiązkowy Wymagania
DYSLALIA Kod przedmiotu: 05.6-WP-LOG-Dyslal Typ przedmiotu: obowiązkowy Język nauczania:

więcej podobnych podstron