9515745766

9515745766



2012 r.


Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM.

D.W82

Opisuje psychologiczne konsckircncic porodu maiki młodocianej i samolncj ora/, wskazuje rod/aic i formy wsparcia:

D.W83

Klasyfikuic i omawia objawy psy choz okołoporodowych:

D.W84

Oinayyja zasady resuscytacji kiążcniowo-oddccltortcj oraz objaśnia postępowanie w przypadku wstrząsu oligowolemicznego. ostrej niewydolności oddechowej i ostrej niewydolności nerek;

D.W85

Opisuje zasady prowadzenia intensywnego nadzoru bczprzyrządottego i pr/yrządoryego:

D.W86

Wyjaśnia zasady prowadzenia intensywnego nadzoru w stosunku do pacjentek ze schorzeniami ginekologicznymi i położniczymi oraz u

D.W87

Omawia sposoby łagodzenia bólu porodowego, zna rodzaje znieczulenia stosoivancgo u ciężarnej i rodzącej;

D.W88

Omawia metody rehabilitacji i fizjoterapii stosowane w ginekologii, polożnictyyic t nconalologn oraz zasady prowadzenia rehabilitacji po mastektomii i operacjach odtwórczych:

D.W89

Przedstawia rolę i zadania położnej oraz instytucji pozarządowych w podejmowaniu działań na rzecz osób nicpclnospraw nvch;

D.W90

Omayyia znaczenie wykonywania ćwiczeń leczniczych i stosowanie czynników fizykalnych w pracy położnej:

D.W9I

Opisutc fizjoprofilaktykę i psychoprofilaktykę w szkole rodzenia, zasady fizjoterapii w okresie połogu i po cięciu cesarskim;

D.W92

Wskazuje zasady wczesnej interwencji wobec dziecka z wadami rozwojowymi:

D.W93

Zna zasady usprawniania pacjentek po operacjach ginekologicznych wykonywanych drogą brzuszną i pochwową oraz. omawia kinezy terapię w nietrzymaniu moczu;

D.W94

Omawia sposoby reagowania systemu ratow niczego na zagrożenia środowiska naturalnego i zagrożenia cyw ilizacyjne:

D.W95

Przedstawia przygotowanie systemu ratowniczego do reagowania w sytuacjach kryzysoyyych oraz rolę i zadania położnej yy tym systemie:

D.W96

Zna akty prayync regulujące funkcjonotranic systemu Pańslrr orrcgo Ratorraictwa Medycznego;

D.W97

Oinayyia zasady pic nys/ej pomocy yy przypadku niedokonanego utonięcia, yyychlodzcnia. przegrzania, porażenia prądem i piorunem:

D.W98

Charakteryzuje elementy medycyny katastrof, fazy i przebieg akcji ratunkorr ej. modele yyspólpracy międzynarodotycj. elementy zarządzania kryzysowego yy katastrofach i kieskach żvtviolowvch;

D.W99

Omayyia prayya człowieka yy sytuacjach nadzyyyczajnych i zasady przygotoyyania poszkodottanrch do transportu.

UMIEJĘTNOŚCI

A.U1

Zna topografie nar/ądóty ciała ludzkiego i posługuje sic mianownictwem anatomicznym:

A.U2

Wskazuje różnice yy budów ie i clraraktcryzuic funkcje żyeioyyc czloyyicka dorosłego, now orodka i mcmoyyjęcia:

A.U3

Określa ncurohonnonalna regulacje procesory fi/iologic/nych i yyyjaśnia procesy cleklrofiziologicznc zachodzące yy organizmie:

A.U4

lntcrpicmjc patofizjologię stresu i patofizjologie głodu tlcnorrcgo oraz dokonuje analizy patofizjologii wstrząsu:

A.U5

Opisuje zmiany w funkcjonowaniu organizmu jako całości yy sytuacji zaburzenia jego homeostazy;

A.U6

Poyyiązujc obrazy uszkodzeń tkankotyych i narządowych z objarrami klinicznymi choroby, yyyyyiadcm i wynikami badań diagnostycznych oraz opisać konsckrycncic ro/w i jaiacrch sic zmian patologicznych dla sąsiadujących topograficznie nar/adótt:

A.U7

Stosuje diagnostykę dt smorfologiczną oraz yydraża techniki slosottanc w badaniach genetycznych i immunologicznych:

A.U8

Szacuje ryzyko uiayynicnia sic danej choroby rt oparciu o zasady dziedziczenia i wpływ czynnikóyy środotyiskorrcch:

A.U9

Wykorzystuje znajomość prayy fizy ki do opisu zagadnień z. zakresu biologii komórek, tkanek oraz procesory fizjologicznych, rr szczególności do yyyjaśnicnia ryplyrni czynnikóyy zetvnętrznych, takich jak temperatura, grawitacja, ciśnienie, pole elektromagnetyczne oraz proimciuorraiuc jonizujące na organizm ludzki:

