8377355619

8377355619



Rozdział 2


wszystkim zorientowane na emisję toksycznych składników spalin. Dotychczas odpowiedzialność producenta pojazdu za emisję związków szkodliwych ograniczała się w praktyce do chwili opuszczenia przez auto salonu sprzedaży. Tam musiał bowiem trafić pojazd wyposażony w katalizator spalin i spełniający normy emisji. Uszkodzenie lub wadliwe działanie któregoś z elementów odpowiedzialnych za emisją toksycznych substancji spalin wykrywane było dopiero podczas przeglądu technicznego. Nierzadko przez bardzo długi okres samochód podtruwał nasze środowisko.

System OBD II wprowadził aktywną diagnostykę emisyjnych elementów i podzespołów układu napędowego pojazdu oraz ogólnoświatową standaryzację w zakresie procedur diagnostycznych i dostępu do informacji, dał też prawne zagwarantowanie dostępu do informacji.

Od 1.01.2000 roku EOBD obowiązuje dla pojazdów samochodowych z silnikami o zapłonie iskrowym (ZI) kategorii Ml (liczba miejsc siędzą-cych dla pasażerów nie przekracza 8) w odniesieniu do nowych typów -nowych homologacji, a od 1.01.2001 roku w odniesieniu do wszystkich nowych rejestracji. Według regulaminu ECE R83.05 normę EOBD wprowadzono od 29.03.2001 roku we wszystkich krajach europejskich, a obowiązkowo od 1.01.2003 roku jako dodatkowe wyposażenie silników o zapłonie samoczynnym (ZS) - według normy EURO 3, dla samochodów osobowych kategorii Ml i samochodów ciężarowych kategorii NI (masa całkowita maksymalna nie większa niż 3.5t) klasy 1, oraz od

I. 01.2004 roku klasy 2 i 3. Normy dotyczące układów diagnostyki pokładowej pojazdów samochodowych muszą być jednoznacznie powiązane z normami limitów emisji substancji toksycznych, które warunkują rozwój pojazdów samochodowych.

Na wstępie warto zaznaczyć, że wszelkie podane poniżej informacje odnoszą się do silników o zapłonie samoczynnym dla pojazdów użytkowych. Praprzodkiem wzorca EURO był uchwalony w 1982 roku standard R49. Ta pierwsza regulacja określała maksymalny poziom emisji tlenku węgla (CO), węglowodorów (HC) oraz tlenków azotu (NOx). Dopuszczalne wartości to odpowiednio 14, 3,50 i 18 g/kWh.

Kolejna próba normalizacji kwestii wpływu spalania na środowisko miała miejsce osiem lat później. Rok 1990 przyniósł mało znaną regulację oznaczaną jako EURO 0, jednak wielkich zmian nie było. Podniesiono nieznacznie wymagania i tak od tej pory jako granicę przyjęto:

II, 20 g/kWh dla CO, 2,40 g/kWh dla HC oraz 14,40 g/kWh dla NOx.

Strona 12




Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
P1220191 Toksyczność składników spalin •    Tlenek węgla CC) •
są one uwarunkowane genetycznie i są przede wszystkim zorientowane na rozwój i troskę dobra własnego
P1220189 Toksyczność składników spalin •    Tlenek węgla CO •
Habermas09 114 Rozdział III nia etyczne, które są zorientowane na telos każdorazowo mojego albo nasz
CZĘSC III KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ZORIENTOWANE NA CZŁOWIEKA Rozdział 11. Strategiczne zarządzanie
IMG$60 wielkość 9 pomijn się, a na miejsce skroplonej pary wodnej wchodzą inne składniki spalin (pra
IMG 04 I*uliva gazowe Ilości składników spalin powstających przy spalaniu zupełnym i całkowitym nu&g
Slajd17 3 Zorientowanie na zadania □    Przywódca zwraca swoją uwagę przede wszy
Rozdział 2Pierwszy (k)rok Na początku studiów wszystko może wydawać się nowe, inne, nieznane. Poniżs
Wszystkie portfele składające się ze składników A i B znajdują się na odcinku AB Stopa zwrotu jest ś
SPRAWOZDANIE Z DOŚWIADCZENIA Tytuł doświadczenia: Rozdział tuszu pisaków na składniki metodą
img21 Wyrażenia PHP jest językiem zorientowany na wyrażenia. Praktycznie wszystko w PHP jest
DSC42 491 490 Rozdzi.il 15. Środki masowego przekazu i i Cko ""nika ,5.1-^ Wszystko wskaz

więcej podobnych podstron