9679385593

9679385593



13


Akademia Umysłu® JuniorEDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego

4. PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE ZAJĘĆ

Temat: Sprzątanie świata - zachęcanie przez zabawę do segregowania śmieci.

Cele ogólne:

•    Uświadamianie potrzeby segregowania odpadów.

•    Rozwijanie nawyków segregacji śmieci zgodnie z zasadami.

•    Rozwijanie umiejętności wyboru rozwiązania.

Cele szczegółowe:

Operacyjne:

m niż 30 sekund.


o Uczeń zna trzy kolory pojemników na odpady, o Uczeń wie. jakie odpady składować oraz w jakich pojemnikach, o Uczeń wymienia minimum dwa powody segregowania odpadó’ o Uczeń potrafi ułożyć puzzle składające się z 6 elementów Nieoperacyjne:

o Uczeń doskonali pamięć krótkotrwałą.

o Uczeń rozwija spostrzegawczość, koncentrację i koordynację wzroków o-ruchową.

Formy i metody pracy:

Formy: praca w grupie, praca indywidualna,

Metody: słowna, poglądowa, praktycznego d;

Środki dydaktyczne:

■    Program Akademia Umysłu" JUNIOR Wiosn&- ćwiczenia: Porządki. Puzzle.

■    Komputer z możliwością prezentacji na ekranie, użyciem projektora lub tablicy multimedialnej.

■    Prezentacja multimedialna nr 4: ..Sprzątanie świata”.

■    Karta pracy nr 1: ..Porząm^z części Wiosna.

■    Kredki i nożyczki dla każdego

■    Stoper lub zegai

Przebieg zajęć;.^

f Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

I. Faza wstępna ^

Nauczyciel, korzystając z prezentacji multimedialnej, krótko przedstawia uczniom cele i zasady rządzące segregacją śmieci.

Uczeń aktywnie słucha.

II. Faza realizacji

1. Ćwiczenie: Porządki

Nauczyciel omawia zasady ćwiczenia. Następnie chętni uczniowie podchodzą kolejno do komputera lub tablicy i wykonują ćwiczenie. Nauczyciel ma możliwość ustalenia poziomu trudności, by każdy z uczniów mierzył się z zadaniem na tym samym poziomie.

Ćwiczenie należy rozpocząć od poziomu 6.

Uczeń wykonuje ćwiczenie.

2. Karta pracy nr 1: „Porządki"

Nauczyciel prosi uczniów o przygotow anie kredek oraz nożyczek i wręcza im karty pracy. Zadaniem ucznia jest pokolorowanie pojemników na odpady odpowiednimi kolorami, a następnie wycięcie obrazków odpadów

Uczeń wykonuje zadanie samodzielnie.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego Znając deficyty rozwojowe nie
10 Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego Wybór ćwiczeń Programy
Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego11 * Pomoc - tutaj znajdują si
11 Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego 11 Akademia Umysłu® Junior
14 Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego i umieszczenie ich we
Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego Przebieg zajęć: Czynności
2 Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego Akademia Umysłu" JUNIO
2_ Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego1. Wstęp Jak rozwija się mó
1 Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego Jeżeli jednak tak nie jest
Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego jako elementów aktywizujących
9Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego grupy (klasy) i indywidualny
15Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego Efekty specjalne Zwróć uwag
L7Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego 2.    Klikaj
3Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego przez to, że dziecko wpatruj
5Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego Podstawowe zasady uczenia si
7Akademia Umysłu® Junior EDU - Zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego Zajęcia mogą stać się kanwą
63.    Przykładowe prace plastyczno-techniczne dla uczniów I etapu kształcenia. 
dydaktyka7 92 Dydaktyka ogólna Ją poza jego ramy. Dodatkowe, fakultatywne zajęcia dla uczniów wybit

więcej podobnych podstron