8960330560

8960330560



ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DRP i Dl MPiPS wraz z poradnikiem/instruktażem)

Załogowany iako: zb_kra@o2.pl (Wyloguj)

Metodyk edukacji na odległość (235103) Zcnacz sowiaiana 3f=oramv i Standard,


Identyfikacja zawodu

235103 Metodyk edukacji na odległość

Według Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy (KZiS 2010):

Grupa wielka 2 - Specjaliści

W Międzynarodowej Klasyfikacji Standardów Edukacyjnych ISCED 2011 - poziom 6.

Grupa elementarna: 2351 - Wizytatorzy i specjaliści metod nauczania

W Międzynarodowym Standardzie Klasyfikacji Zawodów ISCO-08 odpowiada grupie 2351 Education methods specialists. Według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007):

Sekcja P - Edukacja, Dział 85 - Edukacja, Grupa 85.6. Działalność wspomagająca edukację


Rys. 7a. Okno podglądu standardu kompetencji zawodowych - Identyfikacja zawodu

Załogowany jako: zb_kra@o2.pl (Wyłogu))__,^Bpobierz^B Powrót % Drukuj | Zgłoś uwagę J Pomoc |

Melodyk edukacji na odległość (235103)

identyfikacja    Opis    kompetencje    Zadania    Kompetencje Administracyjne    Dane

zawodu    zawodu    kluczowe    zawodowe    zawodowe    szczegółowe

Opis zawodu

2.1. Synteza zawodu

Metodyk edukacji na odległość projektuje i organizuje proces kształcenia na odległość w formie kursów elektronicznych.

2.2. Opis pracy i sposobu jej wykonywania, miejsca, obszary występowania zawodu

Metodyk-edukacji na odległość jest specjalistą metod nauczania świadczącym usługi edukacyjno-doradcze. Celem pracy metodyka edukacji na odległość jest organizowanie procesu tworzenia kursu elektronicznego, utworzenie ogólnej koncepcji scenariusza wraz z ustaleniem celów dydaktycznych oraz wybór zastosowania multimediów w kursie. Równorzędnym zadaniem jest współpraca

z ekspertem dziedzinowym i dydaktykiem medialnym polegająca na opracowaniu koncepcji kursu. Po zaakceptowaniu koncepcji kursu elektronicznego przez eksperta dziedzinowego, metodyk edukacji na odległość przystępuje do kolejnego etapu, czyli tworzenia ostatecznej wersji kursu w postaci elektronicznej, którą zleca: m in dydaktykowi medialnemu, informatykowi, czy też grafikowi. Melodyk edukacji na odległość oprócz doboru materiałów w formie multimedialnej odpowiada również za wybór i organizacje właściwych metod komunikacji związanych z kursem elektronicznym Za kurs elektroniczny rozumie się materiały dydaktyczne w formie multimedialnej oraz elementy umożliwiające komunikację np: forum, czat, poczta.

2.3. Środowisko pracy (warunki pracy, maszyny i narzędzia pracy, zagrożenia, organizacja pracy)

Miejscem pracy metodyka edukacji na odległość są instytucje świadczące usługi edukacji na odległość w systemie formalnego orazpozaformalnegc uczenia się. Podstawowym narzędziem pracy metodyka edukacji na odległość jest komputer z dostępem do Internetu oraz odpowiednie oprogramowanie. Długotrwała praca przy komputerze wiąże się z obciążeniem dla narządu wzroku, kręgosłupa oraz nadgarstka. Dlatego ważne jest aby stanowisko pracy zostało zorganizowane zgodnie zzasadami i przepisami bezpieczeństwa, higieny pracy, ergonomii i przepisami przeciwpożarowymi. Ustawodawstwo polskie zalicza pracę przy monitorach ekranowych do prac uciążliwych. Osoba zatrudniona na stanowisku metodyka edukacji na odległość często pracuje pod presją czasu i w nienormowanym wymiarze czasu pracy oraz w formie e-pracy. Wykonywane prace w zawodzie nie są rutynowe i wymagają samodzielnego planowania oraz organizowania czasu i zakresu zadań.

Rys. 7b. Okno podglądu standardu kompetencji zawodowych - Opis zawodu

17


Doradca Consultants • Instytut Technologii Eksploatacji - PIB • WYG International • IPiSS • ŁCDNiKP



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR
ZADANIE 3.4.1. Materiały szkoleniowe (szczegółowy program szkolenia dla użytkowników standardów z DR

więcej podobnych podstron