8002824088

8002824088



Rys. 3. Widok na ściany tłoka pomalowane na biało celem skanowania 3D.

Na początku pomiarów zdecydowano, że czoło tłoka zostanie zeskanowane z kilku kierunków. Chodziło o to, aby móc w pełni zmierzyć wewnętrzne zagłębienie, które ma podcięcie o kącie ujemnym (względem płaskiej powierzchni czoła). Zagłębienie zmierzono korzystając z podzielnicy, dla której wyznaczono w programie jej oś obrotu. Następnie dokonano pomiaru wgłębienia w czole tłoka (umieszczonego na podzielnicy) z 4 kierunków, co 90°. Uzyskane w ten sposób chmury punktów poddano usunięciu szumów i nieciągłości na ich granicach, a następnie dopasowywano automatycznie w programie Mesh3D poprzez ich zsunięcie o kąt obrotu. Po tym wykonano tzw. dopasowanie dokładne, korzystając z wbudowanego w program algorytmu minimalizacji błędu średnio-kwadratowego dopasowania chmur, którego wartość przedstawiana jest parametrem RMS. Udało się uzyskać wartość 0,07 mm, co należy uznać za zadowalające. Następnie chmury punktów wygładzono i uproszczono (zmniejszono ilość punktów). Widok połączonej chmury punktów czoła i zagłębienia tłoka uzyskanej w wyniku skanowania 3D pokazano na rys. 4.

160



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Na początku należy zaznaczyć, że prawo budowlane precyzuje wiele pojęć używanych na co dzień przez
DSC00103 (2) te po przejechaniu 1 km pojazd, który na początku pomiaru e większa o 5 % minus 2,45km/
DSC00104 zejechaniu 1 km pojazd, który na początku pomiaru jedzie sza o 5 % minus 2,45km/h? Zapisz d
Univerzita Palackeho v Olomouci1 RACHUNKOWOŚĆ Na początku warto przypomnieć, że celem naszej pracy j
52 Na wysokim płaskowyżu. Zdecydowaliśmy, że to prawdopodobnie stado buffalo, dzikich krów, których

więcej podobnych podstron