A.UIO

Współuczestniczy yy doborze metod diagnostycznych yy poszczególnych stanach klinicznych z yyykor/ystaniem yyiedzy z zakresu biofizyki i biochemii;

A.UII

Rozpoznaje najczęściej spotykane pasożyty człow ieka na podstarr ic ich budorry. cykli życiowych oraz. obiarrórr choroboryych:

A.U12

Klasyfikuje drobnoustroje, z. uwzględnieniem mikroorganizmów chorobomórczych i obecnych we (lorze fizjologicznej:

A.UI3

Szacuje nicbc/picczcitsmo toksykologiczne yy określonych grupach tyickotrych oraz w różnych stanach klinicznych:

A.U14

Uczestniczy rr planowaniu algorytmu postępow ania diagnostycznego i terapeutycznego rt różnych stanach klinicznych:

A.UI5

Ocenia szkodliyyość dawki pronricnioyyania jonizującego i stosuje się do zasad ochrony radiologicznej.

B.UI

Opracowuje zestawienia podslartottych determinantów zdrotria:

B.U2

Ocenia yypłyyy choroby, hospitalizacji i innych sytuacji trudnych na stan fizyczny, psychiczny i funkcjonowanie społeczne czlorrieka;

B.U3

Różnicuje procesy poznawcze i zachowania praw idlorrc. zaburzone i patologiczne:

B.U4

Analizuje postarry. proces ksztaltorrania i zmian postarr oraz funkcjonorranic czloyyicka rr grupie:

B.U5

Rozpoznaje problemy macierzyństwa u osób młodocianych i określa rolę yyychoryarria seksualnego oraz yypłyyy prattidłotyego procesu przygotoyyania do życia yy rodzinie:

B.U6

Dokonuje analizy i oceny funkcjonotyania czlorrieka rr sytuacjach tnidnych (stres, frastracja. konflikt, trauma. żałoba) oraz rrskazuje i omawia elementarne formy pomocy psychologicznej;

B.U7

Prognozuje yypłyyy choroby i hospitalizacji na stan psychiczny czlorr ieka oraz. zależności somatopsy chicznc;

B.U8

Rozpoznaje psychologiczne problemy par z. niepłodnością i udziela rrsparcia psychicznego:

B.U9

Wskazuje i analizuje problemy psychologiczne zryiązanc z prokrcacją: aborcja, poronienie, niepłodność i utrata dziecka yy okresie okoloporodorry tn:

B.U10

Ro/poznaic problemy psy chologiczne i zaburzenia psy chiczne rrystępującc rr okresie ciąży. porodu i połogu:

B.UI 1

Kontroluje błędy i bariery yy procesie komtinikoyyania się oraz yyykazuje umiejętność aktyyyncgo słuchania:

B.UI2

Wykorzystuje techniki komunikacji werbalnej, niewerbalnej i parawerbalnej w opiece zdrowotnej;

B.UI3

B.UI4

Stosuje techniki zapobiegania zespolona \rypalcnia zattodottego:

B.UI5

Analizuje i krytycznie ocenia zjawisko dyskryminacji i rasizmu;

B.UI6

Kontroluje i koordynuje działania zapobiegające derr iacjom i patologiom yyśród dzieci i młodzieży;



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
.2012 r. Załącznik nr 3 do Zarządzenia Rektora PUM.. SYLABUS MODUŁU (PRZEDMIOTU) Informacje
.2012 Załącznik nr 3 do Zarządzenia Rektora PUM.. Informacje szczegółowe Cele
2012 r. Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM.L OPIS ZAKŁADANYCH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:1) Tabela
2012 r. Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. D.K3 Przestrzega wartości i powinności moralnyc
2012, Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. oraz zakresem obowiązków i uprawnień, a lakżc
2012 r.Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. A.W31 Charaktciyzujc poszczególne grupy Icków i
2012 r.Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. B.W44 Wskazuje typowe etapy procesu poszukiwania
2012 r.Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. C.W35 Wie. na czym poleca dezynfekcja, steryliza
2012 r.Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. przenoszonymi drogą płciową, zaburzeniami
2012 r.Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. C.U 18 Ri [x ie przemoc domowa i inne patologie
2012 r.Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. D.U21 Przestrzega zasad aseptyki i
Załącznik nr 3 do Zarządzenia Rektora PUM.. .2012 Piśmiennictwo i pomoce naukowe Biomechanika
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. 2012 r. A.W22 Różnicuje witaminy oraz budowę
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. 2012 r. Strona 12 z 21
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM...................z dnia.....................2012
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM. 2012 r.
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM...................z dnia.....................2012
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM...................z dnia.....................2012
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora PUM...................z dnia.....................2012

więcej podobnych podstron