8473659700

8473659700



30


Rafał Próchnik

Tabela 3. Najważniejsze cechy kampanii związanych z reformą prawa autorskiego

■ IM7I !MTTH frn i j i n tn 111 wl J n IW

Słownictwo

wolność, dostęp równowaga, prawo, szkoda

kradzież, piractwo

Środki

demonstracje, forum, dyskusje

informacje, komunikaty

procesy sądowe, represje

Rozwiązania

podatek (ryczałt) mniejsze dochody przemysłu

większe opłaty od nośników rezygnacja z części prywatnych kopii

większa odpowiedzialność (karna) wysokie odszkodowania wysokie opłaty DRM

*

Źródło: Opracowanie własne na podstawie materiałów zamieszczonych na stronie internetowej kampanii.

Na tym tle „Kopien brauchen Originale” znajduje się na prawo od kompromisu - bardziej po stronie przemysłu (por. tab. 4).

Tabela 4. Miejsce kampanii „Kopie potrzebują oryginałów” według cech kampanii

Wyszczególnienie

Użytkownicy Kompromis Przemyśl

Słownictwo

wykorzystanie pojęć prawniczych

nielegalnie kopiujący nielegalne sieci p2p

Środki

informacje

Rozwiązania

powiązanie opłat od nośników z DRM

większa odpowiedzialność

Źródło: Jak w tab. 3.

Wnioski

Liczba kampanii proponujących reformę prawa autorskiego, rozpoczętych jeszcze przed podjęciem przez rząd odpowiednich prac legislacyjnych, była dość znaczna. W związku z tym celowe było również włączenie się do nicłi rządu. Kampania „Kopien brauchen Originale” wydaje się jednak zawieszona, pozostawiona w pól kroku. Miała być wyjściem do obywateli i prezentacją zalet przejrzystego systemu stanowienia prawa, a stała się w pewnym stopniu wyrazem poparcia rządu dla zmian proponowanych przez przemysł. Ponieważ obok ostrych kampanii przemysłu („Raubkopierer sind Ver-brecher”) istnieją leż kampanie afirmatywne („Ja zur privalen Kopie”), inicjatywa Ministerstwa Sprawiedliwości nie odróżnia się aż tak znacząco od retoryki przemysłu.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
28 Rafał PróchnikTabela 2. Zestawienie pozostałych kampanii związanych z reformą prawa autorskiego w
P1140528 Tabela 54.1. Cechy najważniejszych TLPI> i atypowych Icków przeeiwUepresyjnych. wpływ na
Studia Medioznawcze 3 (30) 2007 ISSN 1641-0920RAFAŁ PRÓCHNIK German Government Internetowa kampania
245 (30) Tabela 10A Rodzaj trudności związanych z sytuacją wyboru edukacyjno-zawodowego a płeć
Geologia0002 Najważniejsze cechy diagnostyczne głównych minerałów
Slajd13 (30) LOKALIZACJA USŁUG W WARSZAWIE(najważniejsze czynniki dla wybranych usług) DG AN GK M
Najważniejsze informacje dotyczące przedmiotu podstawy przedsiębiorczości związane z reformą
163 Emil Godlewski senior (1847-1930) pionier polskiej fizjologii roślin Tabela 1. Najważniejsze dok
3 najważniejsze cechy nieruchomości? -97--- ♦    Lokalizacja ♦
P1090328 NAJWAŻNIEJSZE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE PROOUKT TURYSTYCZNY SPOSRÓO INNYCH PRODUKTÓW KONSUMPCYJNYC
IMG`93 Ryby kostnopromieniste (Actinopterygii) Ryby kostnołuskie (Chondrostei) najważniejsze cechy ►
IMGi57 Gady (Reptilia)Najważniejsze cechy gadów (Reptilia) ►    Skóra sucha, szorstka
IMGi60 Gady (Reptilia)Najważniejsze cechy gadów (Reptilia) ►    Układ nerwowy: mózg w
IMGp02 Ptaki (Aves)Najważniejsze cechy ptaków (Aves) ►    Obecność piór, które są wyt

więcej podobnych podstron