9172401617

9172401617



06 umie posługiwać się podstawowymi, właściwymi danej metodzie terminami służącymi analizie zjawisk kultury artystycznej

KJJ22

H2PJJ13

07 formułuje pytania badawcze i dobiera strategie działania w zględem analizowanego dzieła

K_U16

H2PJU06

08 objaśnia i stosuje terminy: ikonografia, ikonologia.

K_U21

H2P U12 H2P U14

recepcji, hermeneutyka, strukturalizm, dckonstrukcja i postmodernizm

K_U22

H2PJJ13

Umiejętności

09 opisuje, analizuje i interpretuje wybrane dzieło plastyczne, literackie, filmowe w powiązaniu z kontekstami kulturowymi;

K_U04

H2P_U13

10 potrafi napisać pracę pisemną lub stworzyć prezentację

K_U05

H2PJJ03

multimedialną;

K_U19

H2P_U 11

11 umie samodzielnie napisać esej interpretacyjny;

K U19

H2P Uli

K U04

H2P U13

12 potrafi odnieść się krytycznie do tekstu literackiego, filmu, dzieła plastycznego

K_U16

H2PJJ06

13 potrafi prawidłowo zredagować tekst

K_U04

H2PJJ13

14 umie w spółpracować z grupą; dyskutować i stosować wskazówki dotyczące rezultatów własnej pracy interpretacyjnej

K_K04

H2PJK02

Kompetencje

15 docenia znaczenie kultury artystycznej i zauważa dynamikę jej przemian

K_K01

H2P_K01

społeczne

16 Rozumie potrzebę stałej aktualizacji i rozszerzania posiadanej wiedzy

K_K01

H2PJK01

17 Aktywnie odnosi się do zadań wyznaczanych przez prowadzącego zajęcia i uczestników zajęć

K_K03

H2P_K02

TREŚCI PROGRAMOWE

Liczba godzin

Forma zaieć - konwersatoria

1 Dzieło plastyczne

Forma zajęć konwersatoria

Analiza formalna dzieła sztuki H.Wollfli.

Ikonografia i ikonologia E. Panofsky'ego, J. Białostocki.

Semiotyka w badaniach nad sztuką.

Ikoniczna metoda interpretacji dzieł (M. Imdahl).

Feminizm, Gender Studies, teoria Queer.

Psychoanaliza (Freud).

Psychologia percepcji (E. Gombrich, R. Arnhem).

Estetyka recepcji (W. Kemp).

Hermeneutyka histoiyczno-artystyczna (Heidegger. M. Batschmann, M. Foucault). Teoria dekonstnikcjonistyczna w historii sztuki (J. Derrida).

Postmodernizm. New Art History.

Prezentacja i porównanie różnych metod interpretacji wybranego dzieła.

30

2 Film i nowe media - korespondencje sztuk

Kino a literatura - adaptacje filmowe Literackość filmu Filmowość prozy Plastyka filmow ego obrazu Malarskość filmowych kadrów'

Film a fotografia Teatr w filmie

30

12



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
U2 Umie posługiwać się podstawowymi wskaźnikami oraz normami stanu środowiska, potrafić dokonywać
-    potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami właściwymi dla prawa pracy i
U01 posługuje się podstawowym wyposażeniem apteczki pierwszej pomocy K_U27 U02 potrafi
PRZEDMIOTOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA Z zakresu umiejętności: PEK_U01 umie posługiwać się oprogramowaniem
B. Umiejętności K_U15 K_U16 Student posługuje się podstawowym aparatem pojęciowym z zakresu
B. Umiejętności K_U15 K_U16 Student posługuje się podstawowym aparatem pojęciowym z zakresu
Z zakresu umiejętności: PEK_U01 Swobodnie posługuje się podstawowymi narzędziami analizy matematyczn
98 (96) Kinezyterapia Pacjent umie posługiwać się protezą oraz wie, jakie ćwiczenia ma wykonywać w c
100c70 2) posługuje się podstawowymi narzędziami stosowanymi do obróbki ręcznej (piłowania, cię
U01 posługuje się podstawowym wyposażeniem apteczki pierwszej pomocy ćwiczenia
obcy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu nauk społecznych i medycznych. Abs
wyrobienia zdolności posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu historii oraz analizy wydarze
działalności pedagogicznej K_U10 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w
KE1_K14 umie posługiwać się fachową terminologią z zakresu muzyki KE1_K17 ma świadomość poziomu
zależności od stanu energetycznego komórek; B.U9. (+++) posługuje się podstawowymi technikami
Cel nauczania: Student potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami filozoficznymi oraz rozumie

więcej podobnych podstron