9679385053

9679385053



46 Urszula Doliwa

Zmianę tę obrazuje najlepiej porównanie koncesji wydanych Radiu Afera w 1995 i w 2002 r. Zestawiając oba te dokumenty, można stwierdzić, że druga koncesja przyznana tej stacji, również bardzo zbliżona do tych, które otrzymali inni nadawcy akademiccy, w znacznym stopniu ograniczyła dowolność w tworzeniu programu, jaką dawała jej pierwsza. Nie tylko zobowiązano rozgłośnię do nadawania programu wyspecjalizowanego, ale też sprecyzowano, co powinien on zawierać:

-    audycje słowne realizujące wyspecjalizowany charakter programu, tzn. dotyczące problemów i działalności naukowej, kulturalnej sportowej środowiska akademickiego (Politechniki Poznańskiej i środowiska jako całości) - mają stanowić nie mniej niż 10% tygodniowego czasu nadawania programu,

-    audycje słowne i słowno-muzyczne prezentujące twórczość artystyczną środowiska akademickiego w Poznaniu jak też innych środowisk akademickich w Polsce (kabarety studenckie, przeglądy piosenek studenckich itd.) - nie mniej niż 5% tygodniowego czasu nadawania programu.

KRRiT wprowadziła również zastrzeżenie nakazujące emisję programów wyspecjalizowanych w godzinach od ósmej rano do północy. Poza tym zobligowała nadawców akademickich do tworzenia własnych audycji informacyjnych dotyczących problemów i działalności uczelni, które znajdują się na obszarze objętym zasięgiem nadawania.

Istotne zmiany dotyczące wymagań programowych wprowadziła również nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji z 2 kwietnia 2004 r. Pojawił się w niej zapis precyzujący, co należy rozumieć przez pojęcie „program wyspecjalizowany”, a do nadawania takiego właśnie programu nadawcy akademiccy są zobowiązani. Od 1 maja 2004 r., zgodnie z arl. 4 pkt 4a, za program wyspecjalizowany uznaje się program, w którym nie mniej niż 70 % czasu nadawania programu w ciągu miesiąca, w godzinach 6-23, stanowią audycje i inne przekazy realizujące przyjętą specjalizację programuu.

Realizacja zapisów koncesyjnych i ustawowych

Realizacja zapisów koncesyjnych stanowi dla rozgłośni studenckich duże wyzwanie. Okazało się, że bazując na pracy wolontariuszy, trudno jest im nadawać program akademicki w wyznaczonym zakresie. Pojawiły się również niejasności związane z określeniem tego, co można, a czego nie można zaliczyć do kategorii „audycji realizujących wyspecjalizowany program”. Czy np. audycja satyryczna przygotowana przez studentów, ale niemająca w nazwie przymiotnika „studenc-

Ustawa z 2 kwietnia 2004 r. o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji (DzU z 2004 r., nr 91, poz. 874).



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
fraszka 4 (FRASZKA) - FUROR POETICUS 233 Tendencje te obrazuje zwłaszcza twórczość fraszkopisarska W
ekspert perswazji8 114 Struktury typu: • .Proszę teraz nie myśleć o tym, te jesteśmy najlepsi, skup
46 47 My omijamy tę kolejkę, Bo każdej pani, każdej mamie, Możemy przecież dać piosenkę, I malo
42 Urszula Doliwa tych, jak szacuje Tadeusz Zdrenka, studenckich radiowęzłów mogło słuchać już 48%
44 Urszula Doliwa Stacje internetowe: 1)    Studencka Agencja Radiowa - Politechnika
50 Urszula DoliwaInformacje Zgodnie z koncesją stacje akademickie są zobowiązane do nadawania własny
54 Urszula Doliwa Stacje studenckie w badanym okresie poruszały głównie lematy lokalne. Sprawy krajo
56 Urszula Doliwa su nadawania ogółu tych utworów w programie22. W 2004 r. w większości koncesjonowa
Slajd3 Rozpowszechnienie O    - 46.6% S    - 0.043% (XVI) Se, Te - śla
Zadanie 9. (0-5) W zadaniach 9.1.-9.5. spośród podanych odpowiedzi (A-C) wybierz tę, która najlepiej
Glam Rock Słowo glam oznacza blask i przepych. Właśnie te znaczenia najlepiej opisują charakter
0,99 zł brutto 63-200 JAROCIN, ul. Długa 44 tel. (0-62) 747-26-83. 747-71-46 747-78-34. te!./fa
DSC46 fffc) Charakteryzuje tym. te kwea amonyucji u każdy kotary rok podatkowy )nt ustalano na mit
psychologia religii6 46 Glock i Stark d2ielą te doświadczenia według typologii opartej na trzech dy
DSC02475 (3) Pi 4 Poziomy Poziom Poziom Poziom eh a rak te rys tyczne porównawczy
MG!46 Następnie należałoby znaleźć zależność między F i D, pozwalającą porównywanie wyników twardoś

więcej podobnych podstron