8598055226

8598055226



Zmiany rozwojowe w systemie wartości, cechach osobowości...    191

Tabela 11. Korelacja między wymiarami osobowości a strategiami działania

Cechy

osobowości

r-Pearsona

Istotność (dwustronna)

N

Atak

Rezygnacja

Bezwzględność

Atak

Rezygnacja

Bezwzględność

Neurotyczność

—0,509**

0,557**

0,095

0,000

0,000

0,390

84

Ekstrawersja

0,486**

—0,424**

—0,106

0,000

0,000

0,336

84

Otwartość

0,144

—0,238**

0,099

0,191

0,029

0,373

84

Ugodowość

—0,171

—0,040

—0,377**

0,121

0,721

0,000

84

Sumienność

0,257*

—0,379**

—0,183

0,019

0,000

0,099

84

** Korelacja jest istotna na poziomie 0,01 (dwustronnie). * Korelacja jest istotna na poziomie 0,05 (dwustronnie).

Analiza zależności między wymiarami osobowości a postrzeganiem wartości u badanych licealistów

Obliczono współczynniki korelacji r-Pearsona pomiędzy wymiarami osobowości a preferencją wartości u badanych licealistów.

Rezultaty prezentuje tabela 12.

W badanej grupie licealistów neurotyczność korelowała ujemnie z wartościami prawdy i wartościami estetycznymi, ekstrawersja dodatnio z wartościami moralnymi, witalnymi, prawdy, estetycznymi, świętymi, ze sprawnością i silą fizyczną oraz świętościami religijnymi.

Analiza zależności między strategiami działania a postrzeganiem wartości u badanych licealistów

Obliczono współczynniki korelacji r-Pearsona między wynikami w teście SWS i kwestionariuszu strategii działania. Stwierdzono występowanie dodatniej korelacji strategii ataku z preferencją wartości hedonistycznych i wartości prawdy. Strategia rezygnacji korelowała ujemnie z wartościami prawdy, moralnymi, świętymi i świętościami świeckimi. Strategia bezwzględności okazała się skorelowana ujemnie z wartościami moralnymi i świętymi oraz świętościami religijnymi i świeckimi.

Dodatkowo próbowano znaleźć odpowiedź na pytanie czy płeć badanych, poziom wykształcenia rodziców, sytuacja materialna rodziny, typ uczelni różnicują w badanych grupach licealistów i studentów wyniki w zakresie cech osobowości, preferencji wartości i strategii działania.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zmiany rozwojowe w systemie wartości, cechach osobowości...    193 Tabela 13. Korelac
Zmiany rozwojowe w systemie wartości, cechach osobowości...    187 Analiza statystycz
Zmiany rozwojowe w systemie wartości, cechach osobowości...    195 (dobroć, miłość
Zmiany rozwojowe w systemie wartości, cechach osobowości...    179 się znamieniem
Zmiany rozwojowe w systemie wartości, cechach osobowości...    181 Podskala wartości
Zmiany rozwojowe w systemie wartości, cechach osobowości...    183 H2: Istnieją różni
Zmiany rozwojowe w systemie wartości, cechach osobowości...    185Tabela 4. Struktura
Ewa Michałowska1ZMIANY ROZWOJOWE W SYSTEMIE WARTOŚCI, CECHACH OSOBOWOŚCI I STRATEGIACH DZIAŁANI
Tabela 9. Korelacja między wymiarami osobowości a postrzeganiem wartości Zmiany rozwojowe w systemie
Cechy systematyczne ważniejszych gromad i klas grzybów Tabela 11.1. Cechy systematyczne ważniejszych
18 1. Uwarunkowania rozwoju. wych wartości i zmiany struktury osobowości17. Chociaż zmiany te wiążą
page0161 NAZWISKA polskiego przenikały obce nazwy osobowe w różnych okresach, w różnych stadiach roz
Finanse p stwa Wypych$6 247 Ocena zdolności kredytowej i po*y^j, rynnowej p. -    zmi
IMAG0265 (5) 61 Nazwiska Polaków osobowe w różnych okresach, w różnych stadiach rozwoju systemu naze
296 Recenzje w rozwoju każdego kraju. Tym samym więc historycznie wykształcone systemy wartości i
Tabela 1.7. Perspektywy badan naukowych i prac wdrożeniowych związanych z przewidywanym rozwojem sys
DSC( o inwencji twórczej Większa część wartości nowych wyrobów powsu* badaniom i pracom rozwojowym.

więcej podobnych podstron