MK7 Wymiana ukladu wydechowego


Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Wymiana układu wydechowego (MK7)
wtorek, 27 grudzień 2005
Wymiana tłumików: środkowego i końcowego
autor: apacz_MK7
Na początek coś prostego, naprawa lub jak ktoś woli wymiana układu wydechowego. Nie chodzi
tu o tuning wydechu, a o wymianę na nowe tłumików środkowego i końcowego w wersji
fabrycznej. Efekty dzwiękowe jakie dochodziły z układu wydechowego, były szczególnie
nieprzyjemne po przekroczeniu prędkości 100 km/h. Odpowiedzialne za to okazały się dziurawe
tłumiki. Jak się okazało w trakcie, konieczna też była wymiana uszczelki między kolektorem
wydechowym, a rurą łączącą go z katalizatorem. Moje tłumiki wyglądały tak:
1 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
2 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Poniżej widać mój cudowny tłumik końcowy od eskorta 1.8D, założony kiedyś na szybko po tym
jak rozpadł się ten oryginalny fabryczny taki wielki i ciężki, podobny do starego kanistra J.
3 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Ale po kolei:
1. Należy zdemontować stare tłumiki, o dziwo nie miałem z tym wielkich problemów, mimo że
prawie cały układ wydechowy (oprócz tłumika końcowego) jest od nowości auta i ma już przebieg
230 tyś. km. Zdjęcie poniżej przedstawia miejsce połączenia katalizatora z resztą układu
wydechowego. Strzałki wskazują na nakrętki, które trzeba odkręcić. Najlepiej na początek
oczyścić je szczotką drucianą i spryskać jakimś smarem penetrującym (WD40 lub coś
podobnego) w spray-u.
4 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Następnie mocnym kluczem nasadowym (15) staramy się zluzować, a pózniej odkręcić nakrętki. Śruby są mocowane na stałe, jedna w
łączniku od strony katalizatora, a druga w łączniku od strony tłumika środkowego, więc nie ma potrzeby kontrowania ich. Przy rozkręcaniu
dobrze jest zabezpieczyć katalizator z boku kawałkiem drewna, żeby go nie uszkodzić w czasie odkręcania (niektórzy maja sporo  pary w
rękach).
5 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Po odkręceniu nakrętek mocujących, delikatnie oddzielamy tłumik od katalizatora. Jak widać na poniższym zdjęciu, mój nie jest wcale
taki zły jak na swój przebieg.
6 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Po wymontowaniu tłumików (trzymają się tylko na takich  wieszaczkach gumowych
mocowanych do nadwozia) mamy okazję na oczyszczenie i zakonserwowanie pustego tunelu po
tłumikach.
Musimy jeszcze oczyścić powierzchnię styku połączenia katalizatora z nowym tłumikiem środkowym, pod nową uszczelkę. Aby
zanieczyszczenia nie dostały się do katalizatora, najlepiej jest go czymś zatkać (szmata, gazeta itp.). Nie zapomnijmy jednak po wyczyszczeniu
wyjąć naszą  zatyczkę J.
7 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
2. Teraz możemy przystąpić do montowania nowych tłumików. Obie strony uszczelki smarujemy pastą do montażu układów
wydechowych i skręcamy. Aby łatwiej nam to poszło, podwieśmy tłumik na  wieszaczkach . Po skręceniu zabezpieczamy połączenie i gwinty
specjalną pastą miedziową odporną na temperaturę do 1200 st. C.
8 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Teraz możemy poprawić podwieszenie tłumika i ustawić go w pozycji w jakiej ma być
zamontowany. Jeżeli kupiliśmy porządny tłumik to nie powinno być z tym problemu.
9 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Smarujemy tą samą pastą końcówkę rury, na którą wsuniemy rurę z tłumika końcowego.
Następnie wsuwamy jedną na drugą i dokładnie dociskamy, aby nie było szpary lub szczeliny,
przez którą układ byłby nieszczelny.
10 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Zakładamy końcowy tłumik na gumy i jeszcze raz dokładnie ściskamy obie rury razem.
11 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Następnie ściskamy połączenie opaską. Niestety nie stosujcie takiej jak na zdjęciu,
ponieważ przy odpalaniu silnika, kiedy cały wydech dostaje lekkich wibracji uderza ona o
nadwozie. Muszę w najbliższym czasie ją wymienić.
Uruchamiamy silnik i już możemy się cieszyć ciszą. Wyjeżdżamy z garażu i Kurcze!!! Coś syczy!!! Nasłuchujemy okazuje się, że
odgłosy te dochodzą z miejsca gdzie łączy się kolektor wydechowy z rurą prowadzącą do katalizatora. Dokładnie w miejscu oznaczonym 1
12 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
3. Musimy wymienić uszczelkę która jest w tym miejscu założona
13 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Aby tego dokonać musimy odkręcić nakrętki 2 i 3. Jak poprzednio potrzebny nam jest klucz nasadowy z  przedłużką numer 15.
Odkręcamy nakrętki uważając żeby nie oberwać sprężyną którą one ściskają.
14 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
O ile odkręcenie tych nakrętek nie nastręczało mi żadnych trudności o tyle wyjęcie mocowań, a właściwie jednego (niezbędne aby odsunąć na
odpowiednią odległość obie części mocowania) zabrało mi ok. 1 godziny. A tak wygląda ten patent po zdemontowaniu.
15 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Ten mały  bolec przechodzi przez otwór w kolektorze i otwór w śrubie i w ten  dziwny sposób mocuje całość razem. Skoro już uporaliśmy się
z powyższym patentem możemy delikatnie (uwaga na sondę lambda) rozsunąć to połączenie i wyjąć starą uszczelkę.
16 z 17 09.11.2009 21:27
Oficjalna strona Ford Escort FanKlub Polska http://www.fordescort.org/index2.php?option=content&task=view&id...
Następnie zakładamy nową i całość skręcamy, najpierw tracąc cenny czas na zamontowanie wyjętych wcześniej  bolcy .
Uruchamiamy silnik i wsłuchujemy się dokładnie. No teraz jest naprawdę cicho.
Zamknij okienko
17 z 17 09.11.2009 21:27


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
MK7 Wymiana termostatu ZETEC
MK7 Wymiana rozrzadu ZETEC
MK7 Wymiana uszczelki wybieraka skrzyni biegow
MK7 Wymiana pompy plynu chlodniczego
MK7 Wymiana zwrotnicy
MK7 Modernizacja ukladu wentylacyjnego
MK7 Wymiana klockow hamulcowych i tarcz
MK7 Wymiana gum stabilizatora
Wymiana plynu ukladu wspomagania w BBM
MK7 Demontaz deski rozdzielczej i wymiana zarowek zegarka
BMW E39 Wymiana wężyków spryskiwaczy
I grupa układu pierwiastkow i charakterystyka najważniejszych pierwiasków
Wymiana ciepła i masy
Fizjologia Układu Dokrewnego cz I

więcej podobnych podstron